• Buradasın

    Aviyonik

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ramjet motor hangi uçaklarda kullanılır?

    Ramjet motorlar, genellikle yüksek hızlı uçuş gerektiren uygulamalarda kullanılır. Ramjet motorların kullanıldığı bazı uçak ve araçlar: Hiller Hornet (ramjet motorlu helikopter); Lockheed D-21; Lockheed SR 71A Blackbird; Nord 1500 Griffon; Republic XF-103. Ayrıca, ramjet motorlar, füze sistemlerinde de kullanılmıştır.

    Ayesaş ne iş yapar?

    AYESAŞ (Aydın Yazılım ve Elektronik Sanayi A.Ş.) savunma, havacılık ve güvenlik alanında aşağıdaki alanlarda ürün ve hizmet sunmaktadır: komuta kontrol çözümleri; aviyonik sistemler; elektromekanik sistemler; elektronik üretim; kablaj; raylı sistemler. AYESAŞ, dünya devlerinin çözüm ortağı olarak, Türk savunma sanayinin yerli ve milli projelerinin kritik sistemlerinde 30 yılı aşkın tecrübeye sahiptir.

    Üstten kanatlı uçak neden yapılır?

    Üstten kanatlı uçakların yapılmasının bazı nedenleri: Kargo taşımacılığı: Üstten kanat yerleşimi, kargo uçaklarında yükleme ve boşaltma işlemlerini kolaylaştırır. Motorun korunması: Kanatlar yerden yüksekte olduğu için motor ve pervanelerin taş, toprak ve su serpintilerinden zarar görmesi önlenir. Kararlılık: Kötü hava şartlarında karşılaşılan hava burgaçları, kanadın uçağa kazandırdığı kararlılık sayesinde fazla müdahale gerektirmeden çözülebilir. Ancak, üstten kanatlı uçakların bakım ve yakıt ikmali sırasında yükseklikten dolayı bazı zorluklar ve pilotun görüş alanının kısıtlanması gibi dezavantajları da vardır.

    C-17 Globemaster III'ün kanat açıklığı kaç metre?

    Boeing C-17 Globemaster III'ün kanat açıklığı 51,75 metredir.

    Elevator ne demek uçak?

    Elevator (irtifa dümeni), uçağın kuyruğunda bulunan ve yatay stabilizörün arka kenarına monte edilmiş bir kontrol yüzeyidir. Elevatorun işlevleri: Yunuslama hareketi: Yukarı doğru hareket ettiğinde uçağın burnu yukarı, kuyruk kısmı aşağı hareket eder; aşağı hareket ettiğinde ise burun aşağı, kuyruk yukarı hareket eder. İrtifa kontrolü: Uçakların alçalmasına ve yükselmesine, arzu edilen irtifanın muhafaza edilmesine yardımcı olur. Bazı uçak tasarımlarında, yatay stabilizör tek bir parça halinde olabilir ve bu durumda "stabilatör" olarak adlandırılır; stabilatör, elevatorun yerine işlev görür.

    Jet motoru yayıcı nedir?

    Jet motoru yayıcı, hava akışını yavaşlatarak uzayı genişleten ve havanın daha dar bir alana girmesini sağlayan bir parçadır. Jet motorunun diğer bölümleri şunlardır: Hava alığı (fan). Kompresör. Yanma odası. Türbin. Egzoz (nozul).

    Megep temel uçak sistemleri nedir?

    MEGEP Temel Uçak Sistemleri, uçak sistemlerinin çalışması, yapısı ve parçaları hakkında bilgi veren bir öğrenme materyalidir. Modülün kapsadığı bazı konular: pnömatik sistem; klima ve basınçlandırma sistemi; ekipman ve mefruşatların kontrolü; 525MT0065 Uçak Bakım Uçak Elektroniği. Bu modül, 10., 11. ve 12. sınıf öğrencileri için uygundur.

    Douglas DC-3 ve DC-4 arasındaki fark nedir?

    Douglas DC-3 ve DC-4 arasındaki bazı farklar: Boyut ve yapısal farklılıklar: DC-4, DC-3'ten daha büyük ve yapısal olarak farklıdır. Motor gücü: DC-4, her biri 1081 kW gücünde dört motorla donatılmıştır, DC-3 ise her biri 890 kW gücünde iki motora sahiptir. İniş takımı: DC-4, üç tekerlekli iniş takımına sahipken, DC-3'te kuyruk sürüklemeli iniş takımı bulunur. Basınçlı kabin: Orijinal DC-4E modelinde basınçlı kabin bulunacaktı, ancak daha sonra üretilen DC-4A modelinde bu özellik uygulanmadı.

    A319 ve A320 neo arasındaki fark ne?

    Airbus A319neo ve Airbus A320neo arasındaki bazı farklar: Boyut: A320neo, A319neo'dan 3,8 metre daha uzundur. Menzil: A319neo'nun menzili 6.850 km, A320neo'nun menzili ise 6.300 km'dir. Yolcu Kapasitesi: A320neo, tipik bir iki sınıf düzeninde 180 yolcu taşıyabilirken, A319neo'nun kapasitesi 160'tır. Motor: Her iki modelde de Pratt & Whitney'in PW1100G veya CFMI'nin Leap-X motorları kullanılabilir. A319neo, A320neo ailesinin bir üyesi olup, klasik A319 jetliner'ın modernleştirilmiş bir versiyonudur.

    Ej200 kaç beygir?

    EJ200 motorunun beygir gücü, art yakıcılı ve art yakıcısız olarak iki farklı şekilde ifade edilir: Art yakıcılı maksimum itki: 20.000 lbf (pound of force). Art yakıcısız maksimum itki: 13.500 lbf. Bu değerler, EJ200'ün farklı çalışma koşullarına göre sağladığı güç kapasitesini belirtir.

    Flap ve flaperon aynı mı?

    Hayır, flap ve flaperon aynı değildir; farklı işlevlere sahip kontrol yüzeyleridir. Flap, bir uçağın kanadının arka kenarında bulunan, kaldırma kuvvetini artırmak veya azaltmak için kullanılan hareketli bir bölümdür. Flaperon ise, hem flap hem de aileron işlevlerini birleştiren bir kontrol yüzeyidir.

    KAAN uçakta hangi aviyonik sistem var?

    KAAN savaş uçağında bulunan bazı aviyonik sistemler şunlardır: Bütünleşik Radyofrekans Sistemi (BÜRFİS). Bütünleşik Elektro-Optik Sistem (BEOS). Bütünleşik Haberleşme, Seyrüsefer, Tanıma-Tanıtma Sistemi (BÜHSET). Merkezi Yönetim, Uçuş Kontrol ve Hava Aracı Yönetim Bilgisayarları. Çok Çekirdekli Gerçek Zamanlı İşletim Sistemi. Bu sistemler, TÜBİTAK tarafından geliştirilmiş ve KAAN'ın ilk uçuşunda kullanılmıştır.

    Fıçı tonosu atmak ne anlama gelir?

    Fıçı tonosu atmak, bir uçağın hem uzunlamasına hem de yanal eksenlerinde 360 derece döndüğü karmaşık bir hava manevrasıdır. Bu manevra sırasında uçak, gökyüzünde yatay bir burgu (tirbuşon) hareketi yaparak spiral bir rota izler. Dünyada ilk kez bir insansız hava aracı (SİHA), Bayraktar TB2, bu manevrayı otonom olarak gerçekleştirmiştir.

    A380'in en büyük özelliği nedir?

    Airbus A380'in en büyük özelliği, dünyanın en büyük geniş gövdeli yolcu uçağı olmasıdır. A380'in diğer özellikleri arasında: Yüksek yakıt verimliliği. Geniş kabin alanı. Yüksek yolcu kapasitesi. Gelişmiş üretim teknikleri.

    Europrop International TP400-D6 kaç beygir?

    Europrop International TP400-D6 motoru, deniz seviyesinde 11.000 şaft beygir gücü (shp) üretebilmektedir.

    Boeing C 17 kaç metre uzunluğunda?

    Boeing C-17 Globemaster III'ün uzunluğu 53 metredir.

    KTJ 3700 kaç beygir?

    KTJ-3700 motorunun kaç beygir gücünde olduğuna dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, bu motorla ilgili şu bilgiler değerlendirilebilir: KTJ-3700, Kale Arge tarafından milli ve yerli imkanlarla geliştirilmiş bir turbojet füze motorudur. Yaklaşık 50 kilogram ağırlığındaki KTJ-3700, KTJ-3200 motorundan iki kat daha fazla yükseklikte, yani 10 bin metre irtifada görev yapabilmektedir. Toplam 3700 Newton güç ürettiği belirtilmiştir.

    Mi24 ve Mi35 arasındaki fark nedir?

    Mi-24 ve Mi-35 arasındaki bazı farklar: Mi-24: Daha eski bir modeldir. 335 km/s gibi yüksek bir hıza ulaşabilir. 8 adet AT-6 ATGM, 500 litre ekstra yakıt tankı ve iki adet 57 mm roket taşıyabilir. Ön tarafında burgu yaparak ateş eden çok namlulu bir makineli tüfek (Vulcan) bulunur. Mi-35: Mi-24'ün gelişmiş bir versiyonudur. Mi-24V'nin kapsamlı modernizasyonu sonucu ortaya çıkmıştır. Zorlu iklim koşullarında güdümlü ve güdümsüz silahlar kullanabilir. Termal kameralar, küresel konum belirleme sistemleri, çok fonksiyonlu renkli ekranlar ve lazer mesafe bulucu gibi gelişmiş donanımlara sahiptir.

    A400M hangi motoru kullanıyor?

    Airbus A400M Atlas, dört adet EuroProp International (EPI) TP400-D6 turboprop motor kullanmaktadır.

    L 39 kaç km hız yapar?

    L39 motosikletinin kaç km hız yaptığı bilgisine ulaşılamadı. Ancak, L3 sınıfı motosikletler için hız sınırları şu şekildedir: Yerleşim yeri içinde: 50 km/sa. Şehirlerarası çift yönlü karayollarında: 80 km/sa. Bölünmüş yollarda: 90 km/sa. Otoyollarda: 100 km/sa.