Nesneye Yönelik Programlama (OOP) Projesi Yapmak İçin Temel Adımlar: 1. Sınıfların Tanımlanması: Projenin gereksinimlerine uygun sınıflar oluşturulur. Her sınıf, nesnelerin özelliklerini ve davranışlarını tanımlar. 2. Nesnelerin Oluşturulması: Sınıflardan nesneler oluşturulur. Her nesne, sınıfın tanımladığı özelliklere ve davranışlara sahip olur. 3. Kalıtım (Inheritance): Bir sınıf, başka bir sınıftan özellikler ve davranışlar devralabilir. Bu, kodun yeniden kullanılabilirliğini artırır. 4. Soyutlama (Abstraction): Karmaşık sistemlerde gereksiz detaylar gizlenerek basit bir arayüz sunulur. Bu, soyut sınıflar ve arayüzler ile sağlanır. 5. Kapsülleme (Encapsulation): Sınıf içindeki veriler ve metotlar koruma altına alınır. Özel erişim belirleyicisi ile verilere doğrudan erişim kısıtlanır. 6. Çok Biçimlilik (Polymorphism): Aynı isimde farklı işlevlere sahip metotlar oluşturulur. Bu, metot aşırı yükleme ve metot geçersiz kılma ile sağlanır. Örnek Bir Proje: - Bankacılık Uygulaması: - Sınıflar: `BankAccount`, `InterestEarningAccount`, `LineOfCreditAccount`, `GiftCardAccount`. - Kalıtım: `InterestEarningAccount` ve `LineOfCreditAccount`, `BankAccount` sınıfından miras alır. - Polymorphism: `BankAccount` sınıfında `PerformMonthEndTransactions()` yöntemi tanımlanır ve türetilmiş sınıflar bu yöntemi farklı şekillerde uygular.