• Buradasın

    Makale

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Fırat lisansüstü mezuniyet için kaç makale?

    Fırat Üniversitesi'nde lisansüstü mezuniyet için gerekli makale sayısı, enstitüye ve kabul türüne göre değişiklik göstermektedir: Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Doktora eğitimi süresince, doktora yapılan alanda üretilmiş, yayımlanmış veya DOI numarası almış en az iki adet makale gereklidir. Fen Bilimleri ve Sağlık Bilimleri Enstitüleri: Doktora eğitimi süresince, doktora yapılan alanda hakemli bir dergide yayımlanmış veya DOI numarası almış en az bir adet makale gereklidir. 2021-2022 bahar dönemi ve sonrasında kayıt yaptıran öğrenciler için, tez savunmasına girebilmek için alanıyla ilgili en az bir sempozyum/kongrede sözlü bildiri sunma veya ulusal/uluslararası yayınevleri tarafından basılan kitap ve kitap bölümleri ile dergilerde yayımlanmış/yayına kabul edilmiş makale sunma şartı bulunmaktadır. Bu şartlar, birden fazla öğrencinin mezuniyeti için aynı akademik faaliyetin kullanılmasını engelleyecek şekilde düzenlenmiştir.

    Bir makale kaç dakikada okunur?

    Bir makalenin okunma süresi, ortalama okuma hızına bağlı olarak değişir. 200 kelime/dakika okuma hızı varsayıldığında, 750 kelimelik bir makale yaklaşık 3 dakikada okunur. 250 kelime/dakika okuma hızı varsayıldığında, aynı makale yaklaşık 3 dakikada okunur. 300 kelime/dakika okuma hızı varsayıldığında, 750 kelimelik bir makale yaklaşık 2,5 dakikada okunur. Okuma hızı; okuyucunun bilgi seviyesi, eğitim durumu, kelime dağarcığı, yazının konusu, yazarın anlatım tarzı gibi birçok faktöre bağlı olarak farklılık gösterebilir.

    Fatma aliye hangi tür kitap yazmıştır?

    Fatma Aliye, roman, felsefe, tarih, biyografi türlerinde eserler yazmıştır. Bazı eserleri: Roman: "Muhadarat", "Refet", "Udi", "Enin", "Levayih-i Hayat". Felsefe: "Teracim-i Ahval-i Felasife", "Tedkik-i Ecsâm". Tarih: "Ahmed Cevdet Paşa ve Zamanı", "Kosova Zaferi / Ankara Hezimeti". Biyografi: "Nâmdârân-ı Zenân-ı İslâmiyân".

    Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü makale şablonu nasıl yapılır?

    Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü makale şablonunu oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Kâğıt Boyutu ve Sayfa Düzeni: - A4 dikey kağıt boyutu kullanılmalıdır. - Kenar boşlukları: alt 2,5 cm, üst 2,5 cm, sol 2,5 cm, sağ 2,5 cm. - Üst bilgi 3 cm, alt bilgi 3 cm olmalıdır. - Yazı tipi Times New Roman, punto 10, satır aralığı tek olmalıdır. 2. Başlık ve Yazar Bilgileri: - Başlık, metne uygun, ortalı ve büyük harflerle yazılmalıdır. - Yazar adı, makaleye ortalanmalı ve birden fazla ise yan yana yazılmalıdır. - Yazar bilgileri (üniversite, fakülte, e-posta, ORCID numarası) dipnotta verilmelidir. 3. İlk Sayfa: - İlk sayfa sadece ÖZ ve ABSTRACT’tan oluşmalı ve bu sayfa makale şablonuna yerleştirilerek oluşturulmalıdır. 4. Diğer Yazım Kuralları: - Dipnotlar 8 punto ve tek satır aralığı ile yazılmalıdır. - Öz, 8 punto ve tek satır aralığı ile, en az 150 en fazla 200 kelimeden oluşmalıdır. Daha fazla detay için Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nün ilgili yönergelerine başvurulabilir.

    TDK'ya göre makale nedir?

    Türk Dil Kurumu'na (TDK) göre makale, "bilim, fen konularıyla siyasal, ekonomik ve toplumsal konuları açıklayıcı veya yorumlayıcı niteliği olan gazete veya dergi yazısı" olarak tanımlanır. Makaleler, nesnel ve kanıta dayalı bir anlatım gerektirir; bilimsel veriler ve istatistiksel bilgilerle desteklenmelidir. Makaleler, gazete ve dergilerde yayımlanabildiği gibi, dijital ortamda da yer alabilir.

    Peer-reviewed makale nasıl anlaşılır?

    Bir makalenin peer-reviewed (hakemli) olup olmadığını anlamak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Dergi bilgilerini kontrol etme. Akademik veritabanlarını kullanma. Ulrichsweb'de arama yapma. Makalenin yapısını inceleme. Yazar bilgilerini inceleme. Tüm makalelerin hakemli olmadığını, editoryal, görüş yazıları, mektuplar ve bazı haber makalelerinin inceleme sürecinden geçmeyebileceğini unutmamak gerekir.

    TRdizin makale sayısı nasıl arttırılır?

    TR Dizin'de makale sayısını artırmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: Uluslararası standartlara uyum: Derginin uluslararası veri tabanlarından erişilebilir olması, yabancı dilde öz bulunması ve makalelerin en az üçte birinin yabancı yazarlar tarafından yazılması önemlidir. Düzenli yayın: Sosyal ve beşeri bilimler alanındaki dergilerin yılda en az bir, mühendislik ve veterinerlik alanındaki dergilerin yılda en az iki, sağlık bilimleri dergilerinin ise yılda en az üç sayı yayınlaması gerekmektedir. Hakem raporları: Dergi sayılarındaki toplam makale sayısının %15'i kadar hakem raporu yüklenmelidir. Derginin tanıtımı: Makalelerin ulusal ve uluslararası alanlarda etkisini artırmak için başlık, özet ve anahtar kelimelerin yayın dili dışında da yayınlanması önerilir. Etik kurallara uyum: Dergi web sayfasında araştırma ve yayın etiğine uyulduğuna dair ifadeye yer verilmeli ve etik kurallar ayrı bir başlık altında belirtilmelidir.

    Makalede bulunması gereken 3 temel unsur nedir?

    Makalede bulunması gereken üç temel unsur: 1. Araştırma sorusu. 2. Eleştirel literatür taraması. 3. Akademik katkı. Ayrıca, her makalede başlık, özet, anahtar kelimeler, giriş, materyal ve metot, bulgular, tartışma ve sonuç gibi bölümlerin de bulunması gerekir.

    1 makale en az kaç kelimeden oluşur?

    SEO uyumlu bir makale için en az 300 kelime kullanılması önerilmektedir. Makale uzunluğu, konunun ayrıntılarına ve arama motorlarının gereksinimlerine bağlı olarak değişebilir.

    Makalede düzeltme süreci ne kadar sürer?

    Makalede düzeltme sürecinin ne kadar süreceği, derginin ve yayın sürecinin özelliklerine bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Genel olarak, düzeltme için tanınan süre 15 gündür. Mali Çözüm Dergisi'nde, yazarlara tanınan düzeltme süresi 15 gündür. SDE Akademi Dergisi'nde, düzeltilmiş makalenin en geç 15 gün içinde tekrar yüklenmesi gerekmektedir. Süreç, hakemlerin ve yayın kurulunun değerlendirme hızına göre de uzayabilir.

    Essay ve makale arasındaki fark nedir?

    Essay ve makale arasındaki temel farklar şunlardır: Amaç: Essayler genellikle akademik veya bilgilendirici amaçlar için yazılırken, makaleler daha çok habercilik veya eğlence için yazılır. Üslup: Essays, resmi bir dil kullanır ve genellikle belirli bir konu hakkında yazarın görüşlerini, analizlerini veya yorumlarını içerir. İçerik ve Yapı: Essays, giriş, ana bölüm ve sonuç gibi belirli bir yapıyı takip eder ve genellikle belirli bir konu hakkında mevcut literatürü analiz eder. Kullanım Alanı: Essays, özellikle Amerika, İngiltere, Kanada ve Avustralya üniversitelerinde sıkça talep edilir ve öğrencilerin analitik düşünme ve yazılı ifade becerilerini değerlendirmek için kullanılır.

    Makalenin temel amacı nedir?

    Makalenin temel amacı, belirli bir konuda bilgi vermek, bir görüşü açıklamak, bir sorunu ele almak, hipotezleri test etmek veya bir savı kanıtlamaktır. Makaleler, nesnel ve kanıta dayalı bir anlatım gerektirir. Makaleler genellikle gazete, dergi veya internet ortamlarında yayınlanır.

    Eğitim teknolojisi makale nedir?

    Eğitim teknolojisi makalesi, eğitim teknolojisi ile ilgili konuları ele alan akademik yazıları ifade eder. Bu makaleler genellikle aşağıdaki konuları kapsar: Eğitim teknolojilerinin tanımı ve amacı. Eğitim teknolojilerinin kullanım alanları. Eğitim teknolojilerinin temel bileşenleri. Eğitim teknolojilerinin etkileri. Eğitim teknolojisi makaleleri, genellikle öğretmenler, öğrenciler, eğitim yöneticileri ve velilerle ilgili çalışmaları içerir.

    Mustafa Saleb'in kaç makalesi var?

    Mustafa Salep'in 15 makalesi bulunmaktadır. Bazı makaleleri: "Kayseri’de Veremle Savaş Teşkilatlarının Kuruluşu ve Faaliyetleri" (2024, Gazi Akademik Bakış); "Sanayileşme Sürecinde Yeni Bir Adım: İkinci Beş Yıllık Kalkınma Planı (1968-1972)" (2024, Journal of Turkish Studies); "İtalya’nın Yayılmacı Dış Politikasının İki Savaş Arası Dönemde Türk-İtalyan İlişkilerine Etkisi" (2022, Tarih ve Gelecek).

    Yılmaz C. E. (1991) ana Türkçede kapalı E ünlüsü Türk dilleri araştırmaları 151-165?

    Yılmaz C. E.'nin (1991) "Ana Türkçede Kapalı e Ünlüsü" başlıklı makalesi, Türk Dilleri Araştırmaları 1991, Ankara 1991, s. 151-165'te yayımlanmıştır. Makalenin yazarı Emine Yılmaz'dır.

    Safvet, İkinci Cerbe Harbi üzerine vesikalar hangi dergide?

    Safvet Bey'in "İkinci Cerbe Harbi Üzerine Vesikalar" başlıklı makalesi, Tarih-i Osmanî Encümeni Mecmuası'nın 1. cüz (1 Nisan 1326) ve 2. cüz (1 Haziran 1326) sayılarında yayımlanmıştır. Makalenin 1. cüzdeki sayfaları 20-34, 2. cüzdeki sayfaları ise 85-102 arasındadır.

    Q4 makale ne kadar puan getirir?

    Q4 dergilerde yayımlanan makaleler, 5 puan değerindedir. Doçentlik başvurularında puanlama sistemi, dergilerin etki faktörüne göre Q1, Q2, Q3 ve Q4 olarak sınıflandırılmasına dayanır. Puanlama detayları, başvuru yapılan döneme göre değişiklik gösterebilir. Güncel bilgiler için ÜAK’ın internet sitesi ziyaret edilmelidir.

    Yüksek lisans için kaç makale gerekir?

    Yüksek lisans için gereken makale sayısı, okula ve bölüme bağlı olarak 1 ile 7 arasında değişebilir. Yüksek lisans başvurularında, özellikle bazı üniversitelerde, en az 1 akademik makale yayınlamış olmak, başvuru sahibini öne çıkarabilir.

    10.17343/sdutfd.791741 nedir?

    10.17343/sdutfd.791741, "Türkiye'de Sağlık Okuryazarlığı" başlıklı makalenin DOI numarasıdır. Bu makale, Serdar Özdemir ve Hatice Akça tarafından yazılmış ve 2021 yılında SDÜ Tıp Fakültesi Dergisi'nin 28(3) sayısında yayımlanmıştır. Makalenin tam metnine dergipark.org.tr ve researchgate.net gibi platformlardan ulaşılabilir.

    Makale yayımlandıktan sonra ne olur?

    Makale yayımlandıktan sonra birkaç önemli süreç gerçekleşir: DOI Numarası Alımı: Makale kabul edildikten sonra, yayın sürecindeki makaleler için DOI numarası alınabilir. Bilimsel Topluluğa Erişim: Makale, bilimsel topluluk tarafından erişilebilir hale gelir. Tanıtım ve Etkileşim: Makalenin sosyal medya, akademik platformlar ve konferanslar gibi kanallarda tanıtılması önerilir. Geri Bildirim ve İşbirliği: Geri bildirim almak ve diğer araştırmalarla işbirliği yapmak, makalenin etkisini artırır. Yayım Etiği: Dergide yayınlanmış her türlü etik dışı çalışmayı duyurmak editörün sorumlulukları arasındadır.