Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Lokasyon bazlı pazarlama, müşterilerin coğrafi konumlarına göre kişiselleştirilmiş içerik, teklifler ve reklamlar sunma stratejisidir 12.
Bu pazarlama yaklaşımı, GPS, Wi-Fi, Bluetooth ve mobil ağlar gibi teknolojiler kullanılarak uygulanır 23.
Başlıca lokasyon bazlı pazarlama türleri:
- Coğrafi hedefleme: Belirli bir coğrafi bölgedeki kullanıcılara içerik veya reklamların sunulması 14.
- Geofencing: Bir mağaza veya etkinlik mekanı gibi belirli bir konumun etrafında sanal bir sınır oluşturma 13.
- Beacon pazarlama: Mağazanın her yerine yerleştirilmiş beacon adı verilen küçük Bluetooth cihazları kullanarak, müşterilerin akıllı telefonlarıyla iletişim kurma 14.
- Lokasyona dayalı sosyal medya pazarlaması: Müşterileri sosyal medya platformlarında bulundukları yere göre hedefleme 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: