• Buradasın

    Şebit ve yağlama aynı mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Şebit ve yağlama aynı yemeği ifade eder 12.
    Yağlama, ince açılan lavaşların (şebit) kıyma, salçalı sos ve yoğurtla katman katman dizilmesiyle yapılan bir Kayseri yöresi yemeğidir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yağlama sistemi nasıl çalışır?

    Yağlama sistemi, motorun hareketli parçalarına doğru sıcaklıkta ve uygun basınçta yağ göndererek çalışır. Bu sistemin temel bileşenleri şunlardır: 1. Karter: Sistemin beslendiği yağın depolandığı yerdir. 2. Yağ Pompası: Karterdeki yağı çeker ve yağ filtresine gönderir. 3. Yağ Filtresi: Yağın içindeki kir ve partikülleri temizler. 4. Ana Yataklar ve Yağ Basınç Göstergesi: Yağın ana yataklara ve basınç göstergesine yönlendirilmesini sağlar. 5. Krank Mili ve Biyel Kolu Yatakları: Yağ, krank miline ve biyel kolu yataklarına ulaşır. 6. Piston ve Silindir Duvarları: Yağ, piston pimlerine ve silindir duvarlarına ulaşarak sürtünmeyi minimuma indirir. İşlem tamamlandığında fazla yağ kartere geri döner ve ısısını havaya aktararak soğur.

    Yağlama nasıl yapılır?

    Yağlama yapımı için gerekli malzemeler: Hamur için: 1/2 kg un, 1 çay bardağı süt veya yoğurt, 2 kaşık sıvı yağ, 30 g maya, su, tuz. Sosu için: 500 g kıyma, 2 adet kıyılmış soğan, cırgalan kırmızı toz biber, maydanoz, sıvı yağ, tuz. Yapılışı: 1. Un, yoğurt, sıvı yağ, tuz, maya ve yeterli miktardaki su ile orta sertlikte bir hamur yoğrulur ve mayalanmaya bırakılır. 2. Mayalanan hamur ceviz büyüklüğünde bezelere ayrılır ve bezeler 1 mm kalınlığında 20-25 cm çapında açılır. 3. Açılan yufkalar sac veya teflon tavada pişirilir. 4. Sosu için bir tencerede soğan yağda kavrulur, ardından kıyma, kırmızı toz biber ve tuz eklenip biraz daha kavrulur. 5. Yeterli miktarda su eklenerek en az 15 dk kadar kaynatılır. 6. Kalın yufkalara hazırlanan harç tek tek kaşıkla sürülerek üst üste koyulur ve dörde kesilerek sarımsaklı yoğurt ile birlikte servis edilir.

    Şebit hamuruna ne konur?

    Şebit hamuruna un, su ve tuz konur. İç harcı için ise genellikle kıyma, soğan, biber, domates gibi sebzeler ve çeşitli baharatlar kullanılır.

    Yağlama çeşitleri nelerdir?

    Yağlama çeşitleri şunlardır: 1. Merkezi Yağlama Sistemleri: Büyük makinelerde ve ekipmanlarda kullanılır, yağ veya gres merkezi bir noktadan tüm makineye pompalanır. 2. Gres Yağlama Sistemleri: Katı gres maddesi doğrudan makine parçalarına uygulanır, sürtünmeyi azaltır ve ağır yük altında çalışan ekipmanlar için idealdir. 3. Yağlama Pompaları: Makine parçalarını düzenli ve sürekli olarak yağlamak için kullanılır, manuel, otomatik ve elektromekanik tipleri bulunur. 4. Püskürtme ve Damlatma Sistemleri: Hassas yağlama gerektiren alanlarda kullanılır, yağlama miktarı kolayca ayarlanabilir. 5. Serbest Daldırma Sistemleri: Parçalar yağ veya gres içinde serbestçe daldırılarak yağlanır, sürekli yağlama sağlar. 6. Zincir Yağlama Sistemleri: Zincirli konveyörler gibi ekipmanlarda kullanılır, zincirlerin düzenli bir şekilde yağlanmasını sağlar. 7. Pnömatik ve Hidrolik Yağlama Sistemleri: Hava veya hidrolik basınç kullanarak yağlama yapar, yağlama miktarı ve basıncı kontrol edilebilir. Ayrıca, sıvı, katı, plastik ve gaz gibi farklı yağlayıcı madde türleri de bulunmaktadır.

    Şebit yağlaması içinde ne var?

    Şebit yağlaması içinde bulunan malzemeler şunlardır: Hamur için: - 4 su bardağı un - 1 su bardağı ılık su - 1 su bardağı ılık süt - 1 yemek kaşığı sıvı yağ - 1 yemek kaşığı tuz - 1 yemek kaşığı instant maya - 1 tatlı kaşığı toz şeker İç harcı için: - 500 gr kıyma - 2 adet soğan - 2 adet yeşil biber - 2 adet domates - 2 diş sarımsak - 1 yemek kaşığı salça - 2 yemek kaşığı tereyağı - 1 çay bardağı zeytinyağı - 1 çay bardağı su - 1 tatlı kaşığı tuz - 1 tatlı pul biber - 1 çay kaşığı karabiber - 1 çay kaşığı kimyon Üzeri için: - Sarımsaklı yoğurt - Maydanoz

    Yağlamanın amacı nedir?

    Yağlamanın amacı, makine elemanlarının aşınmasını önlemek ve hareketlerini kolaylaştırmaktır. Diğer amaçlar ise şunlardır: - İki katı cismi birbirinden ayırarak sürtünme gücünü minimuma indirmek; - Yüzeylerde film oluşturarak korozyon ve oksidasyonu önlemek; - Motorda yağ-yakıt karışımını engellemek.