• Buradasın

    CBO ne iş yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    CBO (Chief Brand Officer), ajanslar ve ticaretin işin içinde bulunduğu şirketler için yaratılacak marka departmanının değerini yükseltmeye yarayan bir meslek unvanıdır 12.
    CBO görevini yapan kişi; pazarlama, reklamcılık, tasarım, müşteri ilişkileri ve müşteri hizmetleri ekiplerini yönetir ve CEO'ya gerekli raporlamaları gerçekleştirir 12.
    CBO'nun bazı diğer görevleri:
    • Marka ve ticaretin söz konusu olduğu tüm iş kollarında markanın değerini yükseltmek 2;
    • Satış, pazarlama, teknoloji gibi alanlarda piyasa araştırmalarına ve yeniliklere yön vermek 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    CBO ve ABO nedir?

    CBO (Campaign Budget Optimization) ve ABO (Ad Set Budget Optimization), Meta reklamlarında (eski adıyla Facebook) kullanılan bütçe optimizasyon stratejileridir. CBO: Kampanya düzeyinde tek bir toplam bütçe belirlenir ve Facebook bu bütçeyi reklam setleri arasında otomatik olarak dağıtır. ABO: Bütçeyi her bir reklam setine manuel olarak dağıtmak için kullanılır.

    CBO'nun açılımı nedir?

    CBO kısaltmasının açılımı "Chief Brand Officer" yani Baş Marka Sorumlusu'dur.

    CBO stratejisi nedir?

    CBO (Campaign Budget Optimization), reklam bütçesinin dijital reklam platformlarının algoritmalarına bırakılmasını sağlayan bir stratejidir. CBO'nun çalışma prensibi: Otomatik bütçe dağıtımı. Performans göstergeleri. Yapay zeka ve makine öğrenmesi. CBO, reklam bütçesinin verimli kullanılmasını, zaman tasarrufu sağlanmasını, daha yüksek yatırım getirisi elde edilmesini, daha az hata yapılmasını ve veri odaklı optimizasyon yapılmasını mümkün kılar. 2025 itibarıyla Facebook, CBO’yu “Advantage Campaign Budget” (Avantaj Kampanya Bütçesi) olarak yeniden adlandırmıştır.