• Buradasın

    Makamlar

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gülizar Makamı kime ait?

    Gülizar makamının kime ait olduğu hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, Gülizar makamının iki çeşidi olduğu bilinmektedir: 1. Basit Gülizar Makamı: Hüseyni ve Muhayyer makamları arasında yer alır ve bazı özellikleriyle bu makamlara benzer. 2. Birleşik (Mürekkep) Gülizar Makamı: İnici Hüseyni makamına, zaman zaman inici Karcığar dizisinin eklenmesiyle oluşur. Gülizar makamına örnek olarak, Tanbûrî İsak’ın saz semaisi, Refik Fersan’ın bir şarkısı ve halk müziğinde uzun hava ile kırık havalar verilebilir.

    Çıktım erik dalına hangi makamda?

    "Çıktım Erik Dalına" şiiri, Gülizâr makamında bestelenmiştir. Bu bilgi, Dil Beyti adlı internet sitesinde yer almaktadır.

    Dostum Dostum hangi makamda?

    "Dostum Dostum" (Bin Cefalar Etsen Almam Üstüme) türküsü, Hüseyni makamında bir türküdür.

    Beni Hor Görme Kardeşim hangi makamda?

    "Beni Hor Görme Kardeşim" türküsü, Türkü formundadır. Makam bilgisi ise belirtilmemiştir.

    Her Günüm Mazide Kalmış Günlerimden Gün Arar hangi makamda?

    "Her Günüm Mazide Kalmış Günlerimden Gün Arar" şarkısı uşşak makamındadır.

    Zeytinyağlı yiyemem şarkısı hangi makamda?

    "Zeytinyağlı Yiyemem Aman" türküsü, Segah makamında ve Nîm sofyan ritime sahiptir.

    Dut Ağacı Değilem Her Gelene Eğilem hangi makamda?

    "Gül Ağacı Değilem Her Gelene Eğilem" şarkısı rast makamında ve semai usûlündedir.

    Tsm'nin en sevilen makamı nedir?

    Türk Sanat Müziği'nin (TSM) en sevilen makamı konusunda kesin bir yanıt vermek zordur, çünkü bu, kişisel zevklere göre değişiklik gösterebilir. Ancak, TSM'de en çok kullanılan ve sevilen makamlardan bazıları şunlardır: Hicaz Makamı: Hüzün ve melankoli ile ilişkilendirilir. Uşşak Makamı: Gönül rahatlığı ve huzur verir. Nihavend Makamı: Aşk sevinci temasını işler. Rast Makamı: Neşe ve coşku ifade eder. Segah Makamı: Canlı ve coşkulu bir yapıya sahiptir. Bu makamlar, TSM'nin zengin repertuarında önemli bir yer tutar ve farklı duygusal atmosferler yaratır.

    Unutturmaz seni hiç bir şey hangi makamda?

    "Unutturamaz Seni Hiçbir Şey" şarkısı nihâvend makamındadır.

    Geçti Dost Kervanı hangi makamda?

    "Geçti Dost Kervanı" türküsünün hangi makamda olduğuna dair bilgi bulunamadı. Ancak, bu türküyü seslendiren bazı sanatçılar şunlardır: Barış Manço; Ruhi Su; Fuat Saka; Nurettin Rençber; Haluk Levent.

    Aradığın aşk hangi makamda?

    "Aradığın aşk hangi makamda?" sorusuna yanıt bulunamadı. Ancak, aşk makamıyla ilgili bazı bilgiler şu şekildedir: Tasavvufta aşk makamı, "beşerî aşk", "ilâhî aşk" ve "aşk" olmak üzere üç basamaktan oluşur. Klasik Türk Müziği'nde aşk makamları, "Hicaz", "Nihavend", "Uşşak", "Segah" ve "Kürdilihicazkar" gibi makamları içerir. Ozan edebiyatında, her türün kendine özgü bir melodisi vardır ve bu melodiye "makam" denir.

    Yadeller şarkısı hangi makamda?

    "Yadeller" şarkısı, hicaz makamında bestelenmiştir.

    Bariton ses hangi makamda?

    Bariton ses, belirli bir makamla doğrudan ilişkili değildir. Bariton, erkek ses tiplerinden biridir ve ses aralığı genellikle A2'den A4'e kadar olan notaları kapsar. Makamlar ise genellikle belirli tonlar ve dizilerle tanımlanır ve ses tipleriyle doğrudan bir bağlantı kurmaz. Bariton sesler, opera müziğinde genellikle komedi, kahramanlık veya dramatik rolleri temsil eder. Daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklara başvurabilirsiniz: eksd.org.tr. gonuldergisi.com. emastered.com.

    Arazbarı hangi makamda?

    Arazbâr, Klasik Türk müziğinde bir bileşik makamdır. Durağı dügâh perdesidir ve seyri inicidir. Dizisi, Nevâ perdesi üzerindeki Beyâti makamı dizisine, Çargâh perdesinde Rast beşlisinin ve yerinde Beyâti makamı dizisinin eklenmesiyle oluşmuştur. Güçlüleri Gerdâniye ve Çârgâh perdeleridir. Asma kararları arasında Gerdâniye’de Bûselik, Acem’de Nikriz, Nevâ’da Uşşak ve Hicaz, Çargâh’da Nikriz ve Rast gibi çeşniler bulunur.

    Farabi'ye göre makamlar neye iyi gelir?

    Farabi'ye göre bazı makamların iyi geldiği durumlar: Rast makamı: Ruhun dinginleşmesini sağlar, kaygı ve korku yaşayan kişilere önerilir. Hicaz makamı: Depresif ruh halindeki kişilerin duygularını dışa vurmasına yardımcı olur. Uşşak makamı: Sevgi ve merhamet duygularını artırır, yalnızlık hissi yaşayanlarda aidiyet hissini güçlendirebilir. Segah makamı: İç huzuru teşvik eder, öfke ve hiddeti azaltır. Nevâ makamı: Zindelik verir, yorgunluk ve halsizlik durumlarında enerji kaynağı olarak tavsiye edilir. Ayrıca, Farabi'ye göre Rast makamı akıl hastalıklarından ve felçten kurtulmaya yardımcı olur. Bu bilgiler, geleneksel tıp ve müzik terapisi anlayışlarına dayanmaktadır ve modern tıp tarafından doğrulanmamıştır.

    Orta Anadolu türküleri hangi makamda?

    Orta Anadolu türküleri genellikle Bozlak makamında söylenir. Ayrıca, Orta Anadolu türkülerinde Uşşak, Hüseyni, Karciğar, Saba, Hicaz gibi makamlar da kullanılmaktadır.

    Göksel baktagir kanun etütleri hangi makamda?

    Göksel Baktagir'in kanun etütlerinin hangi makamda olduğuna dair bilgi bulunamadı. Ancak, Göksel Baktagir'in yaptığı kanun taksimlerinin ve etütlerinin yer aldığı bazı kaynaklar şunlardır: YouTube. Avesis İnönü Üniversitesi. Avesis Gazi Üniversitesi.

    Rast makamının özellikleri nelerdir?

    Rast makamının bazı özellikleri: Çıkıcı bir makamdır. Durağı, SOL (rast perdesi) sesidir. Güçlüsü, beşinci derecesindeki RE (re-nevâ) sesidir. Dizisi, yerinde bir Rast beşlisine, re-nevâ perdesinde bir Rast dörtlüsünün eklenmesiyle oluşur. Özellikle inici nağmelerde, bakiye diyezli FA (eviç) perdesi yerine acem perdesi kullanılır. Seyri, durak sesi olan rast perdesi civarından başlar. Asma karar perdeleri: Hüseyni aşiran, segah ve yegah perdeleridir. Donanım: Koma bemollü si (buselik) ve bakiye diyezli fa (eviç) perdelerini içerir. Tarihi kökeni: Makam, çok eskilere dayanır ve ilk kez 14. yüzyılda eserlerde yer almıştır. İlişkili makamlar: Segah ve uşşak makamlarıyla yakından ilişkilidir.

    Bugün Bize Pir Geldi hangi makamda?

    "Bugün Bize Pir Geldi" türküsü veya semahı, belirli bir makamda değildir. Eser, Erzincan-Tercan yöresine ait olup, semâh formunda bir türküdür. Bazı yorumcular ve icracılar: Erdal Erzincan; Aysun Gültekin; Sabahat Akkiraz; Nuray Hafiftaş.

    Benim İçin Üzülme hangi makamda?

    "Benim İçin Üzülme" şarkısı kürdi makamındadır.