Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Service Desk, bilgi teknolojileri (IT) departmanı ile kullanıcılar arasındaki tek iletişim kanalıdır 13.
Service Desk'in temel işlevleri:
- Çağrıların karşılanması 3. Kullanıcıların ilk bağlantı noktasıdır 3.
- Vakaların (incident) ve şikayetlerin kayıt altına alınması 3.
- Kullanıcıları gelişmelerden haberdar etme 3.
- İlk değerlendirme ve çözüm arayışı 3. Çözülemeyen vakalar için ilgili birimlerin harekete geçirilmesi 3.
- İşlemlerin gözlemlenmesi ve üst seviyeye aktarma 3.
- Problemlerin tespiti 3.
- Çağrı kayıtlarının kapatılması ve çözüm kontrolü 3.
Service Desk, aynı zamanda teknik sorunların yönetimi, hizmet taleplerinin işlenmesi, bilgi kaynaklarının bakımı ve değişikliklerin takibi gibi süreçleri de yönetir 5.
Bu sayede, müşteri memnuniyetinin artırılması, IT ekiplerinin verimliliğinin yükseltilmesi ve kaynakların daha iyi tahsis edilmesi sağlanır 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: