• Buradasın

    DijitalBeceriler

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kodland diye bir ülke var mı?

    Kodland bir ülke değil, 8-17 yaş arası çocuklara dijital beceriler öğreten global bir dijital beceri okuludur. Kodland'ın merkezi Singapur'dadır ve Türkiye'de de faaliyetleri bulunmaktadır.

    Yeni müfredat matematikte neler değişti?

    Yeni müfredatta matematik dersinde yapılan bazı değişiklikler: Sadeleştirme: Ders içeriklerinde %35'lik bir seyreltilme yapılarak konular sadeleştirildi. Günlük hayatla iç içe olma: Matematik derslerinin ezberden uzak, günlük hayat becerileriyle iç içe işlenmesi hedeflendi. Alan becerileri: Matematiksel muhakeme, problem çözme, temsil, veri ile çalışma ve araç-teknoloji kullanımı gibi alan becerileri belirlendi. İntegral, limit ve türev: Integral kavramı çıkarıldı, limit ve türev konuları daha kapsamlı ele alındı. Fonksiyon: Fonksiyon kavramı, lisede işlenmesine rağmen 8. sınıftan itibaren yer almaya başladı. Geometri: Geometride araç ve teknoloji kullanımı öne çıkarıldı, dinamik bir geometri öğretimi hedeflendi. Olasılık ve istatistik: İstatistik ve olasılık konularına daha fazla ağırlık verildi. Kümeler ve mantık: Soyut ve işlem odaklı kümeler ve mantık konuları diğer konularla entegre edilerek yeniden yapılandırıldı.

    Yeni matematik müfredatında hangi konular var?

    2025-2026 eğitim öğretim yılından itibaren geçerli olacak yeni matematik müfredatında yer alan bazı konular şunlardır: Sayılar ve Cebir: Asal çarpanlar ve bölenler, EBOB ve EKOK, bölünebilme kuralları. Fonksiyonlar: Fonksiyon kavramı, fonksiyonların nitel özellikleri, karesel, karekök ve rasyonel fonksiyonlar, ters fonksiyon. Geometri: Dörtgenler ve çokgenler, özel dörtgenler, uzay geometrisi (prizma, piramit, silindir, koni, küre). İstatistik ve Olasılık: İki kategorik değişkenli veriler, veriden olasılığa, koşullu olasılık, Bayes teoremi. Algoritma ve Bilişim: Algoritma temelli problemler, mantık bağlaçları ve niceleyiciler. Ayrıca, matematiksel muhakeme, problem çözme, temsil, veri ile çalışma ve araç-teknoloji kullanımı gibi alan becerileri de müfredatta yer almaktadır. Yeni müfredat, işlemsel içerikleri ortaöğretime taşıyarak ve disiplinler arası ilişkileri destekleyecek şekilde düzenlenmiştir.

    Teknolojiyi en iyi şekilde nasıl kullanabiliriz?

    Teknolojiyi en iyi şekilde kullanmak için aşağıdaki öneriler dikkate alınabilir: Dijital beceriler geliştirmek: Online kurslar ve eğitim platformlarından faydalanarak kodlama, veri analizi, dijital pazarlama ve grafik tasarım gibi alanlarda uzmanlaşmak. Doğru yazılım ve uygulamaları kullanmak: İş veya eğitim amaçlı verimliliği artırmak için ofis programları, proje yönetim araçları ve eğitim uygulamalarını tercih etmek. Donanım bakımı yapmak: Cihazların performansını artırmak için düzenli temizlik ve gerekli güncellemeleri yapmak. Teknolojiyi bilinçli kullanmak: Hedef belirlemek, zaman sınırları koymak, güvenilir kaynakları kullanmak ve dijital detoks yapmak gibi yöntemlerle teknolojiyi bilinçli bir şekilde yönetmek. Teknolojik trendleri takip etmek: Yapay zeka, bulut bilişim ve nesnelerin interneti gibi alanlardaki gelişmeleri takip ederek iş stratejilerini güncellemek.

    Yetking ne iş yapar?

    YetGen, Türkiye'deki gençleri 21. yüzyıl yetkinlikleriyle donatmayı amaçlayan bir gelişim programıdır. YetGen liderlerinin bazı sorumlulukları: İçerik üretimi: Program için içerik hazırlamak. Süreç geliştirme: Program süreçlerini iyileştirmek. Fikir sunma: Yeni fikirler ve projeler önermek. Proje yürütme: Çeşitli projeleri hayata geçirmek. Ayrıca, YetGen liderleri, toplulukları şekillendirme, karar alma süreçlerine aktif katılım sağlama ve ekosistem iş birliklerinden yararlanma gibi alanlarda da rol alır.

    Dijital beceri açığını kapatmak için hangi stratejiler kullanılabilir?

    Dijital beceri açığını kapatmak için kullanılabilecek bazı stratejiler: Çevrimiçi öğrenme: Esnek ve erişilebilir dijital eğitim platformlarının kullanılması. İşbaşı eğitim programları: Koçluk, gölgeleme ve gösteri gibi uygulamalı öğrenme fırsatları sunulması. Bitesize öğrenme (mikro öğrenme): Belirli becerilere odaklanan kısa kursların verilmesi. Kapsamlı öğrenme: Birden fazla temel beceriyi bir arada sunan eğitimlerin verilmesi. Profesyonel sertifikalar: Dijital pazarlama ve sosyal medya uzmanlığı gibi sertifikalarla yetkinliklerin somut bir şekilde kanıtlanması. No-code platformlar: Kodlama bilgisi olmadan uygulama geliştirme imkanı sunan araçların kullanılması. Yapay zeka destekli öğrenme: Kişiselleştirilmiş öğrenme deneyimleri sunan yapay zeka platformlarının kullanılması. Esnek çalışma modelleri: Hibrit ve uzaktan çalışma modellerinin uygulanması. Koçluk imkanları: Çalışanların yeni yetkinlikler kazanması için koçluk hizmetlerinin sunulması.

    Teknoloji eğitimi nedir?

    Teknoloji eğitimi, teknolojik alanlarda yapılan eğitimlerdir. Teknoloji eğitiminin bazı alt dalları: Donanım eğitimleri: Sistem ve network eğitimi gibi. Yazılım eğitimleri: Temel algoritma bilgisinin verildiği eğitimler. Teknoloji eğitiminin bazı amaçları: Yaratıcı düşünce ve problem çözme yeteneklerini güçlendirmek. Kodlama, veri analizi ve iletişim gibi kritik beceriler kazandırmak. Bireyleri, içinde bulundukları teknolojik çevreye uyum sağlayacak bilgi ve becerilerle donatmak. Teknoloji eğitimi, bireylerin aşağıdaki alanlarda gelişim sağlamasına yardımcı olur: Meslekî gelişim: Mühendislik, bilişim teknolojileri, yapay zeka ve sağlık sektörlerinde teknik bilgi ve beceri kazanma. Girişimcilik: Yenilikçi çözümler sunma ve kendi işlerini kurma. Toplumsal katılım: Dijital okuryazarlık ve etik farkındalık geliştirme.

    Okul lideri için dijital hikâyeleme eğitimi kursu nedir?

    Okul lideri için dijital hikâyeleme eğitimi kursu, okul yöneticilerine ve öğretmenlere dijital hikâyeleme konusunda farkındalık kazandırmayı amaçlayan bir eğitim programıdır. Bu kurs, katılımcılara aşağıdaki konularda bilgi ve beceri kazandırmayı hedefler: Dijital hikâyelerin tanımı ve türleri. Dijital hikâye oluşturma adımları. Dijital hikâyelerin eğitimdeki önemi (zaman yönetimi, problem çözme, takım çalışması, iletişim becerileri gibi). Dijital hikâye anlatımı sürecinin aşamaları ve bileşenleri. Uygun araç ve uygulamaların belirlenmesi. Liderlik becerilerinin geliştirilmesinde dijital hikâyelemenin kullanımı. Bu tür eğitimler, ÖBA (Öğretmen Bilişim Ağı) gibi platformlar üzerinden sunulabilir.

    Akçansa Gençiz dijital akademi ne zaman başlıyor?

    Akçansa Gençiz Dijital Akademi'nin 2025 yılı için başlangıç tarihi hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, benzer isimli bazı programların başvuru tarihleri şu şekildedir: GençİZ Staj Programı: Başvurular 19 Temmuz 2024 tarihine kadar kabul edilmektedir. Gençiz Dijital Akademi Sertifika Programı: Son başvuru tarihi 10 Aralık 2024 olarak belirtilmiştir. Daha fazla bilgi için Akçansa'nın resmi web sitesi veya Youthall gibi platformlardaki ilanları takip etmek önerilir.

    TGS mobil akademi nedir?

    TGS mobil akademisi hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, TGS adıyla bilinen iki farklı akademi bulunmaktadır: TGS Akademi (Turkish Ground Services). TGS Akademi (Türkiye Gazeteciler Sendikası).

    Platform kodland ne işe yarar?

    Kodland platformu, 8-17 yaş arası çocuklara dijital beceriler kazandırmayı amaçlar. Platformun bazı işlevleri: Proje ve keşif tabanlı kurslar. Öğretmen eşliğinde canlı grup dersleri. Sosyal ağ HUB. Eğlence. Kodland, 2018 yılından beri Londra merkezli olarak hizmet vermekte olup, şu anda Birleşik Krallık, İrlanda, ABD, Kanada, BDT Bölgesi, Malezya, Endonezya ve Arjantin gibi birçok ülkede faaliyet göstermektedir.

    Tether genç ne iş yapar?

    Tether (USDT) genç, Tether kripto para biriminin genç kullanıcıları veya geliştiricileri anlamına gelebilir. Tether, ABD dolarına sabitlenmiş bir stablecoin olarak bilinir ve kripto para borsalarında, değer saklama, hızlı ve düşük maliyetli para transferleri, ticaret ve ödeme aracı olarak kullanılır. Tether'in genç geliştiricileri hakkında spesifik bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, Tether Limited şirketi tarafından yönetilen Tether, Brock Pierce, Reeve Collins ve Craig Sellars gibi isimler tarafından 2014 yılında kurulmuştur. Tether'in genç kullanıcıları hakkında daha fazla bilgi için Tether'in resmi web sitesi veya ilgili kripto para borsalarının kullanıcı toplulukları incelenebilir.

    Kodland'da hangi dersler var?

    Kodland'da sunulan bazı dersler: Matematik: Çocuklar için erken matematik maceraları, farklı seviyelerde matematik kursları. Programlama: Scratch, Roblox, Python, Unity gibi platformlarda programlama kursları. Dijital Yaratıcılık: Animasyon, 3D modelleme, illüstrasyon. Bilgisayar Okuryazarlığı: Temel bilgisayar bilgisi ve blok programlama. Kodland, 6-17 yaş arası çocuklar ve gençler için çevrimiçi bir dijital beceri okuludur.

    Yeni müfredat matematik nasıl olacak?

    Yeni müfredatta matematik dersleri şu şekilde olacak: Matematik alan becerileri: Matematiksel muhakeme, problem çözme, temsil, veri ile çalışma ve veriye dayalı karar verme, araç ve teknoloji ile çalışma becerileri ön planda tutulacak. Konuların yerleştirilmesi: Sayılar, geometri ve istatistik konuları ilkokuldan liseye kadar ilişkisel ve tutarlı bir şekilde ele alınacak. Sadeleştirme: Ders içerikleri sadeleştirildi, bazı konular bir üst sınıfa kaydırıldı. Disiplinler arası yaklaşım: Köklü ifadelerle işlemler ve fonksiyonlar gibi konular ortaöğretime taşındı. Teknoloji kullanımı: Geometride araç ve teknoloji kullanımı öne çıkarıldı. Limit ve türev: Değişimin matematiğinin temel araçları olarak limit ve türev konuları daha kapsamlı şekilde ele alındı. İntegral: Mevcut haliyle anlamlı bir öğrenme sağlamadığı için integral kavramına yer verilmedi. Yeni müfredat, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren kademeli olarak uygulamaya konulacak.

    Hangi meslekleri konuşmadan yapabilirim?

    Konuşmadan yapılabilecek bazı meslekler: Oto yıkamacılık. Güvenlik görevlisi. Anketörlük. Şoförlük (servis, ambulans veya makam şoförü gibi). Dijital pazarlama uzmanlığı (sosyal medya, SEO uzmanlığı, içerik editörlüğü gibi alt dalları içerir). Grafikerlik. Baristalık. Satış (satış ve pazarlama departmanlarında veya çağrı merkezlerinde). Bu mesleklerde başarı için iletişim yeteneği her zaman gerekli olmayabilir, ancak bazı pozisyonlarda etkili iletişim ve ikna kabiliyeti faydalı olabilir.

    İş kadınlarına hangi eğitimler verilir?

    İş kadınlarına çeşitli eğitimler verilmektedir. Bu eğitimlerden bazıları şunlardır: Yöneticilik ve liderlik eğitimleri. Girişimcilik eğitimleri. Mentorluk programları. Mesleki ve teknik eğitimler. Hobi kursları. Bu eğitimler, çeşitli kurum ve kuruluşlar tarafından sunulmaktadır, örneğin Türkiye Kadın Girişimciler Derneği (KAGİDER), Ataşehir Belediyesi, TOBB Kadın Girişimciler Kurulu.

    EBUP sertifikası ne işe yarar?

    "EBUP" kısaltmasıyla bir sertifika türü belirtilmemiştir. Ancak, genel olarak sertifikaların işe yararlığı şu şekillerde olabilir: Mesleki Yeterlilik Kanıtı: Sertifikalar, mesleki yeterliliği belgeleyerek iş başvurularında ve CV'lerde avantaj sağlar. Global Geçerlilik: Uluslararası geçerli sertifikalar, global iş fırsatlarına erişim ve kariyer gelişiminde rekabet avantajı sunar. Resmi Evrak: Üniversite onaylı sertifikalar, e-Devlet üzerinden sorgulanabilir ve resmi evrak olarak kullanılabilir. Sertifikanın işe yararlığı, veren kurumun tanınırlığı, eğitim içeriği ve sertifikanın türü gibi faktörlere bağlıdır.

    Teknoloji okuryazarı bir birey ne yapar?

    Teknoloji okuryazarı bir birey, teknolojinin doğasını ve toplumla olan ilişkisini anlayan, teknolojiyi etkin ve uygun bir şekilde kullanabilen kişidir. Teknoloji okuryazarı bir bireyin yaptığı şeylerden bazıları şunlardır: Teknolojinin etkilerini anlamak. Tasarım anlayışını geliştirmek. Teknolojik bir dünya için yeteneklerini geliştirmek. Bilgi bulma, değerlendirme, oluşturma ve iletme. Dijital güvenlik ve etik. Problem çözme.

    SFIA sertifikası ne işe yarar?

    SFIA (Skills Framework for the Information Age) sertifikasının bazı faydaları: İşe alım süreçlerini iyileştirir. Eğitim ihtiyaçlarını belirler. Üretkenliği artırır. Performans yönetimini geliştirir. Maliyet tasarrufu sağlar. SFIA sertifikası, bilgi ve iletişim teknolojileri, yazılım mühendisliği ve dijital dönüşüm alanlarında profesyonellerin beceri ve yetkinliklerini tanır. SFIA, 2000 yılında İngiliz Bilgisayar Topluluğu öncülüğünde oluşturulmuş, 180'den fazla ülkede kullanılan, küresel çapta kabul görmüş bir beceri çerçevesidir.

    Küresel perspektifi yakalayabilmek için hangi yeteneklere sahip olmak gerekir?

    Küresel perspektifi yakalayabilmek için sahip olunması gereken bazı yetenekler: Çok Dilli Yetkinlik: Farklı dillerde iletişim kurabilme yeteneği. Esneklik ve Adaptasyon: Değişen küresel koşullara hızlı uyum sağlayabilme. Küresel Ağlar Kurma: Dünya genelinde stratejik ilişkiler ve ağlar kurabilme. Çevresel ve Sosyal Sorumluluk Bilinci: Çevresel sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk konularında bilinçli olma. Kültürlerarası İletişim: Farklı kültürlerden insanlarla etkili iletişim kurabilme. Ekonomik Bilgi: Ekonomik trendleri analiz edebilme ve büyüme stratejileri belirleyebilme. İnovasyon ve Liderlik: Çalışanların motivasyonunu artırarak yenilikçi fikirleri destekleyebilme. Güncel Trendleri Takip Etme: Yapay zeka, büyük veri ve sürdürülebilirlik gibi konuları takip edebilme.