Buradasın
Pazarlama terimleri kaça ayrılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pazarlama terimleri çeşitli kategorilere ayrılır:
- Doğrudan Pazarlama (Direct Marketing): Tüketicilerle aracı kullanmadan direkt iletişim kurmayı içerir 1.
- Viral Pazarlama: Ürün veya hizmetin tanıtımını, kitlenin paylaşımlarına dayandıran bir stratejidir 1.
- Gerilla Pazarlama: Geleneksel olmayan stratejilere dayanan, yüksek enerji ve yaratıcılık gerektiren bir reklam tarzıdır 1.
- Dijital Pazarlama: Elektronik araçlar ve interneti kullanarak gerçekleştirilen tüm pazarlama faaliyetlerinin bütünüdür 13.
- İçerik Pazarlaması (Content Marketing): Marka ile son tüketici arasında etkili bir bağ kurma amacını taşır 14.
- Geleneksel Pazarlama: Perakende veya B2B pazarlama stratejilerinin bir parçasıdır, "offline" pazarlama olarak da bilinir 1.
- Influencer Marketing: Takipçi sayısı yüksek olan kişilerin ürettikleri içerik üzerinden bir marka veya ürün hakkında deneyimlerini paylaşmalarıdır 14.
- Arama Motoru Pazarlaması (SEM): Web sitelerinin arama sonuçlarında öne çıkabilmek için yapılan çalışmaların genel adıdır 14.
- Sosyal Medya Pazarlaması (SMM): Hizmetleri tanıtmak amacıyla sosyal ağları kullanma stratejisidir 14.
- Yerel Pazarlama: Belirli bir bölgeye odaklanmış pazarlama stratejilerinin uygulanmasıdır 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: