Buradasın
CBO stratejisi nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
CBO (Campaign Budget Optimization), reklam bütçesinin dijital reklam platformlarının algoritmalarına bırakılmasını sağlayan bir stratejidir 12.
CBO'nun çalışma prensibi:
- Otomatik bütçe dağıtımı 12. Kampanya hedefi doğrultusunda, platform reklam setlerinin performansını sürekli izler ve en iyi sonuçları veren reklamlara daha fazla bütçe tahsis eder 12.
- Performans göstergeleri 1. Reklam setlerinin tıklama oranları, dönüşüm oranları ve etkileşim gibi veriler değerlendirilerek bütçe dağılımı yapılır 1.
- Yapay zeka ve makine öğrenmesi 1. CBO, yapay zeka ve makine öğrenmesi algoritmalarını kullanarak en verimli reklam setlerini belirler ve bütçeyi bu setlere yönlendirir 1.
CBO, reklam bütçesinin verimli kullanılmasını, zaman tasarrufu sağlanmasını, daha yüksek yatırım getirisi elde edilmesini, daha az hata yapılmasını ve veri odaklı optimizasyon yapılmasını mümkün kılar 12.
2025 itibarıyla Facebook, CBO’yu “Advantage Campaign Budget” (Avantaj Kampanya Bütçesi) olarak yeniden adlandırmıştır 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: