• Buradasın

    Karayolları

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye'nin en güncel karayolu haritası nereden alınır?

    Türkiye'nin en güncel karayolu haritasını aşağıdaki yerlerden temin edebilirsiniz: Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM). Benzin istasyonları ve büyük kırtasiyeler. Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu.

    Karayolları kapalı yol nasıl açılır?

    Karayolları Genel Müdürlüğü'nün sorumluluk ağındaki kapalı yolların açılması için Karayolları Genel Müdürlüğü'ne başvuru yapılması gerekmektedir. Kapalı yolların durumu, Karayolları Genel Müdürlüğü'nün "Trafiğe Kapalı Yollar" sayfasında güncellenerek yayınlanmaktadır.

    Karayolları Genel Müdürlüğünde hangi birimler var?

    Karayolları Genel Müdürlüğünün merkez teşkilatındaki bazı birimler şunlardır: Ana hizmet birimleri: Etüt, Proje ve Çevre Dairesi Başkanlığı; Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı; Yol Yapım Dairesi Başkanlığı; Tesisler ve Bakım Dairesi Başkanlığı; Trafik Güvenliği Dairesi Başkanlığı; İşletmeler Dairesi Başkanlığı; Makine ve İkmal Dairesi Başkanlığı; Sanat Yapıları Dairesi Başkanlığı; Taşınmazlar Dairesi Başkanlığı; Program ve İzleme Dairesi Başkanlığı. Danışma ve denetim birimleri: Teftiş Kurulu Başkanlığı; Hukuk Müşavirliği; Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı. Yardımcı hizmet birimleri: İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığı; Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı; Bilgi Teknolojileri Dairesi Başkanlığı. Ayrıca, İç Denetim Birimi Başkanlığı da merkez teşkilatında yer almaktadır. Karayolları Genel Müdürlüğünün taşra teşkilatı ise bölge müdürlükleri, ikmal müdürlüğü ve atölye müdürlüğünden oluşmaktadır.

    D 100'de hangi şehirler var?

    D-100 karayolunun geçtiği bazı şehirler: Edirne, Kırklareli, Tekirdağ, İstanbul, Kocaeli, Sakarya, Düzce, Bolu, Karabük, Çankırı, Kastamonu, Çorum, Amasya, Tokat, Sivas, Erzincan, Erzurum, Ağrı. D-100, Kapıkule Sınır Kapısı'ndan başlayıp Gürbulak Sınır Kapısı'nda sona erer.

    Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü kime ait?

    Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri, Karayolları Genel Müdürlüğü'ne aittir. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, aynı zamanda "İkinci Köprü" olarak da bilinir.

    Afyonkarahisar Karayolları Müdürlüğü nereye taşındı?

    Afyonkarahisar Karayolları Müdürlüğü'nün taşındığı yer hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, Afyonkarahisar'da Karayolları Bölge Müdürlüğü'nün kurulması gerektiği, çeşitli siyasetçiler ve yerel yöneticiler tarafından dile getirilmektedir. Bu talepler, Afyonkarahisar'ın stratejik konumu ve yoğun karayolu trafiği nedeniyle, il genelindeki yol yapım ve bakım çalışmalarında koordinasyonun sağlanması amacıyla ortaya atılmıştır. 2023 yılı itibarıyla, Afyonkarahisar'daki karayollarının büyük bir kısmı Konya, İzmir ve Antalya bölge müdürlüklerine bağlı olarak yönetilmektedir.

    Bolu Tüneli'nin sahibi kim?

    Bolu Tüneli'nin sahibi Karayolları Genel Müdürlüğü'dür. Tünelin inşaatı ise 1990 yılında İtalyan Astaldi firması tarafından üstlenilmiştir.

    52 kuralı nedir?

    52. kural ifadesi, farklı bağlamlarda çeşitli anlamlar taşıyabilir. İşte bazı örnekler: Trafik Kazası Kusur Oranı: 52/1-a kusur oranı, kavşaklara yaklaşırken hızını azaltmamak anlamına gelir. Sosyal Medya Moderasyonu: Technopat Sosyal sitesinde 52. kural, kullanıcı hesaplarının sebep gösterilmeksizin kapatılabileceğini belirtir. Ayrıca, 52. kural ile ilgili başka bilgiler de bulunabilir.

    Karayolları yol güzergah sorgulama nasıl yapılır?

    Karayolları yol güzergah sorgulaması aşağıdaki yöntemlerle yapılabilir: Karayolları Genel Müdürlüğü resmi web sitesi. e-Devlet sistemi. ALO 159 hattı.

    Türkiye Karayolları Genel Müdürlüğü hangi haritayı kullanıyor?

    Türkiye Karayolları Genel Müdürlüğü'nün kullandığı harita hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, Karayolları Genel Müdürlüğü'nün kendi web sitesi olan kgm.gov.tr üzerinden aşağıdaki haritalara ulaşılabilir: Türkiye Karayolları Haritası; Otoyol Haritası; Tüneller Haritası; Bölgelere Göre Haritalar. Ayrıca, harita.gen.tr ve pusulaharita.com gibi sitelerde de Türkiye Karayolları Haritası bulunmaktadır.

    Karayolları Genel Müdürlüğü'nün yeni logosu nedir?

    Karayolları Genel Müdürlüğü'nün (KGM) yeni logosu hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, KGM'nin logosuna şu sitelerden ulaşılabilir: tr.m.wikipedia.org. logowik.com. seeklogo.com.

    D100 neden önemli?

    D100 karayolunun önemli olmasının bazı nedenleri: Ulaşım: Türkiye'nin doğusu ile batısını birleştirir. Uzunluk: Toplam uzunluğu 1785 kilometredir. Ekonomik ve lojistik önem: Kastamonu'nun Tosya ilçesinden geçerek bu bölgeyi ekonomik ve lojistik açıdan önemli bir konuma taşır. Tarihî ve doğal güzellikler: Yol boyunca tarihi ve doğal güzelliklerle karşılaşılabilir. Uluslararası önem: Avrupa ve Asya arasındaki ticaret ve ulaşımın temel damarlarından biridir.

    D-100'de hangi ilçeler var?

    D-100 karayolunun geçtiği bazı ilçeler şunlardır: İstanbul: Kartal, Esentepe Mahallesi. Tekirdağ: Ergene, Çorlu. Kocaeli: Gebze, İzmit, Darıca, Şekerpınar. Düzce: Çerkeş, Kurşunlu. Bolu: Gerede. Sivas: Suşehri, Zara, İmranlı. Gümüşhane: Kelkit. D-100, Türkiye'nin doğusunu ve batısını birleştiren önemli bir devlet yoludur ve Kapıkule sınır kapısından Gürbulak sınır kapısına kadar uzanır.

    Kömürhan'da neden iki köprü var?

    Kömürhan'da iki köprü olmasının sebebi, mevcut eski Kömürhan Köprüsü'nün, Karakaya Barajı'nın yapımından sonra sular altında kalması ve kullanım imkânını yitirmesidir. 2013 yılında, aynı yerde 660 metre uzunluğunda yeni bir köprü yapılması için ihale gerçekleştirilmiştir.

    Türkiye karayolları haritası kaç yılda bir güncellenir?

    Türkiye karayolları haritasının 1-3 yıl arasında bir güncelleme aralığı olduğu belirtilmektedir. Karayolları Genel Müdürlüğü, yol güzergahlarına ait kamulaştırma planlarını da güncellemektedir.

    Pat-pat ile trafiğe çıkmak yasak mı?

    Evet, pat-pat ile trafiğe çıkmak yasaktır. Pat-pat olarak adlandırılan tarım araçlarının karayollarına çıkması ve şehir içlerine girmesi, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre yasaktır. Ancak, bazı ilçeler veya kaymakamlıklar güvenlik ve trafik düzeni nedeniyle pat-patların kullanımını kısıtlayabilir veya yasaklayabilir.

    Meteoroloji Genel Müdürlüğü karayolları tahmin sistemi nasıl kullanılır?

    Meteoroloji Genel Müdürlüğü'nün karayolları tahmin sistemini kullanmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. mgm.gov.tr adresine gidilir. 2. "Tahminler" bölümünden "Karayolları Hava Tahmin Sistemi" seçilir. 3. Açılan pencerede "Nereden?" ve "Nereye?" gidileceği ile birlikte tahmini yolculuk süresi yazılır. 4. Sistem, ortalama hız hesaplayarak güzergah üzerindeki belirli saatlerdeki hava ve yol durumu hakkında bilgi verir. Sistem, 15 dakika, 30 dakika, 45 dakika veya 1 saatlik periyotlar halinde bilgi sunacak şekilde ayarlanabilir. Karayolları tahmin sistemi, özellikle kış aylarında yola çıkacakların, güzergah üzerindeki hava olaylarını önceden öğrenmeleri için faydalıdır.

    HGS'de para yoksa geçiş ücreti nasıl ödenir?

    HGS'de para yoksa geçiş ücreti aşağıdaki yöntemlerle ödenebilir: PTT şubeleri: HGS hesabınız PTT üzerinden tanımlıysa, geçiş ücretini nakit veya kredi kartıyla PTT şubelerinden ödeyebilirsiniz. Banka ve internet bankacılığı: HGS geçiş ücretleri, bankaların mobil veya internet bankacılığı üzerinden "ödemeler" sekmesinden ödenebilir. E-devlet: Otoyollardaki ve hızlı geçiş sistemlerindeki ihlalli geçiş borç ödemeleri e-devlet üzerinden yapılabilir. Karayolları Genel Müdürlüğü: KGM'nin online ödeme sistemi üzerinden kartla ödeme yapılabilir. HGS dolumu: Geçiş tarihinden itibaren belirli bir süre içinde HGS bakiyenizi tamamlayarak ceza ödemeden geçiş ücretini ödeyebilirsiniz.

    Kgm'nin amblemi ne?

    Karayolları Genel Müdürlüğü'nün (KGM) amblemi, basit geometrik şekillerden veya metinden oluştuğu için telif hakkı koruması için gerekli olan özgünlük eşiğini karşılamıyor ve bu nedenle kamu malıdır. KGM'nin amblemine şu sitelerden ulaşılabilir: tr.wikipedia.org; seeklogo.com; vectorseek.com.

    52.1 a maddesi nedir?

    KTK 52/1-a maddesi, "Sürücüler; kavşaklara yaklaşırken, dönemeçlere girerken, tepe üstlerine yaklaşırken, dönemeçli yollarda ilerlerken, yaya geçitlerine, hemzemin geçitlere, tünellere, dar köprü ve menfezlere yaklaşırken, yapım ve onarım alanlarına girerken hızlarını azaltmak zorundadırlar" şeklinde ifade edilir. Bu maddenin ihlali, tali kusur olarak kabul edilir ve genellikle %25 oranında kusur oranına denk gelir. Ayrıca, 52/1-a maddesinin ihlali durumunda 2024 yılı itibariyle 690 TL idari para cezası uygulanır ve sürücü ceza puanına 15 puan eklenir.