Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Nesneye Yönelik Programlama (OOP) Projesi Yapmak İçin Temel Adımlar:
- Sınıfların Tanımlanması: Projenin gereksinimlerine uygun sınıflar oluşturulur. Her sınıf, nesnelerin özelliklerini ve davranışlarını tanımlar 14.
- Nesnelerin Oluşturulması: Sınıflardan nesneler oluşturulur. Her nesne, sınıfın tanımladığı özelliklere ve davranışlara sahip olur 1.
- Kalıtım (Inheritance): Bir sınıf, başka bir sınıftan özellikler ve davranışlar devralabilir. Bu, kodun yeniden kullanılabilirliğini artırır 15.
- Soyutlama (Abstraction): Karmaşık sistemlerde gereksiz detaylar gizlenerek basit bir arayüz sunulur. Bu, soyut sınıflar ve arayüzler ile sağlanır 5.
- Kapsülleme (Encapsulation): Sınıf içindeki veriler ve metotlar koruma altına alınır. Özel erişim belirleyicisi ile verilere doğrudan erişim kısıtlanır 5.
- Çok Biçimlilik (Polymorphism): Aynı isimde farklı işlevlere sahip metotlar oluşturulur. Bu, metot aşırı yükleme ve metot geçersiz kılma ile sağlanır 5.
Örnek Bir Proje:
- Bankacılık Uygulaması:
- Sınıflar:
BankAccount
,InterestEarningAccount
,LineOfCreditAccount
,GiftCardAccount
2. - Kalıtım:
InterestEarningAccount
veLineOfCreditAccount
,BankAccount
sınıfından miras alır 2. - Polymorphism:
BankAccount
sınıfındaPerformMonthEndTransactions()
yöntemi tanımlanır ve türetilmiş sınıflar bu yöntemi farklı şekillerde uygular 2.
- Sınıflar:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: