• Buradasın

    Mühendislik

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ankara Devlet Mühendislik Mimarlık Akademisi ne zaman kuruldu?

    Ankara Devlet Mühendislik Mimarlık Akademisi, 1971 yılında kurulmuştur. Bu tarih, 1966 yılında öğretime başlayan Zafer Mühendislik ve Mimarlık Özel Yüksek Okulu, 1967 yılında öğretime başlayan Yükseliş Mühendislik ve Mimarlık Özel Yüksek Okulu ile 1968 yılında öğretime başlayan Anadolu Kimya Mühendisliği Özel Yüksek Okulu'nun Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi'nin bünyesine katılıp "Ankara Mühendislik ve Mimarlık Yüksek Okulu" olarak birleştirilmesi ve aynı yıl kurulan Ankara Devlet Mühendislik ve Mimarlık Akademisi'ne bağlanmasının ardından belirlenmiştir.

    Araçlarda pergel nerede bulunur?

    Araçlarda pergel bulunmaz. Pergel, genellikle geometrik şekillerin çiziminde ve küçük mesafelerin ölçülmesinde kullanılan bir alettir. Araç üstü pergel vinç ise, kamyonet veya kamyon gibi araçlara monte edilen ve yükleri belirli bir yarıçapta kaldırıp taşıyabilen bir vinç sistemidir. Eğer başka bir konuda bilgi arıyorsanız, lütfen daha fazla detay verin.

    Yüzey frekans analizi nasıl yapılır?

    Yüzey frekans analizi yapma hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, frekans analizi hakkında genel bilgi mevcuttur. Frekans analizi, titreşim mekaniğinde kullanılan bir yöntemdir ve uygulanan dinamik yükler nedeniyle yapı hareketinin zaman içindeki değişimini elde etmek için kullanılır. Ayrıca, frekans analizi, akıllı sistemler için frekans seçici yüzey analizi yardımıyla bant durduran filtre tasarımı gibi alanlarda da kullanılır. Frekans analizi yapma süreci, kullanılan yöntem ve yazılıma göre değişiklik gösterebilir. Örneğin, SPSS'te frekans analizi yapmak için iki farklı yöntem kullanılabilir.

    Kirişe gelen yük nasıl paylaştırılır?

    Kirişe gelen yük, çeşitli şekillerde paylaştırılır: Dikey yükler. Yatay yükler. Momentler ve kesme kuvvetleri. Döşemelerden yük aktarımı. Kirişe gelen yükün nasıl paylaştırılacağı, kullanılan yönteme ve yapısal özelliklere göre değişiklik gösterebilir. Örneğin, yüklerin paylaştırılmasında Courbon metodu veya Guyon-Massonet metodu gibi yöntemler kullanılabilir.

    Savak çeşitleri nelerdir?

    Savak çeşitleri iki ana kategoriye ayrılır: dolu savaklar ve dip savaklar. 1. Dolu Savaklar: Üstten aşmalı: Barajın üzerindeki mekanik veya otomatik kapaklar ile fazla su mansaba aktarılır. Yandan çevirmeli: Baraj gövdesinin yanındaki kanallarla su yönlendirilir. Kuyu tipi: Topografyanın uygun olmadığı dar vadilerde uygulanır, huni görevi görür. 2. Dip Savaklar: Baraj gövdesinden geçen: Beton barajlarda, dikdörtgen veya dairesel kesite sahip tünel şeklinde yapılır. Tünel şeklinde: Dolgu barajlarda, derivasyon tünelinin sonradan dip savak olarak kullanılmasıyla oluşur.

    UIA ne iş yapar?

    UIA (Union of International Associations) farklı alanlarda faaliyet göstermektedir: Uluslararası işbirliği ve barış. Avukatlar için küresel ağ. Mimarlar için küresel platform. UIA'nın bazı faaliyetleri: Kongreler ve forumlar. Ödüller ve yarışmalar. UN ile işbirliği.

    Kirişlerde üst sağ moment nedir?

    Kirişlerde üst sağ moment, "Mr(+)" olarak ifade edilir ve kirişin pozitif taşıma gücü momentini temsil eder. Kirişlerle ilgili diğer moment türleri: Sol moment0: Kiriş sol mesnetinde, moment sıfır noktasının, kiriş sol ucuna olan mesafesidir. Sağ moment0: Kiriş sağ mesnetinde, moment sıfır noktasının, kiriş sağ ucuna olan mesafesidir. Bu değerler, kirişin taşıma gücü ve tasarım momenti ile ilgili hesaplamalarda kullanılır.

    Betonda ısı iletkenliği nasıl hesaplanır?

    Betonda ısı iletkenliği, ısı iletkenlik katsayısı (λ) ve ısı geçiş yönündeki kalınlık (D) kullanılarak hesaplanabilir. U = λ / D formülü ile hesaplanır. Isı iletkenlik katsayısının belirlenmesinde ısı akış ölçer (heat flow meter-HFM) gibi yöntemler kullanılır. Betonun ısı iletkenliğini etkileyen faktörler arasında agrega türü, nem içeriği, betonun yoğunluğu ve ölçüldüğü sıcaklık bulunur. Daha detaylı bilgi ve hesaplama yöntemleri için ilgili standartlara (örneğin, ASTM C518, EN 12664, 12667) başvurulabilir.

    Döküm modülüsü nasıl hesaplanır?

    Döküm modülüsü, "Modül" faktörü kullanılarak hesaplanır. Modül (M), hacmin (V) yüzey alanına (A) oranı olarak ifade edilir: M = V / A. Örneğin, 10 kg'lık küre şeklinde ve 10 kg'lık dikdörtgenler prizması şeklinde iki döküm parça karşılaştırıldığında, dikdörtgenler prizması daha çabuk katılaşır çünkü içerdiği ısı daha geniş bir yüzey tarafından dışarı verilir. Döküm modülüsünün nasıl hesaplanacağına dair daha fazla bilgi için "guven-kutay.ch" ve "cihanindefteri.blogspot.com" sitelerindeki ilgili kaynaklara başvurulabilir.

    Karbon Elyaf Güçlendirme depreme dayanıklı mı?

    Karbon elyaf güçlendirme, depreme karşı dayanıklılık sağlayabilir, ancak her binada uygulanması uygun değildir. Avantajları: Yüksek dayanıklılık: Çeliğe kıyasla 4 ila 8 kat daha dayanıklıdır. Hafiflik: Yapıya ek yük getirmez. Hızlı ve kolay uygulama: İş süreçlerini kısaltır ve maliyetleri düşürür. Dezavantajları: Uzman uygulama gerekliliği: Yanlış uygulama binaya zarar verebilir. Beton kalitesi ve yapısal yeterlilik: Düşük beton kalitesi veya yetersiz yapısal unsurlar varsa etkili olmayabilir. Karbon elyaf güçlendirme, binanın durumuna göre Deprem Yönetmeliği'ne uygun şekilde tasarlanıp uygulanmalıdır.

    İEÜ EEE hazırlık var mı?

    Evet, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Elektrik-Elektronik Mühendisliği (EEE) bölümünde hazırlık programı bulunmaktadır. İzmir Ekonomi Üniversitesi, eğitim dili İngilizce olan bölümler için aday öğrencilere İngilizce Hazırlık Programına katılma şartı uygulamaktadır.

    Köprü altı sacı nedir?

    Köprü altı sacı, köprülerin brandaya tutturulmasını sağlayan sabitleme plakasıdır. Ayrıca, gözyaşı desenli sac da köprülerde kaymaz yüzey sağlamak amacıyla kullanılabilir. Köprü altı sacının malzemesi ve özellikleri hakkında daha fazla bilgi için Dost Teknik gibi üreticilerle iletişime geçilmesi önerilir.

