• Buradasın

    DevletYönetimi

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    DDK neden kuruldu?

    Devlet Denetleme Kurulu (DDK), yönetim işlerinin hukuka uygun, düzenli ve verimli bir şekilde yürütülüp geliştirilmesi amacıyla kurulmuştur. DDK'nın kurulma amaçları arasında şunlar yer almaktadır: Tüm kamu kurum ve kuruluşlarında idari soruşturma, inceleme, araştırma ve denetlemeler yapmak; Kamu kurum ve kuruluşlarının teftiş ve denetim birimleri arasında koordinasyon ve uyumlaştırma faaliyetlerini yürütmek; Uluslararası kuruluş ve örgütlerde inceleme ve araştırma yapmak; Kamu yönetimi ve kamu hizmetlerinin sunumunda şeffaflık, verimlilik, etkinlik ve iyi yönetişim alanlarında çalışmalar yapmak; Uluslararası kurum ve kuruluşlar nezdinde görev alanıyla ilgili olarak katkı sağlamak ve çalışmalarda bulunmak.

    Endonezya'nın 2. devlet başkan yardımcısı kimdir?

    Endonezya'nın 2. devlet başkan yardımcısı hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, mevcut devlet başkan yardımcısı hakkında bilgi mevcuttur. Endonezya'nın mevcut devlet başkan yardımcısı, 20 Ekim 2019'da göreve başlayan Maaruf Emin'dir.

    Resmi gazetede sit alanı nasıl ilan edilir?

    Bir alanın sit alanı olarak ilan edilmesi süreci şu adımları içerir: 1. Tespit: Alanın sit alanı potansiyeli taşıdığına dair ilgili kurumlar, sivil toplum kuruluşları veya bireyler tarafından tespit yapılır. 2. Değerlendirme: Tespit edilen alan, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu tarafından değerlendirilir. 3. İlan: Kurulun olumlu kararı üzerine, Kültür ve Turizm Bakanlığı alanı sit alanı olarak ilan eder. Sit alanı ilan edilmesi kararına karşı ilgili idareler, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Yüksek Kuruluna 60 gün içerisinde itiraz edebilir. Türkiye'de sit alanları, 1983 yılında yürürlüğe giren 2863 sayılı "Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu" ile düzenlenir. Detaylı ve güncel bilgiler için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı veya ilgili yasal mercilere başvurulması önerilir.

    Osmanlı İmparatorluğu klasik çağ ne anlatıyor?

    Osmanlı İmparatorluğu Klasik Çağ (1300-1600), Halil İnalcık'ın 1973 yılında yayımlanan ve Osmanlı Devleti'nin kuruluş ve yükseliş dönemini konu alan eserinin adıdır. Kitapta, Osmanlı İmparatorluğu'nun bir sınır beyliğinden 16. yüzyılda nasıl bir dünya gücü haline geldiği, 1590 tarihi temel alınarak, Avrupa'nın askerî ve ekonomik üstünlüğü karşısında imparatorluğun gerilemeye başlaması ve klasik dönem kurumlarının bu değişime ayak uyduramaması ele alınmaktadır. Ayrıca, eserde Osmanlı'nın devlet ve hükümet gelenekleri, maliye politikaları, toprak düzeni ve askerî örgütü gibi konular da incelenmektedir.

    Konfederal devletlerde egemenlik kime aittir?

    Konfederal devletlerde egemenlik, üye devletlere aittir. Bu tür devletlerde, üye devletler egemenliklerini ve bağımsızlıklarını koruyarak, belirli alanlarda ortak kararlar alırlar.

    Özel harekat daire başkanı neden değişti?

    Özel Harekat Daire Başkanı'nın neden değiştiğine dair güncel bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, 2017 yılında yayımlanan 694 sayılı Kanun Hükmünde Kararname (KHK) ile Özel Harekat Dairesi Başkanlığı'nın adı "Özel Harekat Başkanlığı" olarak değiştirilmiş ve başkanlık statüsü verilmiştir. 2023 yılında, İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya'nın açıklamasına göre, Emniyet Genel Müdürlüğü'ne bağlı başkanlık ve daire başkanlıklarında yeni atamalar yapılmıştır.

    Doge neden departman kurdu?

    DOGE (Hükümet Verimliliği Departmanı), ABD başkanı Donald Trump'ın, federal hükümetin harcamalarını ve düzenlemelerini azaltmak amacıyla kurduğu bir danışmanlık kuruludur. Departmanın diğer amaçları arasında bürokrasiyi azaltmak, aşırı düzenlemeleri ortadan kaldırmak ve devlet kurumlarını yeniden yapılandırmak yer almaktadır. DOGE, bir devlet kurumu olmayıp Beyaz Saray'ın Yönetim ve Bütçe Ofisi ile koordineli çalışacaktır.

    Ankara'da kaç tane liman başkanlığı var?

    Ankara'da bir liman başkanlığı bulunmaktadır.

    1930 yılında çıkarılan Umumi Hıfzıssıhha Kanunu'yla vatandaşlara; kolera, veba, çiçek, kızamık, kuduz, sıtma gibi hastalıkları yerel yönetimlere bildirme mecburiyeti getirilmiş ve devlet tarafından karşılanmak suretiyle bu gibi hastalıkların tedavisinin parasız yapılması için kararlar alınmıştır. Bu bilgiden hareketle aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

    1930 yılında çıkarılan Umumi Hıfzıssıhha Kanunu'yla ilgili verilen bilgilerden hareketle aşağıdakilerden hangisi söylenemez? A) Kolera, veba, çiçek, kızamık, kuduz, sıtma gibi hastalıkların yerel yönetimlere bildirilmesi zorunlu hale getirilmiştir. B) Bu hastalıkların tedavisi devlet tarafından karşılanmak suretiyle parasız yapılacaktır. C) Kanun, sadece belirli hastalıkların tedavisini kapsamaktadır. D) Kanun, halkın sağlık hizmetlerini iyileştirmeyi amaçlayan genel devlet hizmetleri arasında yer almaktadır. Doğru cevap: C) Kanun, sadece belirli hastalıkların tedavisini kapsamaktadır. Açıklama: Umumi Hıfzıssıhha Kanunu, milletin sıhhatine zarar veren tüm hastalıklar ve muzır amillerle mücadeleyi umumi devlet hizmetleri arasında saymaktadır. Dolayısıyla, kanun sadece belirli hastalıkları değil, genel olarak halkın sağlığını korumayı hedeflemektedir.

    Araban Mal Müdürlüğü nereye bağlıdır?

    Araban Mal Müdürlüğü, Gaziantep Defterdarlığına bağlıdır.

    TBMM'nin özellikleri nelerdir?

    Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin (TBMM) bazı özellikleri: Yasama organı: TBMM, Türkiye Cumhuriyeti'nin yasama organıdır ve asli görevi yürütmeyi denetlemektir. Kurucu meclis: 1921 Anayasası'nı hazırladığı için kurucu meclis olarak kabul edilir. Demokratik ve milli yapı: Üyeleri seçimle belirlenir ve toplumun tüm kesimlerini kapsayan geniş tabanlı bir yapıya sahiptir, ancak azınlıklara mecliste temsil hakkı verilmez. Olağanüstü yetkiler: Yasama, yürütme ve yargı yetkisini bünyesinde toplamıştır. Meclis hükümeti sistemi: Yasama ve yürütme yetkisi mecliste toplanır, meclis başkanı aynı zamanda hükümetin de başkanıdır. Kuvvetler birliği ilkesi: Tüm kararlar hızlıca alınabilsin ve ülkede istikrar sağlanabilsin diye bu ilke benimsenmiştir. Tek inkılap: Yaptığı tek inkılap, 1 Kasım 1922'de saltanatın kaldırılmasıdır.

    Aile ve Sağlık Bakanlığı aynı mı?

    Hayır, Aile ve Sağlık Bakanlığı aynı değildir. Türkiye Cumhuriyeti'nde Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile Sağlık Bakanlığı iki ayrı bakanlıktır. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, sosyal hizmetler ve aile işlerinden sorumlu olup, 2011 yılında Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı adıyla kurulmuş, 2018 yılında Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile birleştirilerek "Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı" adını almış, 2021 yılında ise adı yeniden "Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı" olarak değiştirilmiştir. Sağlık Bakanlığı ise sağlık hizmetlerinden sorumludur.

    Osmanlıda fidandan çınara manevi kökler ne anlatıyor?

    "Osmanlıda Fidandan Çınara Manevi Kökler" kitabı, Osmanlı Devleti'nin kuruluşunda ve gelişmesinde ulemâ ve meşâyih zümrelerinin rolünü ele alır. Kitapta işlenen bazı konular: İslam'ın etkisi: Osmanlı'nın "Îlâ-yı kelimetullah" idealiyle hareket etmesi ve devletlerini "Devlet-i Muhammediyye" olarak adlandırması. Devlet-medrese-tekke ilişkileri: Osmanlı sultanlarının ulemâ ve meşâyihi bir arada tutması, aralarındaki anlaşmazlıkları çözmesi ve Ehl-i Sünnet mezhebinin yaşanmasında tekke ve medrese istikametinde bir yöntem izlemesi. Fikir akımları: Ulemâ ve meşâyihin kurduğu fikir akımlarının günümüzdeki yansımaları. Kitap, Osmanlı'nın "ilim, irfân ve cihâd mefkûresi"ne yaptığı hizmetleri ve ulemâ ile meşâyihın devlet yönetimindeki etkisini vurgulamaktadır.

    Bab-i Ali'de kimler toplanırdı?

    Bâb-ı Âli'de toplanan bazı gruplar: Dîvân-ı Hümâyun: Önemli meseleler bu toplantıda karara bağlanırdı. İkindi Dîvânı: Sadrâzamın başkanlığında, Anadolu ve Rumeli kazaskerleri ile İstanbul kâdısının da yer aldığı bir meclistir. Meclis-i Vükelâ (Bakanlar Kurulu): Bâb-ı Âli'de toplanırdı. Şûrâ-yı Bâb-ı Âli ve Meclis-i Vâlâ: 1839'da Tanzîmât'ın ilanından sonra bu meclisler Bâb-ı Âli'de toplanırdı. Hademe-i Bâb-ı Âli: Sadrâzamın maiyeti, kethüda ve mektupçu gibi kişilerden oluşurdu. Ayrıca, 1990'dan beri düzenlenen Bâb-ı Âli Toplantıları da burada gerçekleştirilmektedir.

    Cumhuriyet ve devlet rejimi aynı şey mi?

    Cumhuriyet ve devlet rejimi aynı şey değildir. Cumhuriyet, siyasi gücün halk ve temsilcileri tarafından paylaşıldığı bir devlet yönetim şeklidir ve yapısı gereği monarşinin yokluğu üzerine kuruludur. Devlet rejimi ise, bir devletin yönetim şeklini ve bu şeklin yasal sınırlarını ifade eder. Örneğin, bir cumhuriyet devlet rejimi, monarşik olmayan bir devlet biçimidir. Dolayısıyla, her cumhuriyet bir devlet rejimi olarak kabul edilirken, her devlet rejimi cumhuriyet olmayabilir.

    Belge derecesi kaç olmalı?

    Belge bitirme derecesi, öğrencinin akademik başarı seviyesini gösterir ve genellikle not ortalamasına göre sınıflandırılır. Bazı belge bitirme derecesi aralıkları: Pekiyi (Onur Derecesi): 3,50 – 4,00. İyi: 3,00 – 3,49. Orta: 2,50 – 2,99. Geçer: 2,00 – 2,49. Başarısız: 2,00'nin altında. 100 üzerinden hesaplama yapıldığında: 90-100: Mükemmel. 80-89: Üstün. 70-79: İyi. 60-69: Orta. 0-59: Yetersiz.

    Güçlü bir devlet için güdümü ne vurgulamak istemiştir?

    Güçlü bir devlet için vurgulanması gereken unsurlar farklı görüşlere göre değişiklik gösterebilir. Mustafa Karaalioğlu'na göre güçlü bir devlet, yasadışı olanı hissedip gereğini yapabilen, vatandaşının her türlü güvenliğini sağlayan ve bunu uygulamayla gösteren devlettir. Burak Dalgın'a göre ise güçlü bir devlet: Şatafattan uzak durmalı, kaynaklarını etkin kullanmalıdır. Eleştiri yapanları korkutmak yerine, eleştirilerden ders almalıdır. Yapıcı bir rekabet ortamı yaratmalı, hür teşebbüsü kısıtlamamalıdır. Kamu düzenini sağlamalı ve toplumsal huzuru güvence altına almalıdır. Organize suç örgütlerini hâkimiyet altına almalı, suçla mücadelede kararlı olmalıdır. Neden olduğu sosyal sorunları çözmelidir. Prof. Dr. Haydar Baş'a göre ise güçlü bir devlet için: Milli bir ekonomi gereklidir. İçeride birlik temin edilmelidir. Dış ilişkilerde, menfaat birliği oluşturulan ülkelerin samimi bir şekilde güvenini kazanılmalıdır.

    1960-1980 arası anayasaların ortak özellikleri nelerdir?

    1960-1980 arası anayasaların ortak özellikleri şunlardır: Askeri müdahalelerin ürünü olmaları. Kurucu Meclis tarafından hazırlanmaları. Sivil kanadın genel seçim ile oluşmaması. Bakanlar Kuruluna ilişkin yetkilerin sınırlı olması. Bunun yanı sıra, 1961 ve 1982 anayasaları arasında bazı farklılıklar da bulunmaktadır.

    Parlamenter cumhuriyet ne demek?

    Parlamenter cumhuriyet, yürütme organının meşruiyetini yasama organından aldığı ve ona karşı sorumlu olduğu parlamenter hükûmet sistemi altında işleyen bir cumhuriyettir. Parlamenter cumhuriyetin bazı özellikleri: Devlet başkanı ve hükûmet başkanı ayrımı: Devlet başkanı (cumhurbaşkanı) genellikle sembolik yetkilere sahipken, hükûmet başkanı (başbakan) gerçek güce sahiptir. Yasama organının denetimi: Hükûmet, yasama organına karşı sorumludur ve bu organ, hükûmeti denetleme ve görevine son verme yetkisine sahiptir. Seçimlerle işbaşına gelme: Devlet başkanı seçimle işbaşına gelir. Almanya, İtalya ve Hindistan gibi ülkeler parlamenter cumhuriyet örnekleridir.

    TYP genelgesi nedir?

    TYP genelgesi, Toplum Yararına Programların (TYP) yürütülmesine ilişkin usul ve esasları belirleyen Türkiye İş Kurumu genelgesidir. Bu genelge, TYP'lerin hangi koşullarda düzenleneceğini, başvuru ve katılımcı seçim süreçlerini, programların süresini ve izin haklarını gibi konuları kapsar. TYP genelgesine şu sitelerden ulaşılabilir: mevzuat.gov.tr; isvesosyalguvenlik.com; resmigazete.gov.tr.