• Buradasın

    Gemide kumanda nerede bulunur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gemide kumanda genellikle "köprüüstü" olarak adlandırılan alanda bulunur 3.
    Köprüüstü, geminin baş kısmında yer alır ve kaptanın ya da diğer üst düzey gemi personelinin gemiyi yönettiği, tüm seyir, hız, yön ve güvenlik işlemlerinin kontrol edildiği merkezdir 3.
    Ayrıca, kumanda sistemleri ve dümen kumandaları gibi ekipmanlar, geminin farklı bölümlerinde de bulunabilir 24. Örneğin, kumanda masası dümen kumandaları, büyük gemilerde kaptanın veya gemi personelinin dümen sistemini kontrol etmesini sağlar ve genellikle geminin köprüsünde yer alır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Gemide manevra çeşitleri nelerdir?

    Gemilerde yapılan bazı manevra çeşitleri: Yanaşma ve kalkma manevraları. Denize adam düşme manevraları. Demirleme ve demirle manevra. Römorkör kullanma. Akıntılı ve rüzgârlı havalarda manevra. Buzlu ortamlarda manevra. Çatışmayı önleme manevraları.

    Gemide hangi sistemler bulunur?

    Gemilerde bulunan bazı sistemler şunlardır: Güç üreten sistemler: Jeneratör, kazan, ana makine. Transfer ve dolaşım sistemleri: Pompalar, kompresörler. İklimlendirme ve havalandırma sistemleri: Klima, fanlar. Temizlik ve filtreleme sistemleri: Yağ ve yakıt seperatörleri, filtreler. Atık sistemleri: Sintine seperatörü, incineratör. Güverte yardımcı makineleri: Vinçler, kargo pompaları. Seyir ve manevra yardımcı sistemleri: Pervane, dümen, irgat, baş ve kıç iticiler. Diğer sistemler: Anti-heeling sistemi, stabilizatör sistemi.

    Gemilerde kaç çeşit kumanda vardır?

    Gemilerde kullanılan kumanda çeşitlerinden bazıları şunlardır: Dümen komutları. Makine telgrafı. Kumanda kolları. Bu nedenle, gemilerde kullanılan kumanda çeşitlerinin tam sayısına ulaşmak mümkün değildir.

    Gemi kumandası nasıl çalışır?

    Gemi kumandası, genellikle cJoy Dinamik Mevki Kontrol Sistemi gibi gelişmiş teknolojilerle sağlanır. Temel çalışma prensipleri: Manuel ve yarı otomatik kumanda: Kumanda kolunun sağa-sola hareket ettirilmesiyle geminin üç eksendeki (ileri-tornistan, sağa-sola yatay, pruvanın sancak-iskele hareketleri) ilerlemesi kontrol edilir. Otomatik kumanda: Otomatik pruva kontrol modunda, geminin pruvası sensörlerden gelen verilere göre otomatik olarak sabit tutulur. Oto pilot: Kullanıcı tarafından girilen pruva değeri, cJoy DP sistemi tarafından otomatik olarak sabit tutulur. Ayrıca, makina telgraf sistemleri gibi geleneksel yöntemler de gemi kumandasında kullanılır.

    Gemi dümeni nasıl çalışır?

    Gemi dümeni, geminin yönünü kontrol etmeye yarayan bir donanım parçasıdır. Gemi dümeni çalışma prensibi: Kaptan dümeni çevirir. Dümen palası suyun akış yönünü değiştirir. Tekne su üzerinde farklı yönlere döner. Örneğin, dümen sağa çevrildiğinde, dümen palası suyu sola doğru iter ve teknenin burnu sağa döner. Gemi dümeni türleri: Direk dümen. Dümen simidi. Elektrikli dümen. Gemi dümeni, aşağıdaki kısımlardan oluşur: dümen; dümen çevirme tertibatı; dümen makinesi ve çeşitleri; kontrol mekanizması. Gemi dümeni, aşağıdaki standart gereksinimleri karşılamalıdır: Dümen dişlisi, gemiyi 35° iskele açısından (tam tersi de olabilir) 35° sancağa ve maksimum rpm değerinde bir baş üstü hızda ileriye doğru ilerletirken gemiyi sorunsuz şekilde yönlendirmelidir. Belirtilen 35° bir yönden tam aksi yöndeki 35° lik açıya ulaşma süresi 28 saniyeyi aşmamalıdır. Güç ünitelerinin çalışmaması durumunda, dümen nominal hızının yarısı ya da 7 knot ile 1 dakikalık bir zaman dilimi içerisinde 15 derecelik açıyla sancak dönebilmelidir.