Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
E-defterin üç aylık onay işlemi şu adımlarla gerçekleştirilir:
- Elektronik Mali Mühür Temini: E-defter başvurusu yapacak işletmelerin öncelikle bir elektronik mali mühüre sahip olmaları gerekmektedir 12.
- GİB Başvurusu: Elektronik mali mühür temin edildikten sonra, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın (GİB) resmi web sitesi üzerinden e-defter başvurusu yapılır 1.
- Uygulama Yazılımı Seçimi: Başvuru sonrası, işletme uygun bir e-defter uygulama yazılımı seçmelidir 1.
- Defterlerin Oluşturulması: Seçilen yazılım ile e-defterler oluşturulur 2.
- Onay ve Yükleme: Defterler, takip eden üçüncü ayın sonuna kadar GİB sistemine yüklenir 14. Örneğin, Ocak ayına ait defterler en geç Mayıs ayının 10. günü gün sonuna kadar yüklenmelidir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: