• Buradasın

    Helpdesk ne iş yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Helpdesk, bir işletmenin çalışanları ve müşterilerine teknik destek sağlayan merkezi bir destek birimidir 34.
    Helpdesk'in temel işlevleri:
    • Teknik destek 3. Yazılım, donanım ve ağ ile ilgili sorunları çözer 3.
    • Sorun takibi 3. Kullanıcı taleplerini ticket sistemiyle yönetir 3.
    • Sistem ve ağ yönetimi 3. IT altyapısının düzenli çalışmasını sağlar 3.
    • Uzak ve yerinde destek 3. Kullanıcıların acil ihtiyaçlarına uzaktan veya fiziksel olarak müdahale eder 3.
    • Yedekleme ve güvenlik 3. Veri kayıplarına karşı yedekleme çözümleri sunar 3.
    • Eğitim ve danışmanlık 3. Kullanıcılara IT sistemlerini daha etkin kullanabilmeleri için rehberlik eder 3.
    Helpdesk, aynı zamanda müşteri memnuniyetini ölçebilir ve raporlama yapabilir 1.
    Helpdesk uzmanları, iyi iletişim becerilerine ve teknik bilgiye sahiptir 25.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Help Desk ve IT destek aynı mı?

    Hayır, help desk ve IT destek aynı değildir. Help Desk. IT Destek. Dolayısıyla, help desk mevcut sorunlara çözüm üretirken, IT destek bu sorunların ortaya çıkmasını önlemeye odaklanır.

    HelpDesk'in amacı nedir?

    HelpDesk'in amacı, müşterilere, çalışanlara veya her ikisine birden destek, bilgi ve çözüm sağlamaktır. HelpDesk'in bazı amaçları: Tek iletişim noktası olmak. Sorunları çözmek. Envanter yönetimi yapmak. Müşteri memnuniyetini ölçmek. Bilgi paylaşmak. Raporlama yapmak.

    Servis Desk ve Helpdesk aynı mı?

    Servis desk ve helpdesk kavramları aynı değildir, ancak birbirleriyle ilişkilidirler. Helpdesk, daha çok teknik IT sorunlarına odaklanan bir platformdur. Servis desk ise, daha geniş bir müşteri desteği sunar ve teknik sorunların çözümü de bunun sadece bir parçasıdır.

    Help desk uzmanı olmak için hangi bölüm okunmalı?

    Help desk uzmanı olmak için üniversitelerin Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri bölümü tercih edilebilir. Ayrıca, Bilgisayar Programcılığı, Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama (MYO), Elektronik Haberleşme (MYO), Yönetim Bilişim Sistemleri gibi bölümler de bu alanda çalışmak isteyen kişiler tarafından tercih edilebilir. Bazı işverenler yalnızca ön lisans derecesi ve deneyim de kabul edebilir. Help desk uzmanı olmak için kullanılan programlara dair sertifikalar istenebilir. Eğitim durumu açısından, help desk uzmanlarının %56,6'sı üniversite mezunu, %38,94'ü meslek yüksekokulu mezunu, %4,13'ü yüksek lisans mezunu ve %0,33'ü doktora mezunudur. Daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: techcareer.net. eleman.net. kariyer.net. coursera.org. zippia.com.