Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Konumlama pazarlama bağlamında, bir ürünün, markanın veya firmanın hedef kitlesi içinde nasıl algılanacağını belirlemek için kullanılan stratejik bir terimdir 1.
Pazarlama konumlandırma süreci genellikle şu adımları içerir:
- Hedef kitlenin belirlenmesi: Ürün veya markanın hangi tüketici segmentlerine hitap edeceğinin belirlenmesi 13.
- Rakiplerin analizi: Rakip ürünlerin veya markaların özelliklerinin, fiyatlarının, pazar paylarının ve konumlamalarının incelenmesi 13.
- Ürün veya markanın özelliklerinin ve faydalarının belirlenmesi: Sunulan özellikler, faydalar, kalite seviyesi ve değer önerisinin belirlenmesi 13.
- Benzersiz değer önerisinin belirlenmesi: Ürün veya markanın rakiplerinden farklı olmasını sağlayan bir değer önerisinin belirlenmesi 13.
- Konumlandırma stratejisinin oluşturulması: Belirlenen hedef kitleye ve benzersiz değer önerisine dayanarak, ürün veya markanın nasıl konumlandırılacağına dair stratejik bir plan oluşturulması 1.
- Konumlandırma stratejisinin uygulanması ve izlenmesi: Stratejinin uygulanması ve sonuçlarının izlenmesi, tüketici tepkileri, satışlar ve müşteri geri bildirimlerinin değerlendirilmesi 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: