Buradasın
Pazarlamanın evrimi nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pazarlamanın evrimi, tarihsel süreçte farklı yaklaşımların gelişmesiyle şekillenmiştir 123. Bu evrim şu şekilde özetlenebilir:
- Basit Ticaret Dönemi (1400’ler – 1700’ler) 1. El yapımı ürünlerin alınıp satıldığı bir dönem 1.
- Üretim Dönemi (1800’ler – 1920’ler) 1. Tek odak noktanın satış yapmak olduğu bir dönem 1.
- Satış Çağı (1920’ler – 1940’lar) 1. Ürünleri satmanın en büyük sorun olduğu bir dönem 4.
- Pazarlama Departmanı Dönemi (1940’lar – 1960’lar) 1. İlk pazarlama departmanlarının oluşturulduğu bir dönem 1.
- Pazarlama Şirketleri Dönemi (1960’lar – 1990’lar) 1. Müşteri deneyiminin ana misyon haline geldiği bir dönem 1.
- İlişkisel Pazarlama Dönemi (1990’lar – 2010’lar) 1. Müşteri memnuniyeti ve sadakati için uzun vadeli ilişkiler kurma dönemi 1.
- Sosyal ve Mobil Pazarlama Dönemi (2010 – Günümüz) 1. Tüketicilerin reklamları kontrol ettiği bir dönem 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: