• Buradasın

    Seyir sistemi nasıl çalışır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Seyir sistemlerinin çalışma prensibi, kullanıldığı alana ve teknolojiye göre değişiklik gösterebilir.
    Bazı seyir sistemlerinin çalışma prensipleri şu şekildedir:
    • Dinamik konumlandırma sistemi (DİKONS) 1. Rüzgar, dalga ve akıntı gibi çevre koşullarına rağmen geminin manevra kabiliyetini artırmak ve konumunu korumak için cayro sensörü, rüzgar sensörü, iskandil sistemi ve pozisyon referans sistemi gibi ekipmanlarla entegre çalışır 1.
    • Akıllı seyir sistemleri 3. GPS, radar, sonar, otomatik pilot, hava durumu sensörleri ve diğer navigasyon ekipmanlarını entegre ederek çalışır 3. Bu sistemler, yüksek çözünürlüklü dijital haritalar sayesinde teknenin tam konumunu anlık olarak görebilir, rota planlayabilir ve olası tehlikelerden kaçınabilir 3.
    • Adaptif seyir kontrolü (hız kontrol sistemi) 4. Radar, kamera veya lazer gibi sensörler aracılığıyla aracın önündeki trafiği veya çevresel koşulları izleyerek çalışır 4. Bu sistem, aracın hızını diğer araçlara, trafik işaretlerine veya yol koşullarına uyum sağlayarak sürücüye daha güvenli ve konforlu bir sürüş deneyimi sunar 4.
    • Ataletsel seyrüsefer sistemleri 5. İvmeölçerler ve dönüölçerlerle, birbirine dik üç eksene yerleştirilen sensörlerin ölçümlerini işleyerek çalışır 5. Bu sistemler, dış kaynaklara ihtiyaç duymadan konum, hız ve yönelim bilgilerini elde eder 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Seyir kutusu ne işe yarar?

    Seyir kutusu ifadesi, farklı bağlamlarda farklı işlevlere sahip olabilir. İşte iki örnek: Kaptanın seyir defteri: Gemilerde kaptanlar veya mürettebat tarafından doldurulan, yolculuk esnasında geçilen yerleri, görülen şeyleri ve keşfedilen bölgeleri kaydeden bir defterdir. Adaptif seyir kontrolü: Araçlarda sürüş konforunu ve güvenliğini artıran bir sistemdir. Bu sistem, aracın seyir hızını ve takip mesafesini kontrol ederek hız sınırlarına uyulmasını sağlar ve yakıt tüketimini optimize eder. Vites kutusu ise, motorun gücünü tekerleklere ileten ve aracın hızını ve torkunu düzenleyen bir aktarma organıdır.

    Elektronik seyir yardımcıları nelerdir?

    Elektronik seyir yardımcıları, deniz veya hava trafiğinde yön bulma, güvenlik sağlama ve navigasyonu kolaylaştırma amacıyla kullanılan teknoloji tabanlı sistemlerdir. Başlıca elektronik seyir yardımcıları şunlardır: 1. GPS (Küresel Konumlama Sistemi): Uydular aracılığıyla yeryüzündeki bir noktanın konumunu belirlemeye yarayan sistem. 2. Radar Sistemleri: Geminin çevresindeki nesneleri tespit etmek için kullanılan sistemler, diğer gemiler, kara parçaları ve hava koşulları hakkında bilgi sağlar. 3. AIS (Otomatik Tanımlama Sistemi): Deniz araçlarının konumunu, hızını ve yönünü belirlemek için kullanılan sistem, çarpışma riskini azaltır. 4. ECDIS (Elektronik Seyir ve Durum Bilgisi Sistemi): Elektronik haritalar ve diğer navigasyon bilgilerini bir araya getiren sistem. 5. VHF İletişim Sistemleri: Denizcilerin birbirleriyle ve kara tabanıyla iletişim kurmalarını sağlayan radyo sistemleri.

    Seyir ne anlama gelir?

    Seyir kelimesi, Türkçede farklı anlamlara gelebilir: Gidiş, yürüyüş, ilerleyiş. Kara taşıtlarının belli bir güzergahta ilerlemesi. Özellikle gemilerin belli bir rotayı takip ederek yolculuk etmesi. Bir yerden başka bir yere gitmek için yola çıkma. Eğlenmek için bakma, hoşlanarak bakma, temaşa. Bakıp eğlenecek şey, eğlendirici durum.

    Seyir yardımcıları nelerdir?

    Seyir yardımcıları, deniz fenerleri, ışıklı şamandıralar, radyo farları, görünür seyir işaretleri ve elektronik mevki koyma tesis ve istasyonları gibi gemilerin seyir emniyetine yardımcı olan tesis ve araçlardır. Bazı seyir yardımcıları: Fenerler. Şamandıralar. Türkiye'de seyir yardımcıları ile ilgili düzenlemeler, Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü tarafından yürütülmektedir.

    Seyir haritası nedir?

    Seyir haritası, denizciler için çizilen, üzerinde mevki konabilen ve rota hatlarının çizilebildiği haritalardır. Seyir haritalarının bazı özellikleri: Ölçekli yapı: Haritada kullanılan ölçek, haritada yer alan bir marinanın detay zenginliğinin, bu marinanın 2-3 mil doğu veya batısında da belli bir ölçüde korunmasını gerektirir. Sembol ve işaretler: Haritadaki sembol ve işaretler, yayımcı kuruluşun "Sembol ve İşaretler" kitapçıklarında tanımlanır. Bilgi zenginliği: Ölçeklerine göre tarif edilmiş belli bir bilgi zenginliği, haritanın her tarafında yaygın ve aynı düzeyde olmalıdır. Yön göstergesi: Haritanın üst kısmı her zaman kuzeyi gösterir. Mesafe birimi: Uluslararası standartlara göre mesafe birimi olarak mil kullanılır. Seyir haritaları, genellikle Ekvatoral projeksiyon yöntemi ile oluşturulur. Bölgemizde ve ülkemizde yetkili olan ve seyir haritası üreten SHOD (Deniz Kuvvetleri Komutanlığı Seyir, Hidrografi ve Oşinografi Dairesi), IHO (Uluslararası Hidrografi Örgütü) üyesidir.

    Seyir ve seyir defteri nedir?

    Seyir, bir geminin veya teknenin belirli bir rota izleyerek yaptığı yolculuk anlamına gelir. Seyir defteri ise, geminin seyir süresince yaşadığı tüm olayların kayıt altına alındığı bir dokümandır. Bu defterde genellikle şu bilgiler yer alır: Seyir rotası ve koordinatlar. Hava ve deniz koşulları (rüzgar, dalga yüksekliği, hava sıcaklığı gibi meteorolojik bilgiler). Mühim olaylar (mekanik arızalar, beklenmedik durumlar). Mürettebat notları (nöbet değişimleri, operasyonel detaylar). Seyir defteri, tarihsel kayıt, hukuki geçerlilik, gemi operasyonlarını destekleme ve eğitim amaçlı kullanım gibi çeşitli amaçlar taşır.

    Seyir planında neler olmalı?

    Seyir planında olması gerekenler: Seyir için gerekli harita ve yayınların tam ve güncel olması. Seyir hattı ile ilgili güvenlik bilgilerinin temini. Rotaların kurallara göre kısa ve güvenilir şekilde çizilmesi. Pasaj planının çıkartılmış olması. Ek olarak, uluslararası sefer yapan gemilerde bulunması gereken bazı yayınlar: deniz haritaları; harita kataloğu; harita kısaltma ve sembolleri; denizcilere ilanlar; uluslararası işaret kod kitabı; fener ve sis işaretleri listesi. Seyir planlaması, geminin kalkış limanından varış limanına kadar en kısa ve en güvenli yoldan gidebilmesi için yapılır.