Çocuk ve mimarlık ilişkisi, çocukların yaşadıkları çevreyi sorgulamalarına ve anlamalarına yardımcı olan bir etkileşimdir. Bu ilişkinin bazı boyutları şunlardır: - Eğitim: Mimarlık, okul programlarına fen, sosyal bilgiler, matematik, sanat ve dil dersleriyle entegre edilerek çocukların yapılı çevre hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanır. - Etkinlikler: Çocuklar, mimari sergileri ziyaret eder, mimarları tanır, mekânla oynayarak hayal güçlerini kullanır ve plan, tasarım, boyama, çizim gibi aktiviteler yaparlar. - Kritik düşünme: Yapılı çevre eğitimi, çocukların çevresel konulara karşı eleştirel düşünme becerilerini geliştirir. - Topluma katkı: Bu tür çalışmalar, okul ve toplum arasında güçlü bir bağ oluşturur ve çocukların yaşadıkları şehre ait zengin fikirler üretmelerini sağlar.