2. sınıf dil ve konuşma bozukluğu için yapılabilecek bazı etkinlikler: Hikaye öncesi, sırası ve sonrası etkinlikler: Sohbet, bilmeceler, tekerlemeler, şiirler, parmak oyunları, hikaye dinleme ve anlatma, hikayenin dramatize edilmesi, hikaye tamamlama, pandomim gibi etkinlikler yapılabilir. Ağız ve dil kaslarını güçlendirmeye yönelik egzersizler: Yalama çalışmaları, aynaya bakarak dil hareketleri yapma, dişleri birbirine vurma, lolipop veya dondurma yalama, dili dışarı çıkarıp çekme ve dili yuvarlama gibi egzersizler. Sesleri dinleme ve ayırt etme: Korna sesi, kuş sesleri, insan sesleri, saat tıkırtısı, rüzgâr sesi, zil sesi, ayak sesleri gibi çeşitli sesleri dinleme ve ayırt etme çalışmaları. Talimatlara uyma: Basit talimatlara (al, aç, otur, getir, gel) ve hareket taklitlerine çalışma. Konuşma üzerinde dikkat toplama ve tekrar etme: Konuşan ayna gibi etkinliklerle ses, hece, sözcük, cümle tekrarları. Bu etkinliklerin hepsinin bir seferde uygulanması gerekmez, çocuğun geri kaldığı noktalarda yoğunlaşmak önemlidir. Dil ve konuşma bozukluğu olan çocuklar için profesyonel destek almak önemlidir.