P4C (Philosophy for Children) özel gereksinimli çocuklarda, onların eleştirel, yaratıcı, işbirlikçi ve özenli düşünme becerilerini geliştirmek amacıyla kullanılabilir. P4C yönteminde, özel gereksinimli çocuklar için aşağıdaki uygulamalar önerilmektedir: 1. Felsefi içerikli uyaranlar: Hikayeler, romanlar, videolar, görseller veya müzikler gibi felsefi bir meseleye dikkat çeken materyaller kullanılır. 2. Kolaylaştırıcı rolü: Öğretmenler, çocuklara anlamaları gereken anlamı söyleyen didaktik uzmanlar olmak yerine, ortak bir sorgulayıcı olarak hareket ederler. 3. Diyalog ve tartışma: Çocuklar, kolaylaştırıcı ve diğer katılımcılarla birlikte felsefi konuları tartışır, sorular sorar ve kendi düşüncelerini ifade ederler. 4. Bireysel ve grup çalışmaları: Özel gereksinimli çocukların, derslerden ve kitaplardan not alma, çalışmalarını düzenleme ve grup etkinlikleri gibi konularda bilgi ve beceri kazanmaları sağlanır. Bu yöntem, özel gereksinimli çocukların eğitim süreçlerine aktif katılımını ve akranlarıyla işbirliği içinde öğrenmelerini teşvik eder.