Buradasın
Uçuş kumanda yüzeyleri nasıl çalışır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Uçuş kumanda yüzeyleri, uçağın kendi eksenleri etrafında dönme hareketi yapmasını sağlayan hareketli parçalardır 3.
Temel kumanda yüzeyleri:
- Kanatçıklar (Aileron) 245. Kanat uçlarının firar kenarına yerleştirilir ve birbirlerine zıt yönde çalışırlar 245. Pilot, lövyeyi sola eğdiğinde soldaki kanatçık kalkar, sağdaki kanatçık ise iner 25. Bu sayede uçak sağa veya sola yatış hareketi yapar 25.
- İrtifa dümeni (Elevator) 245. Yatay dengeleyicinin firar kenarına yerleştirilir 25. Pilot lövyeyi geriye çektiğinde irtifa dümeni yukarı hareket eder ve uçağın burnu yukarı kalkar 25.
- İstikamet dümeni (Rudder) 245. Genellikle kuyruğun firar kenarına yerleştirilir 25. Pilot pedala bastığında dümen hareket eder ve uçak sapma hareketi yapar 25.
İkincil kumanda yüzeyleri:
- Flap ve Slatlar 34. Kanatlarda bulunur, iniş ve kalkışlarda kanat geometrisini değiştirerek kaldırma kuvvetini artırır 34.
- Spoiler ve Hava Freni 34. Kanatlarda veya uçakta bulunur, hava akımını bozarak sürüklenmeyi artırır ve uçağın hızını azaltır 34.
- Fletner (Trim Tab) 24. Temel kontrol yüzeylerinde bulunan daha küçük kontrol mekanizmalarıdır 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: