• Buradasın

    Karayolları

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Farklı bazalı karayolları hangileri?

    Farklı bazalı karayolları hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, Türkiye'deki bazı karayolu türleri şunlardır: Otoyollar. Anayollar. Devlet yolları. İl yolları. Köy yolları.

    Şoseli yol ne demek?

    Şose yol, kırık taş veya çakıl döküldükten sonra üzerinden silindir ile geçilerek sıkıştırılıp düzleştirilen basit bir karayolu türüdür. Şose yolların bazı özellikleri: Asfalt farkı: Şose yapımında yapıştırıcı ve birleştirici malzemeler kullanılmaz. Dayanıklılık: Toprak yollara nazaran daha dayanıklıdır, çamurlanmayı kısmen engeller ve ağır vasıtaların batmadan geçmesine imkan sağlar. Kullanım alanı: Genellikle köy ve kasaba yollarında, ayrıca yüksek trafik hacmi olan ana yollar, karayolları ve otoyollarda kullanılır. Maliyet: Asfalt yollara nazaran daha ekonomiktir.

    Bolu Dağı mobese kameraları nerede?

    Bolu Dağı mobese kameraları, Bolu Dağı'nın çeşitli noktalarına kurulmuştur. Ayrıca, Bolu Dağı'ndaki yol durumu, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından mobese kameraları ile 24 saat izlenmektedir. Bolu Dağı'ndaki yol durumunu canlı olarak izlemek için aşağıdaki siteler kullanılabilir: canlimobese.com; mobesekamerasi.com; canlimobeseizle.com.

    Minivan araç hız sınırı kaç?

    2025 yılı için minivan araç hız sınırı, otoyollarda 100 km/s, şehirlerarası çift yönlü karayollarında 80 km/s ve şehir içi yollarda 50 km/s olarak belirlenmiştir. Hız sınırları, aracın türüne, yolun durumuna ve yerleşim yerine göre değişiklik gösterebilir.

    894 159 BBK kaç numara?

    894 159 BBK numarası, Bağımsız Bölüm Kodu (BBK) değildir. BBK, Ulusal Adres Veri Tabanında tanımlanan ve haneye özel bir koddur. 159 numarası ise Karayolları Bilgi Hattı olarak kullanılmaktadır.

    Karayolları birim fiyat listesi ne zaman güncellenir?

    Karayolları Genel Müdürlüğünün (KGM) birim fiyat listesi, her yıl 1 Ocak tarihinden itibaren güncellenmektedir. Örneğin, 2024 yılı birim fiyat listesi 1 Ocak 2024'ten itibaren geçerli olacak şekilde yayımlanmış, 2025 yılı listesi ise 1 Ocak 2025'ten itibaren geçerli olacak şekilde 2 Ocak 2025'te duyurulmuştur.

    Karayolları Genel Müdürlüğü ihaleleri hangi siteden takip edilir?

    Karayolları Genel Müdürlüğü ihalelerini takip edebileceğiniz bazı siteler: vatandas.kgm.gov.tr. ilan.gov.tr. ihalehaberi.net.

    Karayolları duvar pozu nedir?

    Karayolları duvar pozu, Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) tarafından belirlenen ve taş duvar inşaatlarıyla ilgili çeşitli işlemleri kapsayan birim fiyatları ifade eder. Bu pozlar arasında, ocak taşı veya kazı taşı kullanılarak yapılan istinat ve iksa duvarı onarımları, kuru moloz duvarlar, moloz taş inşaatlar ve kemer inşaatları gibi farklı yapı türleri bulunur. Bazı KGM duvar pozları ve 2024 yılı birim fiyatları şu şekildedir: KGM/17.001/K Ocak taşı ile kuru moloz duvar (m³) — 1.019,21 TL; KGM/17.002/K Ocak taşı ile moloz taş inşaat (m³) — 1.520,96 TL; KGM/17.021/K Ocak taşı ile moloz taş kemer inşaatı (m³) — 2.386,61 TL. Güncel birim fiyatları ve detaylar için KGM'nin resmi birim fiyat listelerine başvurulabilir.

    Balçova'da hız sınırı neden 80?

    Balçova'da hız sınırının neden 80 olduğu bilgisine ulaşılamadı. Ancak, Türkiye'deki hız sınırları, araçların türüne ve yolun özelliklerine göre değişiklik göstermektedir. 2025 yılı için bazı hız sınırları: Otoyollar: Otomobiller için 130-140 km/sa, minibüsler için 100 km/sa, otobüsler için 100 km/sa. Şehirlerarası çift şeritli yollar: Otomobiller için 90 km/sa, minibüsler için 80 km/sa, otobüsler için 80 km/sa. Şehir içi yollar: Otomobiller için 50 km/sa. Hız sınırları, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından belirlenmektedir.

    Karayolları Genel müdürü Ahmet Gülşen kimdir?

    Ahmet Gülşen, 1973 yılında Kırşehir'in Kaman ilçesinde doğmuş bir inşaat mühendisidir. Kariyeri: 1996 yılında özel sektörde şantiye mühendisi olarak çalışmaya başlamıştır. 1998 yılında Karayolları Van 11. Bölge Müdürlüğünde göreve başlamış, çeşitli görevlerde bulunduktan sonra 2010 yılında Samsun 7. Bölge Müdürlüğü Yol Yapım Başmühendisi olmuştur. 2013'ten itibaren Erzurum 12. Bölge Müdür Yardımcısı olarak görev yapmıştır. 2016 yılında Elazığ 8. Bölge Müdürü, 2018 yılında İşletmeler Dairesi Başkanı, 2021 yılında Antalya 13. Bölge Müdürü olarak çalışmıştır. 11 Ağustos 2023 tarihli Resmî Gazete'de yayımlanan 2023/382 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile Karayolları Genel Müdürü olarak atanmıştır. Bazı projeleri: Elazığ – Harput yolu yapım projesi; Elazığ Sivrice yolu yapım projesi; Elazığ – Havalimanı yolu yapım projesi; Elazığ – Bingöl Yolu BSK projesi. Evli ve 4 çocuk babası olan Gülşen, İngilizce bilmektedir.

    E 90 karayolu neden önemli?

    E-90 karayolu, batı-doğu referanslı 4770 km uzunluğunda olup, Portekiz'in Lizbon şehrinden başlayarak Türkiye'nin güneydoğusuna geçip Irak sınırındaki Habur'da sona erer. E-90 karayolunun önemli olmasının bazı nedenleri: Çok ülkeli geçiş: Portekiz, İspanya, İtalya, Yunanistan gibi ülkelerden geçer. Deniz geçişleri: Akdeniz ve Adriyatik Denizi'nde feribot seferleri ile geçiş sağlar. Stratejik konum: Türkiye-Irak sınır kapısına erişimi vardır.

    Çorum karayolları hangi bölge müdürlüğüne bağlıdır?

    Çorum, Karayolları 7. Bölge Müdürlüğü'ne bağlıdır. Karayolları 7. Bölge Müdürlüğü'nün iletişim bilgileri: Telefon: 03642254030. Adres: Çepni Mah. İnönü Cad., Çorum Merkez, Çorum.

    KGM asfalt yol yapımı nasıl yapılır?

    KGM (Karayolları Genel Müdürlüğü) tarafından asfalt yol yapımı genellikle şu aşamaları içerir: 1. Alt Tabaka Hazırlama: Yolun alt kısmı, asfaltı destekleyecek ve drenajı sağlayacak şekilde hazırlanır. 2. Bağlayıcı Uygulama: Alt tabakanın üzerine, asfaltı alt tabaka ile bağlamak için emülsiyon veya katran bazlı bir bağlayıcı madde uygulanır. 3. Asfalt Serme: Bağlayıcı kuruduktan sonra, asfalt dökülür ve yolun yüzeyini oluşturmak için yayılır. 4. Sıkıştırma: Asfalt serildikten sonra, onu sıkıştırmak ve yoğunlaştırmak için silindirler kullanılır. 5. Soğutma ve Kürlenme: Sıkıştırma tamamlandıktan sonra, asfaltın soğuması ve kürlenmesi için zaman verilir. Asfalt yol yapımında kullanılan temel malzemeler arasında agrega (ezilmiş taş veya çakıl gibi inorganik malzemeler) ve bitüm (asfalta esnekliğini veren siyah, yapışkan bir madde) bulunur. Daha detaylı bilgi için KGM'nin ilgili rehberlerine başvurulabilir.

    Isparta'da patpat neden yasak?

    Isparta'da patpatların yasak olmasının bazı nedenleri: Trafik güvenliği: Patpatlar, trafik tescili yapılamadığı için plaka takılamaz ve karayoluna çıkmaları yasaktır. Korsan taksicilik: Patpatların yolcu taşımacılığında kullanılması, korsan taksiciliği teşvik etmektedir. Gürültü kirliliği: Patpatların özellikle gece saatlerinde oluşturduğu gürültü kirliliği, vatandaşları rahatsız etmektedir.

    Karayolu bariyer mecburiyeti nedir?

    Karayolu bariyer mecburiyeti, araç ve yaya trafiğinin güvenli bir şekilde yönlendirilmesini sağlamak, olası kazaların şiddetini azaltmak ve can ile mal güvenliğini korumak amacıyla getirilmiştir. Karayolu bariyerlerinin bazı kullanım amaçları: Tramvay hattını diğer trafik akışından ayırmak. Kavşak ve ada çevrelerinde düzeni sağlamak. Okul ve hastane çevrelerinde güvenliği artırmak. Tarihi merkezlere araç girişini kontrollü hale getirmek. Motosiklet kazalarını azaltmak (motorcu dostu bariyerler). Ayrıca, hemzemin geçitlerde tren yaklaştığında bariyerlerin otomatik olarak kapanması ve trenin geçmesinden sonra açılması zorunludur. Karayolu bariyerlerinin standart ve sertifikalı (TSE, EN 1317) olması, korozyona karşı dayanıklı galvanizli çelikten ve UV dayanımlı yüzey kaplamalarından üretilmiş olması gerekmektedir.

    D-100 karayolunun Bolu Dağı geçişinde yoğun kar yağışı etkili oluyor. Yolları beyaza bürüyen kar yağışı sebebiyle yeşil alanlarda kar kalınığı 20 santimetreyi aştı.

    Bu açıklama, 21 Şubat 2025 tarihinde İhlas Haber Ajansı tarafından yapılan bir habere aittir. Türkiye’nin önemli geçiş noktalarından biri olan D-100 karayolunun Bolu Dağı geçişinde etkili olan yoğun kar yağışı hakkında şu bilgiler de haberde yer almaktadır: D-100’ün Bolu Dağı kesimi ve Yumrukaya, Abant Kavşağı, Elmalık, Bakacak, Seymenler, Karanlıkdere, Bıçkıyanı, Sarıçökek bölgelerinde yağış sebebiyle görüş mesafesi düşmektedir. Karayolları ekipleri, bölgede tuzlama ve küreme çalışmalarını sürdürmektedir. Kar yağışının hafta sonuna kadar devam etmesi beklenmektedir. Sürücülerin ilerlemekte zorlandığı yolda, trafik polisi ekipleri olumsuzluklara karşı teyakkuzdadır.

    Karayolları analizlerinde hangi pozlar kullanılır?

    Karayolları analizlerinde kullanılan pozlar üç ana kategoriye ayrılır: rayiç, fiyat ve analiz. Rayiç: Bir iş kalemini oluşturan malzeme, işçilik gibi ana satırları ifade eder. Fiyat: Rayiçlerden oluşan bir analizi bulunmayan pozlara denir. Analiz: İnşaat işlerinde pozların hangi rayiçlerden oluştuğunu gösteren detay tablolara denir. Karayolları analizlerinde kullanılan bazı poz örnekleri: KGM/4427: Elektronik duyargalı finişer ile serme ve silindirle sıkıştırma. KGM/14.023/B, KGM/14.023/C, KGM/15.052: Kazı ve kullanım işleri. Karayolları Genel Müdürlüğü'nün 2022 birim fiyat listesine imo.org.tr sitesinden ulaşılabilir.

    E5 ve E57 aynı mı?

    Hayır, E5 ve E57 aynı değildir. E5, Avrupa E-yolu ağında bir güzergahın kodudur. E57 ise belirli bir yol veya güzergah adı olarak belgelerde geçmemektedir. Eğer daha spesifik bir karşılaştırma veya bağlam varsa, lütfen daha fazla bilgi verin.

    Konya Yolspor'un sahibi kim?

    Konya Yolspor'un sahibi hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, kulübün Karayolları Genel Müdürlüğünün taşra teşkilatlarından Konya Karayolları 3. Bölge Müdürlüğünün spor kulübü olduğu bilinmektedir. Kulübün bazı başkanları arasında bölge müdürleri Muhlis Bingöl, Hilmi Nalbantoğlu, Alpagut Şen, Halûk Umar, Osman Bağcı ile makine mühendisleri Nurettin Erken ve Halil Kazan yer almıştır. Ayrıca, 1980'li yıllarda Abdülkadir Renklibay'ın kulüple ilgilenmeye başladığı ve başkanlığı döneminde kulübün futbol dışında basketbol ve atletizm branşlarında da faaliyet göstermeye başladığı belirtilmiştir.

    Marmara Otoyolu hangi karayolları?

    Marmara Bölgesi'nde bulunan otoyollar şunlardır: Kuzey Marmara Otoyolu. İstanbul-İzmir Otoyolu. Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu. Ayrıca, Marmara Otoyol Ringi projesi kapsamında 1915 Çanakkale Köprüsü'nün hizmete girmesiyle bu ring tamamlanmıştır.