• Buradasın

    Gzft analizi nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    GZFT (SWOT) analizi şu adımlarla yapılır:
    1. Paydaşların Analizi: İç ve dış paydaşlar belirlenir 5.
    2. Kilit Başarı Faktörlerinin Belirlenmesi: Analiz edilecek konu veya kuruluşun güçlü ve zayıf yönleri ile karşı karşıya olduğu fırsatlar ve tehditler tanımlanır 5.
    3. Beyin Fırtınası veya Odak Grup Çalışmaları: GZFT unsurları, beyin fırtınası veya odak grup çalışmaları ile belirlenir 5.
    4. Tekrar Edenlerin Çıkarılması: Benzer veya tekrar eden görüşler ayıklanır 5.
    5. Ağırlıklandırma veya Sıralama: Her bir GZFT unsuru katılımcılar tarafından ağırlıklandırılabilir veya sıralanabilir 5.
    6. Başlıklandırma: Unsurlar başlıklandırılır (örneğin, G1, Z1, F1, T1) 5.
    Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar:
    • Güçlü ve zayıf yönler objektif bir şekilde değerlendirilmelidir 3.
    • Fırsatlar ve tehditler, kuruluşu doğrudan ilgilendiriyorsa analize dahil edilmelidir 3.
    • Çok genel ifadelerden kaçınılmalıdır 3.
    • Analiz, belirli zaman aralıklarında düzenli olarak yapılmalıdır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    GZFT analizi hangi konuları kapsar?

    GZFT analizi, aşağıdaki konuları kapsar: 1. Güçlü Yönler (Strengths): Kuruluşun rakiplerine karşı üstünlük sağlayabileceği varlık ve yetenekler. 2. Zayıf Yönler (Weaknesses): Mevcut yeteneklerin rakiplerinkine nazaran düşük olduğu durumlar. 3. Fırsatlar (Opportunities): Dış çevre analizi neticesinde kuruluş için olumlu neticeler oluşturabilecek unsurlar. 4. Tehditler (Threats): Kuruluşun varlığını devam ettirmesine engel oluşturabilecek veya rakiplerine karşı üstünlüğünü kaybedebileceği çevredeki değişimler.