Yamaha MT-10 SP'nin pahalı olmasının bazı nedenleri: Yüksek performans ve gelişmiş teknolojiler: 998 cc motor hacmi, 165,9 beygir gücü, 112 Nm tork, 6 eksenli Atalet Ölçüm Birimi (IMU) ile çekiş, kaydırma ve fren kontrolü gibi özellikler içerir. Öhlins süspansiyon sistemi: Yarı aktif modda, sürüş koşullarına göre sönümleme kuvvetini otomatik olarak ayarlar. Özel ekipmanlar: 3 parçalı alt kaplama ve örgülü fren hortumları gibi yarışlardan ilham alınarak geliştirilen ekipmanlar içerir. Özel üretim: SP modeli, standart MT-10'a göre daha yüksek maliyetle üretilir. Yüksek bakım maliyeti: Yüksek performanslı bir motosiklet olduğu için bakım ve onarım maliyetleri yüksek olabilir.