• Buradasın

    Aviyonik

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Boeing 737 ve 737-500 arasındaki fark nedir?

    Boeing 737 ve 737-500 arasındaki bazı farklar şunlardır: Boyut: 737-500, 737-200'e benzer bir gövde uzunluğuna sahip olup, 737-300'e göre daha kısadır. Yolcu Kapasitesi: 737-500'ün maksimum yolcu kapasitesi 145 iken, 737-200'de bu sayı 136'dır. Menzil: 737-500'ün menzili 4.400 kilometre, 737-200'ün menzili ise 4.260 kilometredir. Yakıt Kapasitesi: 737-500'ün yakıt tankı 5.310 galon kapasiteye sahipken, 737-200 5.970 galon yakıt alabilir. Performans: 737-300 genellikle daha yüksek irtifalara daha hızlı tırmanırken, 737-500 daha hızlı iniş yapabilir. 737-500, daha küçük kapasitede bir jet olup, daha kısa ve daha az yoğun rotalarda verimli bir şekilde uçabilme özelliğiyle büyük 737 modellerinin performans niteliklerini sunar.

    Albatrosun menzili ne kadar?

    Albatrosun menzili, türüne ve modeline göre değişiklik göstermektedir: Aero L-39 Albatros adlı eğitim uçağının menzili 1.000 km'dir. ALBATROS-S adlı insansız deniz aracının menzili ise 600 deniz mili olarak belirtilmiştir. Ayrıca, albatros kuşları rüzgârın yardımıyla 8 saat aralıksız uçabilir ve 15.000 kilometre mesafe kat edebilir.

    F404 hangi uçaklarda kullanılır?

    F404 motoru, çeşitli uçaklarda kullanılmaktadır: Savaş uçakları: F/A-18 Hornet, F/A-18 Super Hornet, Gripen, HAL Tejas, KAI T-50 Golden Eagle. Sivil uçaklar: Bazı sivil uçaklarda da F404 motorları kullanılmaktadır. Ayrıca, Boeing T-7A Red Hawk gelişmiş eğitim uçağı için de F404-GE-103 varyantı geliştirilmiştir. TUSAŞ tarafından geliştirilen HÜRJET eğitim ve hafif taarruz uçağında da General Electric üretimi F404 motoru kullanılacaktır.

    Stall ve perdövites aynı şey mi?

    Evet, stall ve perdövites aynı şeyi ifade eder. Perdövites veya stall, akışkanlar dinamiğinde, bir akışkan içerisinde hareket eden bir cisme etki eden taşıma kuvvetinin, hücum açısının kritik değeri geçmesi nedeniyle azalması veya yok olması sonucu cismin akışkan içerisinde tutunamaması durumudur.

    En iyi uçak yakıtı hangisi?

    En iyi uçak yakıtı, kullanım amacına ve koşullara bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Jet-A1, ticari havacılıkta en yaygın kullanılan uçak yakıtıdır. Jet-A ve Jet-B yakıtları da bulunmaktadır. - Jet-A1, düşük donma noktası sayesinde özellikle kutup rotaları üzerinden uçan uluslararası uzun mesafeli uçuşlar için daha uygundur. - Jet-B, yüksek soğuk hava performansı ve düşük donma noktası ile bilinir, ancak kullanımı nadirdir. AVGAS ise pistonlu motorlu uçaklar için kullanılır. Uçak yakıtı seçimi, esas olarak uçak motor tipine bağlıdır.

    Avim ne iş yapar?

    Avrasya İncelemeleri Merkezi (AVİM), Ankara merkezli, bağımsız ve kâr amacı gütmeyen bir düşünce kuruluşudur. AVİM'in yaptığı işler: Araştırma ve yayın: Orta Asya, Balkanlar, Kafkasya, Avrupa gibi bölgelerde güncel siyasi gelişmeler hakkında kitaplar, raporlar, konferans kitapları ve politika notları yayınlar. Etkinlik düzenleme: Ulusal ve uluslararası konferans ve çalıştaylar düzenler. Bülten çıkarma: Günlük haber ve yorum bültenleri hazırlar ve yaklaşık 7000 alıcıya e-posta ile ulaştırır. İşbirliği yapma: Ulusal ve uluslararası resmi ve sivil kuruluşlar, bağımsız araştırma enstitüleri ve üniversitelerle işbirliği yapar.

    Mig25 ne kadar yükseğe çıktı?

    MiG-25, maksimum 20.700 metre servis tavanına sahiptir. En yüksek irtifa rekoru ise 37.650 metre olarak test pilotu Aleksandr Fedotov tarafından kırılmıştır.

    Motorlu model uçak kaç gram olmalı?

    Motorlu model uçakların ağırlığı, farklı kategorilere göre değişiklik göstermektedir. Örneğin, FAI (Uluslararası Havacılık Federasyonu) kurallarına göre, F1A serbest uçuş planörlerinde maksimum uçuş ağırlığı yakıtla birlikte 5 kg, F1B lastik motorlu planörlerde ise 30 gram olarak belirlenmiştir. Ayrıca, model uçakların genel özellikleri arasında, yakıtla birlikte maksimum uçus ağırlığının 25 kg, maksimum yüzey alanının 500 dm², maksimum yükün ise 250 g/dm² olduğu belirtilmektedir. Model uçakların ağırlığı, kullanılan motor ve diğer bileşenlere göre de değişebilir.

    Uçak mühendisliği ve uçak gövde motor bakımı aynı mı?

    Uçak mühendisliği ve uçak gövde motor bakımı aynı değildir, ancak bu alanlarda eğitim veren bölümler bazı benzerlikler taşıyabilir. Uçak mühendisliği, daha çok uçağın üretim aşamasında görev almayı içerirken, uçak gövde motor bakımı uçakları uçabilir kılma, gerekli dokümanlara uygun şekilde bakım yapma ve arızaları çözme gibi işlemleri kapsar. Her iki bölüm de 4 yıllık lisans eğitimi sunar ve mezunlar benzer iş alanlarında çalışabilir, ancak uçak gövde motor bakımı okuyanlar B1.1 veya B2 lisansı alırken daha uzun bir deneyim süresine ihtiyaç duyar.

    Boeing 737 ve 737MAX arasındaki fark nedir?

    Boeing 737 ve 737 MAX arasındaki bazı farklar: Motorlar: 737 MAX, daha verimli CFM International LEAP motorları ile donatılmıştır. Fan Boyutu: 737 MAX'in motoru, NG modeline göre daha büyük çaplı bir fana sahiptir. Aerodinamik Modifikasyonlar: 737 MAX, ayırt edici kıvrık kanat ucu winglet gibi aerodinamik iyileştirmelere sahiptir. Spoiler Sistemi: 737 MAX, hava akışını artırmak, ağırlığı azaltmak ve durdurma mesafelerini iyileştirmek için fly-by-wire spoiler sistemi ile donatılmıştır. Kabin ve Kapasite: 737 MAX, genellikle NG varyantlarına göre artırılmış yolcu kapasitesi ve menzil sunar. Yazılım ve Sistemler: 737 MAX, Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS) gibi bazı sistemlerde iyileştirmeler ve değişiklikler içermektedir. Ayrıca, 737 MAX modelleri, 2018 ve 2019 yıllarında yaşanan iki kazanın ardından yazılım güncellemeleri ve pilot eğitimleri gibi çeşitli değişikliklerden geçmiştir.

    Uçak irtifa arttıkça thrust neden azalır?

    Uçak irtifası arttıkça thrust (itme kuvveti) azalır çünkü hava yoğunluğu azalır. Thrust, havanın ivmelenmesiyle üretilir. Ayrıca, irtifa arttıkça azalan yoğunluğun etkisi sıcaklığın etkisine nazaran daha fazladır. Ancak, yüksek irtifalarda hava basıncının düşmesi nedeniyle iç ve dış hava basıncı arasındaki farkın büyümesi, hava araçlarında yapısal problemlere yol açabilir. Özetle: Sabit hava hızında: İrtifa arttıkça thrust azalır. Sabit irtifada: Hava hızı arttıkça thrust azalır.

    Concordes neden emekliye ayrıldı?

    Concorde uçaklarının emekliye ayrılmasının birkaç nedeni vardır: Yüksek yakıt ve bakım maliyetleri. 2000 yılındaki trajik kaza. Gürültü ve çevresel sorunlar. 11 Eylül sonrası havacılık krizi.

    Kanatsız uçak var mı?

    Kanatsız uçak yoktur, ancak bu konuda çeşitli projeler ve tasarımlar bulunmaktadır. Bazı örnekler: C.450 Coléoptère: 1950'lerde Fransa'da tasarlanan bu uçak, kanatsız olup, motor gücüyle kaldırma kuvveti oluşturmayı amaçlamıştır. FluxJet: Kanada merkezli bir girişimin tasarladığı bu araç, bir uçak ve tren melezi olup, tamamen elektrikli bir sistem kullanır. Sky OV: İspanyol tasarımcı Oscar Viñal'in hidrojenle çalışacak şekilde tasarladığı süpersonik jet, geleneksel jetlere göre daha fazla kabin alanına sahiptir.

    Uçaklarda kaç çeşit kanat vardır?

    Uçaklarda birçok farklı kanat çeşidi bulunmaktadır. İşte bazı yaygın kanat tipleri: Düz Kanat (Dikdörtgen Kanat). Delta Kanat (Üçgen Kanat). Trapez / Elmas Kanat. Değişken Açılı Kanat. Geri / Arka Ok Açılı Kanat. Ters Kanat. Yüksek Kanatlı Uçak. Düşük Kanatlı Uçak. Bu liste, yaygın kanat tiplerini içermektedir ve daha az bilinen veya deneysel olan diğer tipler de olabilir.

    Kokpit ve kabin farkı nedir?

    Kokpit ve kabin arasındaki temel fark, işlev ve konumlarıdır: Kokpit, uçağın kontrol edildiği yerdir. Kabin ise yolcuların seyahat ettiği, kokpit ve kargo bölümü dışında kalan kısımdır. Ayrıca, kokpit ekibi uçuş mesafesine ve uçağın tipine göre değişirken, kabin ekibi uçuş mesafesine ve uçaktaki sınıf sayısına göre değişkenlik gösterebilir.

    F 16'nın en büyük özelliği nedir?

    F-16'nın en büyük özelliklerinden bazıları şunlardır: Manevra kabiliyeti: F-16, yüksek G kuvvetiyle yapılan dönüşlerde bile pilotlara kolaylık sağlayan bir tasarıma sahiptir. Çok amaçlı kullanım: Hava-hava ve hava-yere görevleri için uygundur ve çeşitli silah sistemleri ile donatılabilir. Gelişmiş teknolojiler: Fly-by-wire uçuş kontrol sistemi, gelişmiş kokpit düzeni ve elektronik harp yetenekleri gibi son teknoloji özellikleri bulunur. Dayanıklılık ve bakım kolaylığı: Yapısal iyileştirmeler, uçağın dayanıklılığını artırırken bakım sürelerini azaltır ve operasyonel maliyetleri düşürür. Hız: Maksimum hızı, modele bağlı olarak Mach 2'ye kadar çıkabilir. F-16, bu özellikleriyle dünya genelinde birçok ülkenin hava kuvvetlerinde önemli bir yere sahiptir.

    CN235 ne uçağı?

    CN-235, İspanyol CASA ve Endonezyalı IPTN firmaları tarafından üretilen hafif bir nakliye uçağıdır. Türkiye'de lisansları alınarak TUSAŞ tarafından üretilmektedir. Bazı teknik özellikleri: Mürettebat: 2 (pilot ve yardımcı pilot). Kapasite: 51 yolcu, 35 paraşütçü, 18 sedye veya dört HCU-6/E palet. Uzunluk: 21,40 m. Kanat açıklığı: 25,81 m. Yükseklik: 8,18 m. Kanat alanı: 59,10 m². Boş ağırlık: 9.800 kg. Maksimum kalkış ağırlığı: 16.100 kg. Seyir hızı: 450 km/sa. Menzil: 4.355 km. Azami irtifa: 7.620 m.

    TJ300 turbojet motoru kaç beygir?

    TEI-TJ300 turbojet motoru, yaklaşık 400 beygir güç üretebilmektedir. Teknik özellikleri: Azami itki: 1300 N/300 lbf; Özgül yakıt tüketimi: 37,4 g/kN.s; Kuru ağırlık: 34 kg; Uzunluk: 450 mm/17,7 in; Çap: 224 mm/8,8 in.

    Aviyoniğin alt dalları nelerdir?

    Aviyoniğin bazı alt dalları: İletişim. Seyrüsefer. İzleme. Uçuş kontrolü. Yakıt sistemleri. Çarpışmadan kaçınma. Hava durumu sistemleri. Kara kutular.

    Uçakta kaç tane pervane var?

    Bir uçakta bir veya daha fazla pervane bulunabilir. Uçaklar, pervanelerin yerleşimine göre farklı konfigürasyonlara sahip olabilir: Pusher pervaneler: Motorun arkasına yerleştirilir ve uçağı ileri itmek için kullanılır. Traktör pervaneler: Motorun önünde bulunur ve itme kuvveti sağlar. Push-pull konfigürasyonu: Hem ön hem de arka tarafta pervane bulunur. Kontra-rotating pervaneler: İki pervane karşı yönlerde döner. Ayrıca, bazı uçaklarda tek parça halinde sabit hatveli pervaneler de kullanılabilir.