• Buradasın

    Karayolları

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Karayolları yol bakım ve onarım işleri kime ait?

    Karayolları yol bakım ve onarım işleri, Karayolları Genel Müdürlüğü'ne (KGM) aittir. KGM'nin Tesisler ve Bakım Dairesi Başkanlığı, bu işlerin yürütülmesinden sorumludur. Görevlerinden bazıları şunlardır: Genel Müdürlük görev alanına giren yollar ve bu yollara ait büyük sanat yapılarının bakım ve onarımlarını yapmak veya yaptırmak. Kar mücadelesine ilişkin usulleri ve kar mücadelesi yapılacak yolları belirlemek, kar mücadelesini yapmak veya yaptırmak. Karayolu sınır çizgisi içinde kalan alanlarda yol boyu ağaçlandırılma, peyzaj ve temizlik hizmetlerini yapmak veya yaptırmak. Genel Müdürlüğün görev alanına giren karayollarında, yol boyu her türlü tesis ve işletmelerin, park alanlarının kontrolünü ve denetimini yapmak.

    Çok modern bazalı karayolları ne zaman yapıldı?

    Çok modern bazalı karayolları, Türkiye'de 1950 yılından itibaren Karayolları Genel Müdürlüğü'nün kurulmasıyla planlı ve programlı bir şekilde yapılmaya başlanmıştır. Özellikle 1980'li yıllardan sonra yüksek standartlı otoyolların yapımına ağırlık verilmiş ve erişilebilirlik hedefli karayolu çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Bazı önemli projeler: 1973: 15 Temmuz Şehitler Köprüsü (o dönem 1973 Köprüsü) trafiğe açılmıştır. 1988: Fatih Sultan Mehmet Köprüsü hizmete sunulmuştur. 2003-2011: 15 bin kilometrelik bölünmüş yol ağı tamamlanmıştır. 2019: İstanbul-İzmir Otoyolu tamamlanmıştır. 2025: Aydın-Denizli Otoyolu tamamlanmıştır.

    Karlı havada otoyollar neden açık?

    Karlı havada otoyolların açık olmasının nedeni, Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın karla mücadele çalışmalarıdır. Her yıl kış mevsiminde, otoyollar ve devlet il yollarında 7 gün 24 saat esasına göre karla mücadele çalışmaları sürdürülür. Bu çalışmalar kapsamında: Kar küreme ve tuzlama çalışmaları yapılır. Yol ve hava durumu bilgileri sürücülere sunulur. Kapalı ve çalışma yapılan yollar hakkında bilgi verilir. Ayrıca, sürücülerin kış koşullarına uygun araçlarla yola çıkması, hızlarını yol ve hava durumuna göre ayarlaması, araç takip mesafesini artırması ve trafik işaretlerine uyması önemlidir.

    Servis yolları trafiğe açık mı?

    Servis yolları, yol yapım ve bakım çalışmaları nedeniyle trafiğe kapalı veya kontrollü olarak sağlanabilir. Sürücülerin, alternatif güzergahlara yönelmeleri ve trafik işaretlerine uymaları önemlidir.

    Mavi yol levhası neyi gösterir?

    Mavi yol levhaları, trafik işaretlerinin farklı gruplarına ait olabilir ve çeşitli anlamlar taşıyabilir: Trafik tanzim işaretleri: Mavi zeminli levhalar, mecburi yönleri ve otopark gibi bilgilendirme konularını gösterir. Bilgi işaretleri: Mavi veya yeşil zeminli dikdörtgen levhalar, yön, mesafe ve hizmet bilgileri verir. Ayrıca, mavi zeminli levhalar, araç yüksekliği ve ağırlığı ile ilgili kuralları da belirtebilir.

    Karayolları kenarında yapılacak ve açılacak tesisler hakkında yönetmelik nedir?

    Karayolları Kenarında Yapılacak ve Açılacak Tesisler Hakkında Yönetmelik, karayollarının her iki tarafında, karayollarına bağlantıyı sağlayacak geçiş yolları yönünden çeşitli yapı ve tesislerin yapılması, açılması, işletilmesi veya tadil edilmesi için gerekli usul, esas ve şartları belirler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Amaç ve kapsam. Geçiş yolu izin belgesi. Kavşak mesafesi. Cephe genişlikleri. Yönetmelik, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 17. ve 18. maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.

    Kaza yapan araçlar neden kaldırılır?

    Kaza yapan araçlar, yeni kazaları önlemek ve trafik akışını engellememek amacıyla kaldırılır. Karayolları Trafik Yönetmeliği’nin 152/3 maddesine göre, sadece maddi hasarlı kazalarda, taraflar anlaşma sağladığında, olay yerinin fotoğrafları çekildikten sonra araçlar yol dışına çıkarılır ve maddi hasarlı trafik tespit tutanağı düzenlenir. Ölümlü veya yaralamalı kazalarda ise, araçlar trafiği engellemiyorsa ve can-mal güvenliğini tehlikeye düşürmüyorsa, olay yerinin durumu değiştirilemez ve kanıtlar korunur.

    Osmangazi Köprüsü'ne neden zam yapıldı?

    Osmangazi Köprüsü'ne yapılan zam, yeniden değerleme oranı doğrultusunda 13 Ocak 2025 tarihinde yürürlüğe giren fiyat düzenlemesi ile açıklanmıştır. 2025 yılı için yapılan zamla birlikte, Osmangazi Köprüsü'nden otomobillerle geçiş ücreti 555 TL'den 795 TL'ye yükseltilmiştir.

    D-200'de hangi şehirler var?

    D-200 devlet yolu üzerinde bulunan bazı şehirler şunlardır: Çanakkale; Balıkesir; Bursa; Bilecik; Eskişehir; Ankara; Kırıkkale; Yozgat; Sivas; Erzincan. D-200, Türkiye'nin batı-doğu doğrultusundaki ana yollarından biridir ve Çanakkale'de başlayıp, Erzincan ilinin Refahiye ilçesinde son bulur.

    Polikarbon pozu nedir?

    Polikarbon pozu, iki farklı bağlamda kullanılabilir: 1. İnşaat sektörü: Polikarbon gövdeli ve opal polikarbon kapaklı armatürün iş yerine temini, her nevi malzeme, işçilik ve montajı dahil çalışır halde teslimi için kullanılan bir pozdur. 2. Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM): Her kalınlıkta ve kesitte polikarbon levha ile konstrüksiyon üzeri kaplama yapılması işini ifade eden bir pozdur.

    Elazığ'da kuzey çevre yolunu kim yaptı?

    Elazığ'da kuzey çevre yolunun kim tarafından yapıldığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, Elazığ'daki bazı karayolu projelerinin Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından gerçekleştirildiği bilinmektedir. Ayrıca, Elazığ Kuzey Çevre Yolu'nun (Harput İl Yolu) 23 Ocak 2025 tarihi itibariyle hizmete açıldığı belirtilmiştir.

    Bulgaristan yol işaretleri nasıl?

    Bulgaristan'daki yol işaretleri, Viyana Yol İşaretleri ve Sinyalleri Konvansiyonu'na (1968) uygun olarak düzenlenmiştir. Bazı yol işaretleri: Tehlike işaretleri: Yol daralması, tren rayları ile kesişim, yoğun yaya trafiği alanına yaklaşma, tehlikeli dönüş. Öncelik işaretleri: Yol ver, dur, yol artık öncelikli değil. Zorunlu işaretler: Kar lastikleri ve zincirler gibi kış ekipmanları zorunludur. Kısıtlayıcı işaretler: Asgari hız limiti, araçların alana girmesi yasaktır. Trafik ışıkları: Kırmızı ışık durmak, yeşil ışık ise gitmek anlamına gelir. Bulgaristan'da yol işaretlerini öğrenmek için "internationaldriversassociation.com" ve "evignettebulgaria.com" gibi kaynaklar kullanılabilir.

    Karayolları Genel Müdürlüğü ihaleleri hangi daire başkanlığı yapar?

    Karayolları Genel Müdürlüğü ihaleleri, Program ve İzleme Dairesi Başkanlığı tarafından gerçekleştirilir. Bu daire başkanlığı, harcama birimlerinin talebi ve Genel Müdürün onayı ile yapım, danışmanlık, mal ve hizmet ihaleleriyle ilgili tüm iş ve işlemleri yürütür.

    Amasya'dan Mersin'e hangi yoldan gidilir?

    Amasya'dan Mersin'e gitmek için birkaç farklı güzergah bulunmaktadır: Karayolu: Amasya'dan D200 karayoluna çıkıp, Sivas yönüne doğru ilerleyerek D400 karayoluna ulaşmak ve Kayseri, Adana üzerinden Mersin'e ulaşmak mümkündür. Otobüs: Amasya Otogarı'ndan Mersin'e otobüs seferleri düzenlenmektedir. Alternatif olarak, Amasya'dan trenle Sivas'a, ardından Kayseri'ye geçip, Mersin'e ulaşmak da mümkündür. Seyahat süresi ve güzergahlar, trafik durumuna göre değişiklik gösterebilir.

    Sakaltutan Geçidi hangi karayolu üzerinde?

    Sakaltutan Geçidi, Erzincan-Sivas arasındaki uluslararası D-100 kara yolu üzerinde bulunmaktadır.

    50'lik motor hangi yollarda yasak?

    50 cc motorların kullanımı, otoyollar ve şehirler arası yollarda yasaktır. Ayrıca, 50 cc motorların kullanımına ilişkin diğer bazı kısıtlamalar şunlardır: Hız sınırı: Azami hız 45 km/s ile sınırlıdır. Kask zorunluluğu: Kask kullanımı zorunludur. Ruhsat ve plaka: Ruhsat ve plaka bulundurulması gereklidir.

    Ön Cam filmi izlemek yasak mı?

    Evet, ön cam filmi kullanımı yasaktır. Karayolları Trafik Yönetmeliği'nin 63. maddesine göre, taşıtların camlarının görüntüyü değiştirecek seviyede renkli kullanımı veya camların üzerine renkli film tabakaları yapıştırılması yasaktır. Ancak, arka camlarda ve arka yan camlarda daha esnek bir uygulama mevcuttur; bu camlara belirli koşulları sağlayan cam filmleri takılabilir.

    Konvoy yapmak yasak mı?

    Evet, düğün, asker uğurlama gibi gerekçelerle yapılan konvoylar yasaktır. Ayrıca, trafiği aksatacak veya tehlikeye sokacak şekilde keyfi hareketlerde bulunmak da yasaktır. Konvoy yapma cezası 2025 yılı için 993 TL olarak belirlenmiştir.

    D 300'de radar var mı?

    D-300 karayolunda radar bulunduğuna dair bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, radar noktalarının değişkenlik gösterebileceği ve güncel bilgilerin kontrol edilmesi gerektiği unutulmamalıdır. Radar noktalarının konumları hakkında bilgi almak için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM) interaktif radar haritası. Mobil uygulamalar. Yol kenarındaki uyarı tabelaları.

    Banket ne demek?

    Banket, karayolunun kenarında, başta yayalar olmak üzere bisikletliler ve hayvanlar için ayrılmış güvenli yürüyüş yoludur. Banketler, araçların acil durumlarda durması için de kullanılabilir, ancak bu durum sadece zorunlu hallerde mümkündür. Banketlerin bazı özellikleri: Yol ile farklı bir zemin malzemesine sahiptir. Şerit çizgisi ile değil, farklı renkteki eksen çizgileriyle belirlenir. Genişliği, yolların tipine göre değişiklik gösterir. Düşük banket, yol seviyesinden daha aşağıda kalan banketler için kullanılan bir terimdir.