• Buradasın

    2 eksenli helikopter nasıl çalışır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İki eksenli (2E) helikopterler, sahip oldukları iki adet elektrik motorunun hız ayarı ile kontrol edilir 15. Bu helikopterlerin çalışma prensibi şu şekilde özetlenebilir:
    • Yunuslama ve rota açılarının etkisi: Yunuslama açısındaki bir değişiklik, helikopterin rota açısında istenmeyen bir sapmaya neden olur ve aynı şekilde rota açısındaki bir değişiklik de helikopterin yunuslama açısını etkiler 15.
    • Kontrol sistemi: 2E helikopterler, yüksek doğrusalsızlıkları ve eksenler arası bağlaşım nedeniyle kontrol laboratuarlarında sıkça kullanılan test platformlarıdır 15. Bilgisayar destekli yapıları, tasarlanan kontrol yaklaşımlarının hızla test edilmesine olanak tanır 15.
    • Motorların rolü: Ana pervane ve kuyruk pervanesi, güvenlik açısından metal bir kafes içerisinde dönüş hareketlerini gerçekleştirir 2. Ana motor, helikopterin yükselme ve alçalma hareketini sağlar; kuyruk motoru ise helikoptere yön verir 2.
    2E helikopterlerin kontrolü, bulanık kontrol, geriadımlama tekniği, kayan kipli kontrol ve sistemin pasiflik özelliğine dayalı kontrol gibi çeşitli yöntemlerle sağlanabilir 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Helikopter neden dikey uçar?

    Helikopterin dikey uçmasının nedeni, döner kanatları (pervaneleri) sayesinde taşıma kuvveti oluşturabilmesidir. Helikopterin motoru, pervaneleri döndürdüğünde, pallerin hava ile etkileşimi sonucu üst yüzeylerinde alçak basınç, alt yüzeylerinde ise yüksek basınç oluşur. Eğer taşıma kuvveti, helikopterin ağırlığına eşit olursa, helikopter havada asılı kalır; daha büyük olduğunda ise dikey olarak yükselir.

    Helikopterin kaç tane pervanesi var?

    Helikopterlerin genellikle iki pervanesi vardır: 1. Ana pervane (rotor). 2. Kuyruk pervanesi. Bazı helikopter konfigürasyonlarında (örneğin, tandem veya enine rotorlu helikopterler) birden fazla ana pervane bulunabilir.

    Helikopter çeşitleri nelerdir?

    Helikopter çeşitleri şu şekilde sınıflandırılabilir: Tek rotorlu helikopterler: Ana rotor ve yardımcı rotor bulunur. Çift rotorlu helikopterler: Aracın iki ucunda, biri alçakta olmak üzere eş iki ana rotor bulunur. Tandem rotorlu helikopterler: Biri diğerinin arkasına monte edilmiş, ters yönde dönen iki rotor bulunur. Enine rotorlu helikopterler: Sabit kanatların veya payanda yapılarının uçlarına enlemesine monte edilmiş bir çift ters dönen rotor bulunur. Koaksiyel rotorlu helikopterler: Aynı eksende üst üste monte edilmiş iki ters dönen rotor bulunur. Multicopter (çok rotorlu helikopterler): Üç veya daha fazla rotor kullanır. Ayrıca, taarruz helikopterleri ve genel maksat helikopterleri gibi kullanım amacına göre de sınıflandırma yapılabilir. Bazı taarruz helikopteri örnekleri: T-129 ATAK; Eurocopter Tiger; CAIC Z-10; Bell AH-1Z Viper. Bazı genel maksat helikopteri örnekleri: Sikorsky UH-60 Black Hawk; Boeing AH-64 Apache.

    RC helikopter için hangi motor kullanılır?

    RC helikopterler için elektrik motorlu, nitro motorlu ve gaz (benzin) motorlu seçenekler bulunmaktadır. Elektrik motorlu RC helikopterler: Avantajlar: Kurulumu kolaydır, titreşimsizdir, uzun vadede daha düşük maliyetlidir, sessizdir, iç mekanlarda uçulabilir. Dezavantajlar: Büyük kapasiteli lityum piller gerektirir, yakıtsız çalışma süresi sınırlıdır. Nitro motorlu RC helikopterler: Avantajlar: Kanıtlanmış tasarım, uzun ömürlü, dayanıklı. Dezavantajlar: Gürültülüdür, yakıt messy (yağlı) bir yapıya sahiptir. Gaz (benzin) motorlu RC helikopterler: Avantajlar: Daha az gürültülüdür, yaygın olarak bulunan benzin ve 2 zamanlı motor yağı ile çalışır, genellikle daha kolay çalıştırılır, uzun ömürlüdür. Dezavantajlar: Daha fazla bakım gerektirir, yakıt maliyetleri nitro yakıttan daha yüksektir. RC helikopter için hangi motorun kullanılacağı, kişisel tercihlere ve kullanım amacına bağlıdır. Yeni başlayanlar için elektrik motorlu RC helikopterler önerilir.

    Helikopter nasıl uçar kısaca?

    Helikopterler, döner kanatları (rotor) sayesinde uçar. Helikopterin rotorları, bir uçağın kanatlarıyla aynı işlevi görür. Helikopterlerin üst kısmındaki rotorlara ek olarak arkada da rotor bulunur. Helikopterler, dikey olarak kalkış ve iniş yapabilir ve havada sabit olarak tutunabilirler.

    Helikopterler nasıl yönlendirilir?

    Helikopterlerin yönlendirilmesi için üç temel kontrol sistemi kullanılır: 1. Kollektif kontrol: Tüm rotor kanatlarının açısını aynı anda değiştirerek kaldırma kuvvetini artırır veya azaltır, böylece helikopterin inmesini veya çıkmasını sağlar. 2. Siklik kontrol: Rotor kanatlarının açısını rotasyon süresince farklılaştırarak helikopterin öne, arkaya ya da yanlara hareket etmesini sağlar. 3. Pedallar: Kuyruk rotoru aracılığıyla helikopterin kendi ekseni etrafında sağ-sol dönmesini kontrol eder. Helikopterler, bu kontrol sistemleri sayesinde havada asılı kalma, sağa-sola ve ileriye-geriye hareket etme gibi manevralar yapabilir.

    Helikopterin uçması için kaç motor gerekir?

    Helikopterlerin bir veya iki motoru olabilir. Bazı küçük helikopterler pistonlu motor kullanırken, modern helikopterlerin çoğunda turboşaft veya diğer türbin motorları kullanılır.