Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
5S görsel yönetim, iş süreçlerini ve talimatları görsel olarak temsil etme yöntemidir 1. Bu yöntem, beş temel ilkeye dayanır:
- Seiri (Ayıklama): İş yerindeki gereksiz eşyaların tespit edilip kaldırılması 12.
- Seiton (Düzenleme): Eşyaların düzenli ve erişilebilir bir şekilde organize edilmesi 12.
- Seiso (Temizlik): İş alanlarının düzenli olarak temizlenmesi ve bakımının yapılması 12.
- Seiketsu (Standardizasyon): Standart iş süreçlerinin belirlenmesi ve uygulanması 12.
- Shitsuke (Disiplin): 5S prensiplerine sürekli olarak bağlı kalınması ve disiplinin sağlanması 12.
Görsel yönetim, renk kodları, etiketler, işaretler ve grafikler gibi görsel araçlarla iş akışlarını, stok seviyelerini ve çalışanların yapması gereken işleri net bir şekilde göstererek verimliliği artırır 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: