Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
A/B testi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir:
- Test edilecek alanı belirleyin 5. Buton rengi, başlık veya fiyat gibi hangi unsurun test edileceğini seçin 5.
- İki farklı versiyon hazırlayın 5. A ve B varyasyonları oluşturun 5.
- Kullanıcı trafiğini bölün 5. Kullanıcıları rastgele iki gruba ayırın 5.
- Verileri toplayın ve analiz edin 5. Sonuçları istatistiksel olarak değerlendirin 5.
A/B testi yaparken dikkat edilmesi gerekenler:
- Tek değişken test edin 5. Aynı anda birden fazla değişken test edilirse sonuçlar yanıltıcı olabilir 5.
- Test süresini doğru ayarlayın 5. Yetersiz veriyle erken karar vermeyin 5.
- Hedef kitlenizi iyi tanıyın 5. Yanlış segment seçimi, hatalı sonuçlara yol açar 5.
A/B testi için kullanılabilecek bazı araçlar:
- Google Optimize 5;
- VWO (Visual Website Optimizer) 5;
- Optimizely 5;
- Crazy Egg 5;
- Unbounce 5;
- HubSpot A/B Testing Kit 5;
- Convert 5;
- AB Tasty 5;
- Kameleoon 5;
- Adobe Target 5.
A/B testi hakkında daha fazla bilgi almak ve uygulamalı deneyim kazanmak için Userspots Akademi'de "Tasarımcılar İçin Veri Eğitimi" ve "Design Sprint ile UI/UX Eğitimi" gibi kurslara katılabilirsiniz 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: