Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pazarlamada konumlandırma, bir markanın veya ürünün, hedef kitlenin zihninde benzersiz bir yerde konumlanması sürecidir 12. Bu süreç, tüketicilerin markayı nasıl algıladıklarını ve ürünün hangi ihtiyaçlara cevap verdiğini belirler 2.
Pazarlamada konumlandırma, çeşitli şekillerde yapılabilir:
- Ürün özellikleri veya ürün faydası 12. Örneğin, yenilikçi bir bakış açısına sahip olmak 1.
- Fiyatlandırma 12. Yüksek veya düşük fiyat konumlandırması 2.
- Kullanım veya uygulama 12. Kolay kullanım imkanları sunmak 1.
- Rakipler 12. Rakiplerin göremediği noktaları tespit ederek öne çıkmak 1.
- Kültürel semboller 2.
Etkili bir konumlandırma stratejisi, pazarlama çabalarını artırır ve müşterinin ürün veya hizmeti satın alma sürecine geçmesine yardımcı olur 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: