TAM (Toplam Mevcut Pazar), SAM (Erişilebilir Mevcut Pazar) ve SOM (Erişilebilir Kazanabilir Pazar) şu şekilde hesaplanır: 1. TAM (Toplam Mevcut Pazar): Pazarda potansiyel müşterilerin toplam sayısını belirleyin. Müşteri başına ortalama geliri tahmin edin. Toplam potansiyel müşteri sayısını, müşteri başına ortalama gelirle çarpın. 2. SAM (Erişilebilir Mevcut Pazar): TAM'ı, coğrafi konum ve demografik özellikler gibi unsurlara göre filtreleyin. Bu filtreleme sonucunda, işletmenizin erişebileceği ve ilgili olan müşteri segmentini belirleyin. 3. SOM (Erişilebilir Kazanabilir Pazar): SAM'ı, pazar durumu, marka bilinirliği ve reklam bütçesi gibi unsurlara göre filtreleyin. Bu filtreleme sonucunda, işletmenizin makul bir şekilde hizmet verebileceği ve gelir elde edebileceği kısmı belirleyin. Örnek Hesaplama: TAM: ABD'de yıllık geliri 50.000 doların üzerinde olan 40 milyon hane olduğunu ve ortalama bir hanenin mutfak depolama çözümleri için yılda 100 dolar harcadığını varsayarsak, TAM 4 milyar dolar olur. SAM: Benzer ürünler sunan rakipler, pazar durumu ve marka bilinirliği gibi faktörler dikkate alınarak belirlenir.