• Buradasın

    BilgisayarBilimi

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İstemci/sunucu ve dağıtık sistem arasındaki fark nedir?

    İstemci/sunucu ve dağıtık sistemler arasındaki temel farklar şunlardır: 1. İstemci/Sunucu Mimarisi: Bu, dağıtılmış sistemlerin en yaygın yazılım organizasyon yöntemidir. 2. Dağıtık Sistemler: Birden fazla bilgisayar üzerinde çalışan ve her bir bilgisayarın görevin bir parçası üzerinde bağımsız olarak çalıştığı sistemlerdir. Özetle, istemci/sunucu mimarisi, belirli bir görevin farklı bilgisayarlar arasında nasıl paylaşıldığını tanımlarken, dağıtık sistemler, genel sistemin nasıl organize edildiğini ve çalıştığını ifade eder.

    Oyun videoları için hangi lisans?

    Oyun videoları için lisans olarak genellikle bilgisayar bilimi, bilgi teknolojisi veya oyun tasarımı alanlarında lisans derecesi önerilir. Ayrıca, oyun programlama, oyun tasarımı, seviye tasarımı, 3D modelleme, karakter animasyonu ve ses tasarımı gibi konularda uzmanlaşmış sertifikalar ve kurslar da faydalı olabilir.

    Yazılım 10 sinif 1 donem 2 yazili sorulari nelerdir?

    10. sınıf 1. dönem 2. yazılı sınav soruları çeşitli derslere göre değişiklik göstermektedir. İşte bazı örnekler: 1. Matematik: Fonksiyonlar, polinomlar ve analitik geometri gibi konular yer alabilir. 2. Fizik: Hareket, kuvvet ve enerji gibi temel fizik kavramları üzerine sorular sorulur. 3. Tarih: Osmanlı Devleti’nin yükselme dönemi, İslamiyet’in doğuşu ve yayılışı gibi konular yer alabilir. 4. Bilgisayar Bilimi: Word'de sayfa sütunlara bölme, farklı kaydet seçeneğinin kısayol tuşu ve belgeye parola ekleme gibi konular sorulabilir.

    İkilik taban sistemi örnekleri nelerdir?

    İkilik taban sistemi (binary) örnekleri şunlardır: 1. (001010)₂: İki basamaklı bir ikilik sayı. 2. (111011)₂: Yedi basamaklı bir ikilik sayı. 3. 1010: Dört basamaklı bir ikilik sayı, onluk tabanda 10 sayısına karşılık gelir. 4. 1100101₂: Sekiz basamaklı bir ikilik sayı, onluk tabanda 101 sayısına karşılık gelir.

    Bubble ve insertion sort farkı nedir?

    Bubble Sort ve Insertion Sort algoritmaları arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Çalışma Prensibi: - Bubble Sort: Bitişik elemanları karşılaştırır ve yanlış sıradaysa swaps yapar, en büyük elemanı listenin sonuna "kabarcık" gibi iter. - Insertion Sort: Sıralanmış ve sıralanmamış bir bölge oluşturarak, sıralanmamış elemanlardan birini alıp sıralanmış bölgeye doğru yere ekler. 2. Zaman Karmaşıklığı: - Her iki algoritmanın da en iyi, ortalama ve en kötü durum zaman karmaşıklığı O(n²)'dir. 3. Performans: - Insertion Sort, özellikle kısmen sıralanmış veriler için daha verimlidir ve daha az swap yapar. - Bubble Sort, basitliği nedeniyle eğitim amaçlı kullanılır, ancak gerçek dünya uygulamalarında performans açısından genellikle tercih edilmez. 4. Ek Bellek Kullanımı: - Her iki algoritma da O(1) uzay karmaşıklığına sahiptir, yani ekstra bellek kullanımı gerektirmez.

    Boyer-Moore'un kötü karakter kuralı nedir?

    Boyer-Moore algoritmasının kötü karakter kuralı, arama yapılan metinde (pattern) bir uyumsuzluk (mismatch) olduğunda, bu uyumsuz karakterin pattern içinde son kez geçtiği konuma bakarak pattern'i kaydırmayı içerir. Bu kuralda: 1. Uyumsuzluk olan karakter, kötü karakter (bad character) olarak adlandırılır. 2. Pattern, uyumsuz karakterin text içindeki konumuna gelene kadar sağa kaydırılır.

    AI ile başlayan kelimeler nelerdir?

    Ai ile başlayan bazı kelimeler: 4 harfli kelimeler: aile, ait. 5 harfli kelimeler: aidat. 6 harfli kelimeler: ailece, ailevi, aitlik. 7 harfli kelimeler: aidiyet, ailecek, ailelik, ailesiz. 10 harfli kelimeler: ailesizlik. Bazı kelimelerin anlamları: Aile: Evlilik ve kan bağına dayanan, karı, koca, çocuklar, kardeşler arasındaki ilişkilerin oluşturduğu toplum içindeki en küçük birlik. Aidiyet: İlişkinlik, ilgi. Aitlik: Dernek, kuruluş, kulüp üyelerinin belirli sürelerde ödedikleri para, ödenti.

    Code org 3 ne anlatıyor?

    Code.org Kurs 3, 3-5. sınıf öğrencileri için tasarlanmış bir programlama kursudur ve temel programlama kavramlarını eğlenceli ve etkileşimli bir şekilde öğretmeyi amaçlar. Kurs kapsamında anlatılan bazı konular şunlardır: Algoritmalar: Problem çözme için adım adım yöntemler. Koşullu ifadeler: Belirli koşullar gerçekleştiğinde yapılacak işlemleri belirleme. Döngüler: Belirli bir işlemin birden fazla kez tekrarlanması. Fonksiyonlar: Belirli bir işlemi gerçekleştiren kod blokları. Ayrıca, öğrenciler kendi oyunlarını tasarlama, animasyonlar oluşturma veya basit uygulamalar geliştirme gibi projeler de yaparlar.

    Makine dili 1 ve 0'lardan oluşur mu?

    Evet, makine dili 1 ve 0'lardan oluşur.

    Algoritma deneyi nedir?

    Algoritma deneyi, belirli bir problemi çözmek veya belirli bir amaca ulaşmak için çözüm yolunun adım adım tasarlanmasını içeren bir deneydir. Algoritmalar, sadece bilgisayar bilimlerinde değil, hayatın her alanında kullanılır. Algoritma deneylerinde genellikle şu adımlar izlenir: 1. Problemin irdelenmesi. 2. Değişkenlerin belirlenmesi. 3. Girdilerin ve işlemlerin tanımlanması. 4. Sonucun görüntülenmesi ve saklanması. Algoritmalar, metin olarak düz yazı ile veya akış diyagramları ile gösterilebilirler.

    OS'de süreç nedir?

    İşletim sisteminde (OS) süreç, çalışmakta olan bir program olarak tanımlanır. Süreçlerin bazı temel özellikleri ve bileşenleri şunlardır: Program kodu (text): Sürecin yürüteceği talimatlar. Veri (data): Sürecin kullanacağı veriler. Yığın (stack): Fonksiyon parametreleri, dönüş adresleri ve yerel değişkenler gibi geçici verileri depolamak için kullanılır. Bellek (heap): Sürecin yürütülmesi sırasında dinamik olarak ayrılan bellek. Süreç kontrol bloğu (PCB): Sürecin durumu, önceliği ve bellek kullanımı gibi bilgileri içeren veri yapısı. Süreçler, yeni, hazır, çalışıyor, bekliyor veya sonlandırılmış gibi farklı durumlarda bulunabilir.

    Akış diyagramında kuyruk nedir?

    Akış diyagramında "kuyruk" terimi, genellikle bir sembol veya şekil anlamında kullanılmaz. Akış diyagramlarında yaygın olarak kullanılan semboller arasında başla/dur, giriş/çıkış, işlem, karar, döngü gibi şekiller bulunur. Eğer "kuyruk" terimi başka bir bağlamda kullanılıyorsa, daha fazla bilgi veya görsel sağlanması gerekebilir.

    LR(0) otomata nedir?

    LR(0) otomata, derleyici tasarımında kullanılan bir parsalama (parsing) algoritması türüdür. Bu algoritmanın adı, soldan sağa parçalama (left to right parsing) ve sağdan azaltmalı (rightmost derivation) anlamlarındaki iki harften (L ve R) ve ileri bakma sayısının 0 olması (look ahead) anlamına gelen sıfır sayısından (0) gelmektedir. LR(0) otomata, dilin tanımında bulunan durumları bir sonlu otomat (finite automaton) üzerinde göstererek çalışır ve girdi parçalarını bu otomat üzerinde işleyerek parçalama işlemi yapar.

    Kompilasyon ne demek?

    Kompilasyon kelimesi iki farklı anlamda kullanılabilir: 1. Derleyip toparlama: Kelimenin temel anlamı, bir şeyleri toplayıp bir araya getirme, düzenleme işidir. 2. Derme çatma yapılan iş: Rastgele ve düzensiz bir şekilde bir araya getirilmiş, kalitesiz iş anlamına gelir.

    Biçimsel dillerin temelleri kitabı ne anlatıyor?

    "Biçimsel Dillerin Temelleri" kitabı, biçimsel anlambilim ve otomat teorisi gibi konuları ele almaktadır. Kitapta anlatılan bazı temel konular: - Biçimsel anlambilim: Dilin ve dilbilgisinin üreticiliğini mantıksal-matematiksel bir dizge olarak kabul eder ve dilsel anlamı bu dizgenin ürettiği bir şey olarak görür. - Otomatlar: Belirli bir girişin alınması durumunda belirli bir çıkış üreten hesaplama modelleridir. - Biçimsel diller: Bilgisayarların anlayabileceği ve işleyebileceği şekilde yapılandırılmış özel dillerdir. - Turing makineleri: Hesaplamaların yapılmasında kullanılan teorik bir model olup, modern bilgisayarların temelini oluşturur. Bu kitap, dilbilime ilgi duyan ve bu alanda çalışmak isteyen okuyucular için bir giriş niteliği taşımaktadır.

    Eczacılıkta bilgisayar bilimi nedir?

    Eczacılıkta bilgisayar bilimi, eczacılık uygulamaları ile teknoloji arasındaki boşluğu dolduran ve ilaç yönetimini optimize eden bir alandır. Bu bilim dalı, aşağıdaki alanlarda bilgisayar ve bilgi teknolojilerini kullanır: Elektronik Sağlık Kayıtları (EHR): Hasta bilgileri, alerjiler ve laboratuvar sonuçları gibi verilerin saklanması. Klinik Karar Destek Sistemleri (CDSS): Hastaya özel verilere dayalı olarak gerçek zamanlı uyarılar ve öneriler sağlar. Telefarmasi: Uzak veya yetersiz hizmet alan bölgelerde telekomünikasyon teknolojileri aracılığıyla farmasötik bakım ve danışmanlık hizmetleri. Veri Analitiği: İlaç kullanım kalıplarının, tedaviye uyum oranlarının ve sonuçların değerlendirilmesi. Mobil Uygulamalar ve Portallar: Hastaların ilaç yönetimi ve eğitimi için. Ayrıca, eczacılıkta bilgisayar bilimi, ilaç geliştirme, araştırma ve mevzuat uyumluluğu gibi süreçlerde de önemli rol oynar.

    Çözümleyici kadrosuna kimler atanabilir?

    Çözümleyici kadrosuna atanabilmek için aşağıdaki şartlar aranmaktadır: 1. Eğitim: En az dört yıllık yükseköğretim kurumlarının bilgisayar, elektrik, elektronik, elektrik-elektronik, elektronik ve haberleşme, endüstri, fizik, matematik mühendisliği bölümlerinden veya matematik, fizik veya istatistik bölümlerinden mezun olmak. 2. Deneyim: Görevde yükselme sınavının yapıldığı tarih itibarıyla Bakanlıkta programcı kadrosunda en az iki yıl çalışmış olmak. 3. Belgeler: En az bir bilgisayar işletim sisteminin uygulanmasını ve bir programlama dilini bildiğini belgelemek. 4. Yabancı Dil: Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavından en az 80 puan veya uluslararası geçerliliği bulunan dil sınavlarının birinden eşdeğer puan almış olmak (isteğe bağlı).

    Deadlock ve livelock farkı nedir?

    Deadlock ve livelock arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Deadlock: İki veya daha fazla sürecin, her birinin diğer sürecin sahip olduğu bir kaynağı beklemesiyle oluşan bir kilitlenmedir. 2. Livelock: Süreçlerin, birbirlerinin durumundaki değişikliklere sürekli olarak tepki göstererek durumlarını değiştirmeleri, ancak hiçbir zaman ilerleme kaydetmemeleridir.

    CGT nedir?

    CGT kısaltmasının iki farklı anlamı vardır: 1. Computational Graph Theory (Hesaplamalı Çizge Kuramı): Grafik yapılarıyla ilgili özellikleri ve algoritmaları inceleyen bir matematik ve bilgisayar bilimi dalıdır. 2. Computer Generated Things (Bilgisayar Üretilmiş Şeyler): Ürünlerin bilgisayar ortamında tasarlanıp, 3D yazıcılar aracılığıyla gerçek hayatta üretilmesini sağlayan bir teknolojidir.

    Teknolojinin 3 temel kavramı nedir?

    Teknolojinin üç temel kavramı şunlardır: 1. Donanım: Fiziksel ekipmanlar ve aygıtlar, örneğin bilgisayarlar, telefonlar ve robotik araçlar. 2. Yazılım: Donanımı çalıştıran ve işlevlerini düzenleyen yazılı programlar. 3. Ağ Sistemleri: Veri iletişimini sağlayan altyapılar, örneğin internet.