    3 3/4 - 12 UN 2B diş hatvesi nedir?

    3 3/4 - 12 UN 2B diş hatvesi, 0,083333333333333 inç olarak belirtilmiştir. Diş hatvesi, bir vidanın bitişik dişlerinde aynı noktalar arası mesafedir ve TPI (inç başı diş) ya da diş sayısı ile ifade edilebilir.

    Hidrolik sistem eğitimi kimler alabilir?

    Hidrolik sistem eğitimi, aşağıdaki meslek gruplarından herkes tarafından alınabilir: Endüstriyel bakım ve onarım personeli. Mühendisler ve teknikerler. Makine mühendisliği öğrencileri. Makine operatörleri. Ayrıca, meslek lisesi veya teknik lise mezunları, makine, otomotiv veya endüstriyel bakım alanlarında çalışanlar ve yeni bir teknik uzmanlık kazanmak isteyen yetişkin bireyler de hidrolik sistem eğitimi alabilir.

    Makine elemanları soruları nasıl çözülür?

    Makine elemanları sorularının nasıl çözüldüğüne dair bilgi bulunamadı. Ancak, makine elemanları ile ilgili soru çözümlerinin bulunabileceği bazı kaynaklar şunlardır: YouTube. ibrahimcayiroglu.com. muhendislik.sdu.edu.tr. academia.edu. erzurum.edu.tr.

    İTÜ'de gemi makineleri mühendisliği var mı?

    Evet, İstanbul Teknik Üniversitesi'nde (İTÜ) gemi makineleri mühendisliği bulunmaktadır. İTÜ'de gemi makineleri mühendisliği iki farklı bölümde yer almaktadır: Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği. Gemi İnşaatı ve Gemi Makinaları Mühendisliği.

    SDÜ eem hazırlık var mı?

    Evet, Süleyman Demirel Üniversitesi (SDÜ) Elektrik-Elektronik Mühendisliği (EEM) bölümünde hazırlık sınıfı bulunmaktadır. Öğrenciler, seçmeli olarak Yabancı Diller Yüksek Okulu'nda hazırlık sınıfına devam edebilirler. Ayrıca, 1. yarıyıldan ders alabilmek için, güz yarıyılı başında açılan İngilizce yeterlilik sınavını geçmek veya 1 yıl hazırlık sınıfında eğitim almak gerekmektedir.

    Mekatek Mühendislik ne iş yapar?

    Mekatek Mühendislik, endüstriyel mekanik tesisat sistemleri üzerine hizmet vermektedir. Başlıca faaliyet alanları: Havalandırma tesisatı; Soğutma tesisatı; Yangın söndürme sistemleri; Isıtma tesisatı; Sıhhi tesisat. Mekatek Mühendislik, konut ve ticari uygulamaların yanı sıra endüstriyel alanlarda da hizmet sunmaktadır.

    Başmühendis olmak için hangi bölüm okunmalı?

    Başmühendis olmak için mühendislik fakültelerinden mezun olmak gereklidir. Başmühendis pozisyonunda çalışanların en çok mezun olduğu bölümler şunlardır: Makine Mühendisliği; Elektrik/Elektronik Mühendisliği; Maden Mühendisliği; İnşaat Mühendisliği; Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği. Ayrıca, ilgili mühendislik dalında yüksek lisans veya doktora yapmış olmak tercih sebebidir.

    Dağ Mimarlık ne iş yapar?

    Dağ Mimarlık ve Mühendislik Yapı Gayrimenkul Tic. San. A.Ş. hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, mimarlık ofislerinin genel olarak yaptığı işler şunlardır: Bina tasarımı ve planlaması. Proje yönetimi. Restorasyon. Kentsel planlama. İç mimari. Ayrıca, mimarlar sürdürülebilirlik danışmanlığı, yeşil bina danışmanlığı gibi farklı alanlarda da çalışabilirler.