Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
BCG Matrisi (Boston Consulting Group Matrisi), şirketlerin ürün portföylerini analiz etmelerine ve büyüme fırsatlarını değerlendirmelerine yardımcı olan bir stratejik karar modelidir 14. 1970 yılında Boston Consulting Group tarafından geliştirilmiştir 14.
BCG Matrisi, iki ana faktöre dayanır:
- Pazarın Büyüme Hızı: Piyasadaki satışların bir önceki yıla göre artış oranı 13.
- Göreceli Pazar Payı: Şirketin veya markanın, en büyük rakiplerine göre piyasadaki payı 13.
Şirketlerin sahip olduğu ürünler, bu faktörlere göre dört kategoriye ayrılır:
- Yıldızlar (Stars): Hızlı büyüyen pazarda büyük pazar payına sahip ürünler 12.
- Soru İşaretleri (Question Marks): Hızla büyüyen pazarda düşük pazar payına sahip ürünler 12.
- Nakit İnekleri (Cash Cows): Yavaş büyüyen sektörde büyük pazar payına sahip ürünler 12.
- Köpekler (Dogs): Düşük pazar payına sahip ve yavaş büyüyen ürünler 12.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: