• Buradasın

    Karayolları

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Karayolları kapalı yol nasıl açılır?

    Karayolları üzerindeki kapalı yolların açılması için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Trafik Güvenliği Önlemleri: Kapalı yolun açılması öncesinde, trafik güvenliği için gerekli tedbirler alınır ve trak düzeni sağlanır. 2. Yolun Temizlenmesi: Yol, kar ve buzdan tamamen temizlenir, tuzlama ve agrega çalışmaları yapılır. 3. Yetkililerin Kararı: Yolun açılması kararı, Karayolları Genel Müdürlüğü ve ilgili il trak komisyonları tarafından verilir. 4. Yolun Tekrar Trafiğe Açılması: Yol, tüm çalışmalar tamamlandıktan sonra tekrar trafiğe açılır.

    Köprü ve otoyollar kime ait?

    Köprü ve otoyollar, Türkiye'de Karayolları Genel Müdürlüğü'ne aittir.

    Karayolları Genel Müdürlüğünde hangi birimler var?

    Karayolları Genel Müdürlüğünde aşağıdaki birimler bulunmaktadır: Merkez Teşkilatı: 1. Genel Müdür ve genel müdür yardımcıları. 2. Hizmet birimleri: Etüt, Proje ve Çevre Dairesi Başkanlığı, Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı, Yol Yapım Dairesi Başkanlığı ve diğerleri. 3. Danışma ve denetim birimleri: Teftiş Kurulu Başkanlığı, Hukuk Müşavirliği, Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı. 4. Yardımcı hizmet birimleri: Personel Dairesi Başkanlığı, Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı, Bilgi Teknolojileri Dairesi Başkanlığı. Taşra Teşkilatı: 1. Bölge müdürlükleri, başmühendislikler, şube müdürlükleri ve şeflikler. 2. İkmal Müdürlüğü ve Atölye Müdürlüğü.

    D 100'de hangi şehirler var?

    D-100 karayolunda yer alan bazı şehirler şunlardır: Edirne; Kırklareli; Tekirdağ; İstanbul; Kocaeli; Sakarya; Bolu; Çankırı; Çorum; Amasya.

    Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü kime ait?

    Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri, Karayolları Genel Müdürlüğü'ne aittir.

    Afyonkarahisar Karayolları Müdürlüğü nereye taşındı?

    Afyonkarahisar Karayolları Müdürlüğü'nün taşındığı yer hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, Afyonkarahisar'da Karayolları Bölge Müdürlüğü'nün kurulması gerektiği, çeşitli siyasetçiler ve yerel yöneticiler tarafından dile getirilmektedir. Bu talepler, Afyonkarahisar'ın stratejik konumu ve yoğun karayolu trafiği nedeniyle, il genelindeki yol yapım ve bakım çalışmalarında koordinasyonun sağlanması amacıyla ortaya atılmıştır. 2023 yılı itibarıyla, Afyonkarahisar'daki karayollarının büyük bir kısmı Konya, İzmir ve Antalya bölge müdürlüklerine bağlı olarak yönetilmektedir.

    Bolu Tüneli'nin sahibi kim?

    Bolu Tüneli'nin sahibi Karayolları Genel Müdürlüğü'dür.

    52 kuralı nedir?

    52. kural ifadesi, farklı bağlamlarda çeşitli anlamlar taşıyabilir. İşte bazı örnekler: Trafik Kazası Kusur Oranı: 52/1-a kusur oranı, kavşaklara yaklaşırken hızını azaltmamak anlamına gelir. Sosyal Medya Moderasyonu: Technopat Sosyal sitesinde 52. kural, kullanıcı hesaplarının sebep gösterilmeksizin kapatılabileceğini belirtir. Ayrıca, 52. kural ile ilgili başka bilgiler de bulunabilir.

    Karayolları yol güzergah sorgulama nasıl yapılır?

    Karayolları yol güzergah sorgulaması aşağıdaki yöntemlerle yapılabilir: 1. Karayolları Genel Müdürlüğü Resmi Web Sitesi: Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı (UDHB) Karayolları Genel Müdürlüğü'nün resmi web sitesinde "Yol Durum ve Güzergah Analizi" bölümünden yol durumu sorgulaması yapılabilir. - Adres: https://kgm.gov.tr. 2. E-Devlet Sistemi: E-Devlet üzerinden güzergah sorgulama işlemi de mümkündür. - Adımlar: E-Devlet şifresiyle sisteme giriş yapıldıktan sonra "Güzergah Sorgulama" ekranına gerekli bilgiler girilir. 3. ALO 159 Hattı: Karayolları yol durumu hakkında bilgi almak için ALO 159 Bölgesel Ücretsiz Yol Bilgi Hattı'nı arayabilirsiniz.

    Türkiye Karayolları Genel Müdürlüğü hangi haritayı kullanıyor?

    Türkiye Karayolları Genel Müdürlüğü, iki ana harita kullanmaktadır: 1. Türkiye Karayolları Haritası: Bu harita, Türkiye'deki tüm karayolları ağını detaylı olarak gösterir ve iller, ilçeler, turistik noktalar gibi bilgileri içerir. 2. Otoyollar Haritası: Bu harita ise sadece otoyol ağını gösterir ve sürücülere güzergah bilgileri sağlar.

    Karayolları Genel Müdürlüğü'nün yeni logosu nedir?

    Karayolları Genel Müdürlüğü'nün (KGM) yeni logosu, 5 farklı renkten oluşan ve içinde 1 kare ve 4 daire bulunan bir tasarımdır.

    D100 neden önemli?

    D100 Karayolu, Türkiye'nin en önemli karayolu hatlarından biri olarak kabul edilir ve birçok nedenden dolayı önemlidir: 1. Ticaret ve Lojistik: Şehirler arasında mal ve hizmet taşımacılığını kolaylaştırarak ticaret ve lojistik sektörlerine büyük katkı sağlar. 2. Ulaşım: Ülkenin doğusu ile batısını birbirine bağlayarak ekonomik ve sosyal gelişime katkıda bulunur. 3. Stratejik Konum: Yoğun trafik akışı ve geniş güzergahı ile stratejik bir öneme sahiptir. 4. Turizm: Yol boyunca yer alan doğal ve tarihi güzellikler, turistik faaliyetlere katkı sağlar. 5. Güvenlik: Yolun düzenli bakım ve onarımı, kullanıcı güvenliğini artırır.

    D-100'de hangi ilçeler var?

    D-100 Karayolu üzerinde bulunan bazı ilçeler şunlardır: İstanbul: Bakırköy, Zeytinburnu, Eyüp, Beyoğlu, Şişli, Beşiktaş, Üsküdar, Kadıköy; Kocaeli: Gebze; Sakarya: Adapazarı; Bolu: Gerede; Amasya: Merzifon; Erzincan: Refahiye; Erzurum: Aşkale, Horasan.

    Kömürhan'da neden iki köprü var?

    Kömürhan'da iki köprünün bulunmasının nedeni, mevcut eski köprünün bulunduğu noktada kesintiye uğrayan Elazığ-Malatya illeri arasındaki kesimin bölünmüş yol bütünlüğünün sağlanmasıdır. Bu kapsamda, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından 2014 yılında yapımına başlanan Yeni Kömürhan Köprüsü ve Bağlantı Tüneli projesi hayata geçirilmiştir.

    Türkiye karayolları haritası kaç yılda bir güncellenir?

    Türkiye karayolları haritası, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından her yıl düzenli olarak güncellenmektedir.

    Pat-pat ile trafiğe çıkmak yasak mı?

    Evet, pat-pat ile trafiğe çıkmak yasaktır. 2009 sayılı Karayolları ve Trafik Kanunu'nun 18. maddesine göre, bu tür araçlar sadece bağ, bahçe ve tarımda kullanılabilmekte, yollarda ise sadece tarımla ilgili taşıma yapabilmelerine izin verilmektedir.

    Meteoroloji Genel Müdürlüğü karayolları tahmin sistemi nasıl kullanılır?

    Meteoroloji Genel Müdürlüğü Karayolları Tahmin Sistemi'ni kullanmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Web sitesine giriş yapın: Sisteme, www.meteor.gov.tr adresinden ulaşabilirsiniz. 2. "Karayolları Hava Tahmin Sistemi" bölümüne girin. 3. Gerekli bilgileri girin: Gideceğiniz güzergahı, hareket gün ve saatini seçin. 4. Sonuçları görüntüleyin: Sistem, seçtiğiniz tarih ve zaman aralığında güzergah boyunca hava durumu bilgilerini sunacaktır. Bu sistem, yağış durumu, sıcaklık, nem, rüzgar yönü ve hızı gibi detayları üç gün önceden tahmin etmektedir.

    HGS'de para yoksa geçiş ücreti nasıl ödenir?

    HGS'de para yoksa geçiş ücreti, geçiş ihlali sorgulaması yaparak PTT, Karayolları Genel Müdürlüğü sistemi veya anlaşmalı bankaların ATM, mobil uygulama ve internet bankacılığı üzerinden ödenebilir. Ayrıca, 15 gün içinde HGS hesabı açılıp bakiye yüklenmesi durumunda ceza iptal edilir ve sadece normal geçiş ücreti tahsil edilir.

    Kgm'nin amblemi ne?

    KGM'nin (Karayolları Genel Müdürlüğü) amblemi, dört büyük yıldız, bordo zemin üzerine ay yıldız, kılıç ve meşe yaprağı çelenk, Atatürk silüeti ve defne yapraklarından oluşmaktadır.

    52.1 a maddesi nedir?

    KTK 52/1-a maddesi, "Sürücüler; kavşaklara yaklaşırken, dönemeçlere girerken, tepe üstlerine yaklaşırken, dönemeçli yollarda ilerlerken, yaya geçitlerine, hemzemin geçitlere, tünellere, dar köprü ve menfezlere yaklaşırken, yapım ve onarım alanlarına girerken hızlarını azaltmak zorundadırlar" şeklinde ifade edilir. Bu maddenin ihlali, tali kusur olarak kabul edilir ve genellikle %25 oranında kusur oranına denk gelir. Ayrıca, 52/1-a maddesinin ihlali durumunda 2024 yılı itibariyle 690 TL idari para cezası uygulanır ve sürücü ceza puanına 15 puan eklenir.