Buradasın
Pazarlama planı neleri kapsar?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pazarlama planı, bir ürün veya hizmetin pazarlanması için izlenecek adımları ve stratejileri kapsar 13. Genel olarak aşağıdaki unsurları içerir:
- Durum Analizi: Şirketin mevcut konumunu ve pazarlama durumunu değerlendirmek 14.
- Hedefler: Ulaşılmak istenen hedeflerin belirlenmesi, mütevazı ve tutarlı olunması önemlidir 1.
- Strateji: Hedeflere nasıl ulaşılacağının detaylı değerlendirmesi, stratejinin güçlü yanlar üzerinden mi yoksa rakiplerin zayıflıkları üzerinden mi yapılacağının belirlenmesi 1.
- Taktikler: Belirlenen strateji doğrultusunda hangi kanallara yoğunlaşılacağının ve hedef kitlenin iyi tanınarak bir yol izlenmesinin belirlenmesi 14.
- Bütçe ve Denetimler: Pazarlama faaliyetlerinin maliyetinin hesaplanması ve sürekli kontrol edilerek gidişata yönelik bilgi edinilmesi 14.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: