Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Farklılaştırma stratejisi, bir markanın kendisini rakiplerinden ayırmak ve tüketicilere benzersiz bir değer sunmak için uyguladığı stratejidir 4.
Örnekler:
- Apple: Teknoloji dünyasında farklılaşmayı, ürünlerindeki benzersiz tasarımlar, kullanıcı dostu ara yüzler ve yaratıcı pazarlama stratejileri ile başardı 1.
- Tesla: Sürdürülebilir enerji ve elektrikli araç teknolojilerine yaptığı odaklı yatırımlar ve şık tasarımları ile otomotiv sektöründe farklılaşmış bir marka olarak öne çıkıyor 1.
- E-ticaret sektöründe ürün farklılaştırma: Bir e-ticaret firması, satışını yaptığı gözlüklere mavi ışık koruma özelliğini ekleyerek rakiplerinden ayrılabilir 2.
- Hizmet farklılaştırma: Bir marka, aynı gün teslimat seçeneği sunarak rakiplerinin önüne geçebilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: