Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
A/B testi ile reklam yapmak için aşağıdaki adımlar takip edilmelidir:
- Hedef Belirleme: Testten ne elde edilmek istendiğinin belirlenmesi gereklidir 13. Örneğin, tıklanma oranını artırmak, dönüşüm oranını yükseltmek veya marka bilinirliğini artırmak gibi 1.
- Hipotez Oluşturma: Değiştirilmek istenen bir öğenin ve bu değişikliğin neden olumlu bir sonuç doğurabileceğinin belirlenmesi gerekir 14.
- Test Grubu Belirleme: Testi uygulayacak hedef kitlenin seçilmesi önemlidir 1. Rastgele bölünmüş iki grup, birbiriyle eşit şartlarda değerlendirildiğinde daha güvenilir sonuçlar elde edilir 1.
- Varyasyonlar Hazırlama: A ve B versiyonlarının oluşturulması gereklidir 1. Sadece tek bir değişken üzerinde test yapmak, en doğru sonuçları elde etmeyi sağlar 14.
- Testi Çalıştırma ve Veri Toplama: Reklamların belirli bir süre boyunca çalıştırılması ve istatistiksel olarak anlamlı verilerin toplanması gerekir 1.
- Sonuçları Analiz Etme: Hangi versiyonun daha iyi performans gösterdiğinin incelenerek reklam kampanyalarının optimize edilmesi gereklidir 13.
A/B testi için kullanılabilecek bazı araçlar: Google Optimize, Facebook Ads A/B Testing, Optimizely, VWO (Visual Website Optimizer) ve Unbounce'dur 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: