• Buradasın

    Taşınır kayıt yönetim sistemi nasıl giriş yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    KBS-Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi'ne giriş yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir:
    1. İnternet adres çubuğuna kbs.gov.tr adresi yazılır 245.
    2. Açılan sayfada "Taşınır Mallar Yönetim Sistemi" linkine tıklanır 245.
    3. TC kimlik numarası ve sisteme giriş için verilen şifre yazılarak "Giriş" yapılır 245.
    4. İlk giriş yapıldığında, "Şifre Değiştirme Formu"ndan şifre değiştirme işlemi tamamlanır 245.
    5. Şifre değiştirildikten sonra, kullanıcının yetkili olduğu uygulamaya ve kurum ile kullanıcı rolünün görüldüğü sayfaya ulaşılır 245.
    6. Kullanıcı, Taşınır Mallar Yönetim Sistemi uygulamasında kullanıcı rolü veya kurum adı üzerini tıklayarak uygulamaya girer 45.
    7. Açılan menüden yapılmak istenen işlem türü seçilerek işlemler gerçekleştirilir 245.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Taşınır kayıt yetkilisi nasıl taşınır kaydeder?

    Taşınır kayıt yetkilisinin taşınır kaydetmek için izlediği adımlar: 1. Taşınır Mal İşlemleri menüsünde Giriş İşlemi sekmesine gidilir. 2. Malzeme Ekle butonuna basılır ve tanımlı malzemeler listesinden kaydedilecek taşınır seçilir. 3. Taşınırın ölçü birimi, markası, modeli ve ek özellikleri gibi detaylar kontrol edilir. 4. Tanımlı malzeme üzerinde tıklanarak üst barda yer alan Malzeme Ekle butonuna basılır. 5. Gerekli alanlar doldurulduktan sonra Kaydet butonuna basılır. Ayrıca, envanter girişi için de benzer adımlar izlenir. Taşınır kayıt işlemleri, kullanılan sisteme (örneğin, TKYS) göre değişiklik gösterebilir.

    Taşınır Mal Yönetmeliği'ne göre taşınırların giriş ve çıkış işlemleri hangi belgeye dayanılarak yapılır?

    Taşınırların giriş ve çıkış işlemleri, Taşınır İşlem Fişi belgesine dayanılarak yapılır.

    Kbs taşınır kayıt yetkilisi nasıl yetkilendirilir?

    KBS (Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi) Taşınır Kayıt Yetkilisi'nin yetkilendirilmesi için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Görevlendirme Yazısı: İlgili harcama yetkilisi imzası ile birim taşınır kayıt kontrol yetkilisinin görevlendirme yazısı hazırlanır ve harcama biriminden SGDB'na gönderilir. 2. Muhasebe Yetkilisine Havale: Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı'na gelen yazı, daire başkanı tarafından muhasebe yetkilisine havale edilir. 3. Yetkilendirme: Muhasebe yetkilisi, KBS Sistemi üzerinden yetkilendirme işlemini gerçekleştirir ve görevlendirilen personelin e-posta adresine giriş şifresi gönderir. Yetkilendirme için, personelin adı, soyadı, T.C. kimlik numarası, e-posta adresi ve görev yaptığı harcama biriminin muhasebe birimine resmi yazıyla bildirilmesi gerekir.

    Taşınır kayıt ve yönetim sistemi eğitimi nasıl izlenir?

    Taşınır kayıt ve yönetim sistemi eğitimi aşağıdaki kaynaklardan izlenebilir: 1. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi: "Taşınır Mal Yönetmeliği, Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi Eğitimi" başlıklı sunum, Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı tarafından hazırlanmıştır. 2. Eskişehir Teknik Üniversitesi: "Taşınır Kayıt Yönetim Sistemi Süreçleri" başlıklı iş akış şeması, Ulaştırma Meslek Yüksekokulu tarafından hazırlanmıştır. 3. Ticaret Bakanlığı: "Adım Adım Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi" dokümanı, kullanıcıların sistemi daha pratik bir şekilde kullanmalarını sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. 4. ASBÜ: "Taşınır İşlemlerinin Yeni Devlet Muhasebe Sistemine Entegrasyonuna İlişkin Kullanıcı Kılavuzu", taşınır işlemlerinin yeni devlet muhasebe sistemiyle entegrasyonunu ve bu süreçte izlenmesi gereken adımları açıklar.

    Tkys taşınır nedir?

    TKYS (Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi), kamu kurumlarında taşınır malların kayıt ve yönetimini sağlayan bir sistemdir. TKYS'de taşınırlar, aşağıdaki detay seviyelerinde tanımlanabilir: Ana detay seviyesi: Örneğin, "150.7.7.4.1 16 Taşıma". Alt detay seviyeleri: SGB Taşınır Kullanıcısı tarafından açılan ve taşınır kodunda bordo renkli rakamlardan sonra gelen siyah rakamlarla ifade edilen detaylar. TKYS, harcama birimleri arası devir alma ve kurumlar arası devir gibi işlemleri de destekler.

    Kbs taşınır kayıt ve yönetim sistemi barkod yazdırma nasıl yapılır?

    KBS Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi'nde (TKYS) barkod yazdırmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Barkod Ayarları: "Barkod İşlemleri" > "Barkod Ayarları" menüsünden barkod ayarlarına ulaşılır. 2. Ayarlama: - "Barkod Ayarı Ekle" seçeneği ile yeni bir barkod ayarı oluşturulur. - "Yazıcı Marka" kısmından ilgili barkod yazıcı seçilir. - "Etiket Tipi" kısmında "Normal Barkod" veya "RFID'li Barkod" seçeneği belirlenir. 3. Barkod Basma: - "Barkod İşlemleri" > "Barkod Basım Listesi" ekranından barkodlar topluca veya tek tek seçilerek basılabilir. - "Seçilen Barkodları Bas" veya "Seçilen A4 Kağıda Bas" butonları kullanılır. - "Yazdır" butonuna tıklanarak barkodlar barkod yazıcısına gönderilir. Barkod yazdırma işlemi için bilgisayarda tanımlı bir barkod yazıcısının olması gereklidir.

    Kbs taşınır kayıt ve yönetim sistemi nasıl kullanılır?

    KBS Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi'ni kullanmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Sisteme Giriş: KBS ana sayfasına (www.kbs.gov.tr) gidilir. "Taşınır Mallar Yönetim Sistemi" linkine tıklanır. TC kimlik numarası ve şifre girilerek "Giriş" yapılır. İlk girişte "Şifre Değiştirme Formu"ndan şifre değiştirme işlemi yapılır. 2. Uygulama Kullanımı: Kullanıcı rolü veya kurum adı tıklanarak uygulamaya girilir. "Taşınır Mal İşlemleri" menüsünden giriş veya çıkış işlemleri yapılır. Envanter girişleri, devir işlemleri, talep karşılama gibi işlemler gerçekleştirilir. Bazı menülerin işlevleri: Hatalı Rezerveleri İptal Etme: İşlemden vazgeçilen taşınırların ambarda görünmemesi için kullanılır. Kurumdan Ayrılan Personele Ait Rezervleri İptal Etme: Görevi sona eren personelin rezerve ettiği taşınırlar için kullanılır. Stokları Güncelleme: Ambardaki taşınır miktarı ile sicil numarası sayısının eşitlenmesi için kullanılır. Sistemin kullanımı hakkında daha fazla bilgi için ilgili kılavuz ve yardım dosyalarına başvurulabilir.