Carroll, özellikle "Okulda Öğrenme Modeli" adlı çalışmasında, her öğrenciye yeterli zaman ve uygun olanaklar sağlandığında tüm öğrencilerin belirlenen öğrenme düzeyine ulaşabileceğini savunmuştur. Bu modele göre, öğrenmede belirleyici olan zaman değişkenidir ve modelin beş temel öğesi vardır: 1. Yetenek: Öğrenilecek malzemenin tam olarak öğrenilmesi için gereken zaman. 2. Öğretimin kalitesi: Sunumun, açıklamanın ve içeriğin düzenlenmesinin öğrenci grubuna en uygun hale getirilmesi. 3. Öğretimden yararlanma yeteneği: Öğrencinin belirli bir üniteyi öğrenebilmesi için gerekli önkoşullara sahip olması. 4. Sebat: Öğrencinin istekli olarak öğrenmeye harcadığı zaman. 5. Fırsat: Öğrenme için öğrenciye verilen zaman.