• Buradasın

    Gemi kumandası nasıl çalışır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gemi kumandası, genellikle cJoy Dinamik Mevki Kontrol Sistemi gibi gelişmiş teknolojilerle sağlanır 1. Bu sistem, geminin pruvasını ve dönüşünü tek bir kumanda kolu (joystick) ile kontrol etmeyi mümkün kılar 1.
    Temel çalışma prensipleri:
    • Manuel ve yarı otomatik kumanda: Kumanda kolunun sağa-sola hareket ettirilmesiyle geminin üç eksendeki (ileri-tornistan, sağa-sola yatay, pruvanın sancak-iskele hareketleri) ilerlemesi kontrol edilir 1.
    • Otomatik kumanda: Otomatik pruva kontrol modunda, geminin pruvası sensörlerden gelen verilere göre otomatik olarak sabit tutulur 1. Otomatik mevki kontrol modunda ise geminin mevkisi sensörlerden gelen veriler doğrultusunda sabit tutulur 1.
    • Oto pilot: Kullanıcı tarafından girilen pruva değeri, cJoy DP sistemi tarafından otomatik olarak sabit tutulur 1.
    Ayrıca, makina telgraf sistemleri gibi geleneksel yöntemler de gemi kumandasında kullanılır 4. Bu sistemler, köprü üstünden komutların makina dairesine iletilmesini sağlar 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Gemi kontrol odası ne iş yapar?

    Gemi kontrol odasının temel işlevleri: Motor ve diğer kritik sistemlerin izlenmesi ve kontrolü. Yakıt depoları, yağ seviyeleri, sıcaklık değerleri ve yangın alarmları gibi temel sistemlerin izlenmesi. Güç dağıtımının yönetimi. İletişim ekipmanlarının barındırılması. Uyarı ve yönetim sistemlerinin barındırılması.

    Gemi dümeni nasıl çalışır?

    Gemi dümeni, geminin yönünü kontrol etmeye yarayan bir donanım parçasıdır. Gemi dümeni çalışma prensibi: Kaptan dümeni çevirir. Dümen palası suyun akış yönünü değiştirir. Tekne su üzerinde farklı yönlere döner. Örneğin, dümen sağa çevrildiğinde, dümen palası suyu sola doğru iter ve teknenin burnu sağa döner. Gemi dümeni türleri: Direk dümen. Dümen simidi. Elektrikli dümen. Gemi dümeni, aşağıdaki kısımlardan oluşur: dümen; dümen çevirme tertibatı; dümen makinesi ve çeşitleri; kontrol mekanizması. Gemi dümeni, aşağıdaki standart gereksinimleri karşılamalıdır: Dümen dişlisi, gemiyi 35° iskele açısından (tam tersi de olabilir) 35° sancağa ve maksimum rpm değerinde bir baş üstü hızda ileriye doğru ilerletirken gemiyi sorunsuz şekilde yönlendirmelidir. Belirtilen 35° bir yönden tam aksi yöndeki 35° lik açıya ulaşma süresi 28 saniyeyi aşmamalıdır. Güç ünitelerinin çalışmaması durumunda, dümen nominal hızının yarısı ya da 7 knot ile 1 dakikalık bir zaman dilimi içerisinde 15 derecelik açıyla sancak dönebilmelidir.

    Gemilerde kaç çeşit kumanda vardır?

    Gemilerde kullanılan kumanda çeşitlerinden bazıları şunlardır: Dümen komutları. Makine telgrafı. Kumanda kolları. Bu nedenle, gemilerde kullanılan kumanda çeşitlerinin tam sayısına ulaşmak mümkün değildir.

    Gemilerin pervanesi nasıl çalışır?

    Gemilerin pervanesi, motorun ürettiği gücü suya ileterek itme kuvveti yaratır ve bu sayede deniz aracı istenilen yönde hareket eder. Pervane, kanatları eğerek tekneyi ileri itmek için kaldırma kuvveti üretir. Pervane çalışma prensibi şu şekildedir: Motor çalıştığında pervane döner ve suyu arka tarafa doğru iter. Bu hareket, tekneyi ileri iten bir kuvvet yaratır. Eğer pervane ters yönde döndürülürse, bu kuvvet tekneyi geriye doğru çeker. Pervane verimliliği, suyu ne kadar etkili bir şekilde itebildiğine bağlıdır ve bu da pervane tasarımına, boyutuna ve motorun gücüne bağlıdır. Ayrıca, gemilerde başta veya kıçta bulunan ve manevra kabiliyetini artıran, baş iter veya kıç iter olarak adlandırılan itici pervaneler de bulunmaktadır.

    Gemi nasıl çalışır kısaca?

    Gemiler, suyun kaldırma kuvvetine dayanarak hareket eder. Gemilerin çalışma prensipleri: Kaldırma kuvveti. İtme kuvveti. Yönlendirme. Ağırlık dengesi. Hava ve su akıntısı.

    Gemide kumanda nerede bulunur?

    Gemide kumanda genellikle "köprüüstü" olarak adlandırılan alanda bulunur. Köprüüstü, geminin baş kısmında yer alır ve kaptanın ya da diğer üst düzey gemi personelinin gemiyi yönettiği, tüm seyir, hız, yön ve güvenlik işlemlerinin kontrol edildiği merkezdir. Ayrıca, kumanda sistemleri ve dümen kumandaları gibi ekipmanlar, geminin farklı bölümlerinde de bulunabilir.

    Gemilerin motoru nasıl çalışır?

    Gemilerin motoru, içten yanmalı motorlar olarak bilinen dizel motorlar aracılığıyla çalışır. Çalışma prensibi şu şekildedir: 1. Emme: Hava ve yakıt, silindire emilir. 2. Sıkıştırma: Emme valfi kapanır ve piston yukarı hareket ederek havayı sıkıştırır. 3. Yanma: Sıkıştırılmış hava-yakıt karışımı, ateşleme bujisi tarafından ateşlenir. 4. İtme: Piston hareketi, krank milini döndürür ve bu da gücü dişli kutusu ve şaft aracılığıyla gemi pervanesine iletir. Ayrıca, gemilerde buhar türbinleri gibi diğer güç üretim sistemleri de kullanılabilir.