• Buradasın

    Özellik seçim stratejileri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özellik seçim stratejileri genel olarak üç ana grupta toplanır:
    1. Filtreleme (Filter) Yöntemleri: Veri madenciliği algoritması çalışmadan önce, uzaklık, bilgi, bağımlılık ve tutarlılık ölçümleri gibi istatistiksel ölçütlere dayalı fonksiyonlar yardımıyla özellik seçimi yapılır 12.
    • Yaygın filtreleme yöntemleri: Information Gain, Mutual Information, Chi2, Fisher Score, Ki-Kare testi 34.
    1. Sarmal (Wrapper) Yöntemler: Veri madenciliği algoritması, en iyi özelliklerin seçimi için bir araç olarak kullanılır 12.
    • Sarmal yöntem çeşitleri: Ardışık ileri yönlü arama, ardışık geri yönlü arama, iki yönlü arama 12.
    1. Gömülü (Embedded) Yöntemler: Veri madenciliği algoritması ve özellik seçimi algoritması eş zamanlı olarak çalışır 12.
    Ayrıca, meta-sezgisel yöntemler de özellik seçiminde kullanılabilir 4. Bu yöntemler, farklı arama stratejileri ve değerlendirme ölçütleri ile çeşitlendirilebilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öznitelik seçim yöntemleri nelerdir?

    Öznitelik seçim yöntemleri üç ana kategoriye ayrılır: 1. Filtre Yöntemleri (Filter Methods). 2. Sarmalayıcı Yöntemler (Wrapper-Based). İki tip arama stratejisi vardır: Forward (İleri) Arama: Boş bir öznitelik kümesi ile başlayarak her seferinde gruptaki öznitelikleri tek tek ekler. Backward (Geri) Arama: Tüm öznitelik kümesinden başlayarak adım adım en kötü performans gösteren öznitelikleri elemek. 3. Embedded Yöntemler. Ayrıca, korelasyon tabanlı ve tutarlılık tabanlı gibi alt kategoriler de vardır.

    Farklılaştırma stratejisi nedir örnek?

    Farklılaştırma stratejisi, bir markanın kendisini rakiplerinden ayırmak ve tüketicilere benzersiz bir değer sunmak için uyguladığı stratejidir. Örnekler: 1. Apple: Teknoloji dünyasında farklılaşmayı, ürünlerindeki benzersiz tasarımlar, kullanıcı dostu ara yüzler ve yaratıcı pazarlama stratejileri ile başardı. 2. Tesla: Sürdürülebilir enerji ve elektrikli araç teknolojilerine yaptığı odaklı yatırımlar ve şık tasarımları ile otomotiv sektöründe farklılaşmış bir marka olarak öne çıkıyor. 3. E-ticaret sektöründe ürün farklılaştırma: Bir e-ticaret firması, satışını yaptığı gözlüklere mavi ışık koruma özelliğini ekleyerek rakiplerinden ayrılabilir. 4. Hizmet farklılaştırma: Bir marka, aynı gün teslimat seçeneği sunarak rakiplerinin önüne geçebilir.

    Strateji nedir kısaca?

    Strateji, kısaca bir hedefe ulaşmak için izlenen yol ve uygulanan yöntemlerin bütünüdür. Strateji, aynı zamanda bir ulusun veya uluslar topluluğunun, barış ve savaşta benimsenen politikalara destek vermek amacıyla politik, ekonomik, psikolojik ve askerî güçleri bir arada kullanma bilimi ve sanatı olarak da tanımlanabilir.

    Strateji ve taktik arasındaki fark nedir?

    Strateji ve taktik arasındaki temel farklar şunlardır: Hedefler: Strateji, organizasyonun genel amaçlarını belirlerken, taktik bu genel amaçlara yönelik belirlenmiş alt hedeflere ulaşmak için kaynakları kullanır. Roller: Stratejiyi belirleyenler, organizasyonun tüm kaynaklarını belirleme ve etkileme gücüne sahiptir; taktikleri uygulayanlar ise belirli bir alandaki başarıdan ve o alana ayrılan kaynaklardan sorumludur. Kapsam: Strateji, pazarın tüm şartlarıyla birlikte organizasyonun tüm kaynaklarını kapsar; taktik ise bir plan ya da süreç dahilinde kaynakların bir alt kümesini kullanır. Süre: Strateji daha uzun vadeli, taktik ise daha kısa vadeli ve pazar koşullarına göre daha esnek süreli olur. Yöntem: Strateji, deneyim, araştırma, düşünce ve iletişim yöntemini kullanırken; taktik, en iyi uygulamaları, planları, süreçleri ve ekipleri kullanır. Çıktılar: Strateji, açık örgütsel hedefler, planlar, haritalar ve anahtar ölçüm kriterleri üretirken; taktik, insanları, zamanı ve araçları kullanarak açık ve net proje çıktıları üretir.

    Stratejik yönetim stratejileri kaça ayrılır?

    Stratejik yönetim stratejileri, farklı yaklaşımlara göre çeşitli şekillerde sınıflandırılabilir. İşte bazı yaygın sınıflandırmalar: Analitik ve Oluşan Yaklaşımlar: Analitik yaklaşımlar. Oluşan modeller. Stratejik Yönetim Süreç Modelleri: Klasik stratejik yönetim süreci modeli. Kaynaklara dayalı yaklaşım. Paydaşlarla ilişkilerin analizi ve yönetilmesi yaklaşımı. Strateji Türleri: Temel stratejiler. Alternatif seçimleme (Trade-Off) olarak strateji. Atılım kaldıracı (Stretch and Leverage) olarak strateji. Temel yeteneklerle (Core Competence) strateji. Bu sınıflandırmalar, stratejik yönetim stratejilerinin farklı bakış açılarına ve uygulama alanlarına göre çeşitlilik gösterdiğini ortaya koyar.