• Buradasın

    Maliye

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    E-defter üç aylık onay nasıl yapılır?

    E-defterin üç aylık onayının nasıl yapılacağına dair güncel bilgiler şu şekildedir: 31 Ocak 2025 tarihine kadar, e-defter uygulaması üzerinden aylık veya üç aylık dönemler halinde yükleme tercihi yapılabilir. İlgili hesap dönemini kapsayan berat dosyalarının, 2025 yılı için aylık yükleme tercihinde en son 15.12.2025, üç aylık yükleme tercihinde ise en son 14.01.2026 tarihine kadar GİB sistemine yüklenmesi gerekmektedir. Tercihin nasıl yapılacağına dair detaylı bilgi için Gelir İdaresi Başkanlığı'nın resmi web sitesi veya bir mali müşavirle iletişime geçilmesi önerilir.

    Apartmanda yönetici ne kadar para toplayabilir?

    Apartman yöneticisinin toplayabileceği para miktarı, kat malikleri kurulu tarafından belirlenen veya yönetim planında belirtilen ücrete bağlıdır. Kat malikleri kurulu, aidat miktarını, kat maliklerinin ne şekilde ve hangi oranda ödeme yapacaklarını işletme projesinde kararlaştırabilir. Yöneticinin toplayabileceği para miktarı konusunda mevzuatta belirlenmiş bir alt veya üst sınır bulunmamaktadır.

    Genç girişimcilerde 3 yıl vergi muafiyeti ne zaman bitiyor?

    Genç girişimcilerde 3 yıl vergi muafiyeti, işletmenin kurulduğu tarihten itibaren 3 yıl (36 ay) boyunca geçerlidir. 2025 yılı için genç girişimcilerin gelir vergisi istisna tutarı 330.000 TL olarak belirlenmiştir.

    Maliye Bakanlığı hangi internet sitesini kullanıyor?

    T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı, hmb.gov.tr internet sitesini kullanmaktadır.

    Tahvil ihracı yetkisi kime ait?

    Tahvil ihracı yetkisi, genellikle şirketin esas sözleşmesinde belirtilen şekilde yetkili organına aittir. Bu yetki, esas sözleşme ile genel kurul veya yönetim kuruluna devredilebilir. Örneğin, Hazine ve Maliye Bakanlığı da dış finansman programı kapsamında tahvil ihracı gerçekleştirmek için finans kuruluşlarına yetki verebilmektedir.

    Havalimanında otopark ücreti gider yazılır mı?

    Havalimanında otopark ücreti, belirli koşullar altında gider olarak yazılabilir. Şirketler, işletme giderleri kapsamında çalışanlarının ulaşım ve taşıma harcamalarını vergiden düşürebilir. Ancak, gider olarak yazılabilecek harcamalar, kanun ve vergi mevzuatına uygun olmalıdır. Daha fazla bilgi için bir muhasebe veya vergi danışmanına başvurulması önerilir.

    Bursa Nilüfer Belediyesi'nde neler oluyor?

    Bursa Nilüfer Belediyesi'nde 2025 yılı Ağustos ayında gerçekleşen bazı etkinlikler ve gelişmeler: Ücretsiz İnternet Noktaları: Nilüfer Belediyesi, ücretsiz internet noktalarını artırdığını duyurdu. Deprem Farkındalık Eğitimi: Deprem farkındalığı eğitimi düzenlendi. Kırtasiye Desteği: Öğrencilere kırtasiye desteği sağlanacağı belirtildi. Park Açılışı: Balkan Mahallesi'nde bir parkın açılışının yaklaştığı bildirildi. Yol Çalışmaları: Balkan Mahallesi'nde yol asfaltlama çalışmaları yapılıyor. Ayrıca, Nilüfer Belediyesi'nin sosyal medya hesapları üzerinden (X, Facebook, YouTube) güncel bilgilere ulaşılabilir.

    İmha 2018 ne anlatıyor?

    "İmha 2018" ifadesi, farklı bağlamlarda farklı anlamlar taşıyabilir. Terörle mücadele: 2018 yılında, Cumhurbaşkanı'nın terörle mücadeleyi "etkisiz hale getirilen, imha edilen terörist sayısı"na indirgediği belirtilmiştir. Kitap: İbrahim Karagül'ün 2018 yılında yayımlanan "Tanklar Kâbe'ye Dayanmadan" adlı kitabında, Batı'nın nihai amacının İslam'ın kutsal merkezleri olan Mekke ve Medine'de bir imha harekâtı olduğu iddiası yer almaktadır. Bu ifadenin başka bir anlamı veya bağlamı olup olmadığı hakkında bilgi bulunmamaktadır.

    Basit usülde 1 yılda kaç fatura kesebilir?

    Basit usulde vergilendirilen mükelleflerin yıllık fatura kesme limiti, belirlenen basit usul hadleri ile sınırlıdır. 2025 yılı için bu hadler şu şekildedir: Mal alım-satımı yapanlar: Yıllık alım tutarı 990.000 TL, yıllık satış tutarı 1.580.000 TL'yi geçmemelidir. Sadece hizmet işi yapanlar: Yıllık gayri safi iş hasılatı 480.000 TL'yi aşmamalıdır. Hem alım satım hem de hizmet işi yapanlar: Yıllık satış ve iş hasılatı toplamı 990.000 TL'yi geçmemelidir. Bu limitleri aşan mükellefler, gerçek usule geçmek zorundadır. Fatura kesme konusunda doğrudan bir fatura sayısı sınırı yoktur; önemli olan, toplam fatura tutarının vergi muafiyet haddini aşmamasıdır.

    Enflasyon düzeltmesinde 50 milyonluk sınır nasıl hesaplanır?

    2024 yılı için enflasyon düzeltmesinde 50 milyon TL'lik sınırın nasıl hesaplanacağına dair bilgi, Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 563) ile belirlenmiştir. Bu tebliğe göre: Brüt satışlar toplamı 50.000.000 TL'nin altında olan mükellefler, 2024 yılının ikinci ve üçüncü geçici vergi dönemlerinde enflasyon düzeltmesi yapmayacaklardır. 31.12.2023 tarihli gelir tablosundaki brüt satışlar toplamı 50.000.000 TL ve üzerinde olan mükellefler ise, 2024 yılının ikinci ve üçüncü geçici vergi dönemlerinde enflasyon düzeltmesi yapmaya devam edeceklerdir. Bu hesaplama, 31.12.2023 tarihli gelir tablosundaki brüt satışlar toplamına dayanmaktadır.

    Dönemsel gelir ve gider hesapları nelerdir?

    Dönemsel gelir ve gider hesaplarına örnek olarak şunlar verilebilir: Gelir tahakkukları. Gelir hesapları. Gider hesapları. Dönemsel gelir ve gider hesapları, işletmenin faaliyet dönemine ilişkin brüt satışlar, satış indirimleri, satışların maliyeti, faaliyet giderleri, diğer faaliyetlerden gelir ve kârlar, diğer faaliyetlerden gider ve zararlar, finansman giderleri, olağandışı gelir ve kârlar, olağandışı gider ve zararlar gibi kalemleri içerir. Dönemsel gelir ve gider hesapları hakkında daha detaylı bilgi almak için bir muhasebe uzmanına danışılması önerilir.

    Ticari mal alışlarında KDV hangi hesapta izlenir?

    Ticari mal alışlarında KDV, 191 İndirilecek KDV hesabında izlenir. Bu durumda, ticari mal alışlarında: Malın alış bedeli ve alışla ilgili tüm giderler (nakliye, taşıma sigortası, komisyon, gümrük vergileri vb.) 153 Ticari Mallar hesabının borç tarafına kaydedilir. KDV ise 191 İndirilecek KDV hesabının borç tarafına kaydedilir.

    Enflasyon düzeltmesinde kar dağıtımı nasıl hesaplanır?

    Enflasyon düzeltmesinde kar dağıtımı, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu (VUK) hükümlerine göre enflasyon düzeltmesi uygulanmış finansal tablolarda bulunan kâr dağıtımına konu kaynakların toplamını aşamaz. 2023 yılı ve enflasyon düzeltmesi yapılan sonraki yıllara ilişkin kar dağıtımı şu şekilde hesaplanır: Düzeltme öncesi kârların dağıtımı: 2023 yılı düzeltme öncesi cari dönem ve geçmiş yıl kârları, düzeltilmemiş bilançolar esas alınarak dağıtılabilir. Düzeltme sonrası kârların dağıtımı: Enflasyon düzeltmesi uygulanmış finansal tablolardaki dağıtılabilir kâr, VUK hükümlerine göre belirlenir. Kar dağıtımı için, düzeltmeden doğan zararların öz sermaye fark hesaplarına mahsup edilmesi gerekebilir. Kar dağıtımı kararı almadan önce, genel kurulda bu mahsup kararının onaylanması önerilir.

    Tazminatta tavan uygulaması kalktı mı?

    Hayır, tazminatta tavan uygulaması kalkmamıştır. Kıdem tazminatı tavanı, her yıl Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenmektedir. Kıdem tazminatı hesaplamalarında, çalışanın brüt ücreti tavan tutarı aşsa bile, ödeme bu üst sınır üzerinden yapılır.

    3.000 TL fatura sınırı KDV dahil mi?

    Evet, 3.000 TL fatura sınırı KDV dahil tutarı ifade eder. 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren, vergiler dahil 3.000 TL ve üzerindeki tüm faturaların e-arşiv fatura olarak düzenlenmesi zorunludur.

    Bağımlı çalışan SMMM makbuz kesebilir mi?

    Bağımlı (SGK'lı) olarak çalışan serbest muhasebeci mali müşavir (SMMM), yalnızca bordrolu çalıştığı şirketin beyannamelerini imzalayabilir ve makbuz düzenleyebilir. 3568 sayılı Kanunun 45. maddesi, serbest muhasebeci ve SMMM'lerin bir gerçek veya tüzel kişiye bağlı olarak hizmet akti ile çalışamayacaklarını belirtir. Bağımlı çalışan SMMM'lerin, diğer firmalara ait beyannameleri imzalaması ve makbuz düzenlemesi, bağımsızlık ve serbest çalışma ilkelerine aykırılık teşkil eder.

    Gelir hesapları nelerdir?

    Gelir hesapları, işletmenin faaliyet dönemi içinde yaptığı işlemlerin özsermayede oluşturduğu artışları izlemek için kullanılır. Gelir tablosu hesapları şu şekilde özetlenebilir: Brüt satışlar. Satış indirimleri. Satışların maliyeti. Faaliyet giderleri. Diğer faaliyetlerden olağan gelir ve kârlar. Diğer faaliyetlerden olağan gider ve zararlar. Finansman giderleri. Olağandışı gelir ve kârlar. Olağandışı gider ve zararlar. Dönem net kârı veya zararı.

    KDV'de matrah artırımı nasıl yapılır?

    KDV'de matrah artırımı yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Vergi dairesine başvuru: Matrah ve/veya vergi artırım başvurusu, 30.05.2023 tarihine kadar vergi dairesine yapılmalıdır. 2. Vergi tutarının hesaplanması: Ödenmesi gereken KDV tutarı hesaplanır. 3. Ödeme: Tutar, peşin veya taksitler halinde ödenebilir. 4. Diğer hususlar: Matrah artırımında bulunmak, Vergi Usul Kanunu'na göre defter ve belge ibraz yükümlülüklerini ortadan kaldırmaz. Matrah artırımı hesaplaması, ilgili yıla göre değişen oranlara göre yapılır. Matrah artırımı hesaplaması ve ödemesi karmaşık olabileceğinden, bir mali müşavirden destek alınması önerilir.

    Tevkifat oranı 7 10 ne demek?

    Tevkifat oranı 7/10, KDV tevkifatının bir oranıdır ve şu anlamlara gelebilir: Makine, teçhizat, demirbaş ve taşıtlara ait tadil, bakım ve onarım hizmetleri. Her türlü baskı ve basım hizmetleri. Tevkifat oranları, ilgili mevzuata göre değişiklik gösterebilir.

    Kamu finansmanının ekonomik büyüme üzerindeki etkisi nedir?

    Kamu finansmanının ekonomik büyüme üzerindeki etkisi, iktisat literatüründe farklı yaklaşımlara göre değişiklik gösterir: Keynesyen yaklaşım: Artan kamu harcamalarının çarpan mekanizması çerçevesinde milli gelir üzerinde olumlu etki yaratacağını savunur. Klasik yaklaşım: Kamu harcamalarındaki artışın verimli özel sektör faaliyetlerini sınırlandıracağını ve ekonomik büyümeyi olumsuz etkileyeceğini iddia eder. Bazı ampirik çalışmalar, kamu harcamalarının ekonomik büyüme üzerindeki etkisini şu şekilde ortaya koymuştur: Fölster ve Henrekson (2001), OECD üyesi 23 ülkede kamu harcamalarının ekonomik büyümeye etkisini analiz etmiş ve kamu harcamalarındaki %10'luk artışın büyüme oranını yaklaşık %0,7-0,8 oranında düşürdüğünü tespit etmiştir. Kiraz ve Gümüş (2017), 29 OECD ülkesinde kamu harcamalarının ekonomik büyümeyi pozitif yönde etkilediğini, oluşan gelir artışına bağlı olarak kamu hizmetleri talebinin de arttığını ortaya koymuştur. Yıldız ve Sarısoy (2012), OECD ülkelerinde kamu harcamalarının ekonomik büyüme üzerinde önemli bir rol oynadığını belirtmiştir. Sonuç olarak, kamu harcamalarının ekonomik büyüme üzerindeki etkisi, kısa ve uzun vadede farklı sonuçlar doğurabilir ve bu etki, ülkenin gelişmişlik düzeyi gibi çeşitli faktörlere bağlı olarak değişebilir.