Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Gıda üretim kodu (karekod) almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- e-Devlet Üzerinden Başvuru: "Gıda Üretim, Satış ve Toplu Tüketim İşletmeleri İçin İşletme Kayıt Belgesi" hizmeti üzerinden başvuru yapılır 13. İşletme yetkilisi, kimlik doğrulamasını T.C. kimlik kartı, mobil imza, elektronik imza veya internet bankacılığı ile yapar 3.
- Gerekli Belgelerin Hazırlanması: Başvuru için Ek-4 beyanname, iş yeri açma ve çalışma ruhsatı, kapasite veya ekspertiz raporu, Ticaret Sicil Gazetesi ve meslek odası belgesi gibi belgeler gereklidir 3. Belgelerin son 6 ay içinde alınmış olması ve noter onaylı olması şarttır 3.
- Müdürlüğe Evrak Teslimi: Elektronik başvuru onaylandıktan sonra, yetkili kişi ıslak imzalı dilekçe, beyanname çıktısı, orijinal ruhsat ve noter onaylı kapasite raporu ile müdürlüğe gider 3.
- Denetim ve Onay: Belgeler kontrol edilir ve eksik yoksa gıda işletme kayıt belgesi verilir 3.
Gıda işletmelerinde karekod uygulaması, 28 Temmuz 2025 tarihinden itibaren zorunlu hale gelmiştir 4. Her işletmeye özel gıda işletmesi karekodu, güvenilirgida.tarimorman.gov.tr adresinden oluşturulabilir 4.
Gıda üretim izni ve kayıt belgesi için detaylı bilgi ve danışmanlık almak amacıyla ilgili bakanlıklara veya danışmanlık firmalarına başvurulabilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: