• Buradasın

    1210 ve 1215 hatası nasıl düzeltilir fatura nasıl gönderilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1210 ve 1215 hata kodlarını düzeltmek ve fatura göndermek için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. 1210 Hatası:
      • Alıcı sistemindeki sorunu giderme: Alıcı, sistemindeki hatayı düzeltmelidir 4.
      • Yeniden gönderim: GİB, zarfı 4 kez daha göndermeyi dener; bu denemeler başarısız olursa 1215 hatası alınır 35.
      • Manuel müdahale: Hemen manuel müdahalede bulunulmamalıdır; sistemin kendi kendine çözmesi beklenmelidir 5.
    2. 1215 Hatası:
      • Fatura yeniden gönderilmelidir: Aynı fatura bilgileri ile fatura yeniden gönderilmelidir 35.
      • Yeni ID kullanımı: Gönderici portal kullanıcısı ise yeni bir fatura ID'si ile fatura oluşturulmalıdır 2.
    Fatura göndermek için:
    1. Dosya kontrolü: Dosyaların formatları ve ID bilgileri kontrol edilmelidir 35.
    2. Yeniden gönderim: 1210 hatası alındıysa, 48 saat bekledikten sonra fatura yeniden gönderilmelidir 2.
    Eğer sorun devam ederse, entegratör firmadan destek alınabilir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E fatura zarf hatası nasıl düzeltilir?

    E-fatura zarf hatasını düzeltmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: Hata kodunu belirlemek: E-fatura zarf hatalarının nedenlerini anlamak için hata kodlarının ne anlama geldiğini öğrenmek gereklidir. Sorunu gidermek: Hata koduna göre gerekli düzenlemeler yapılmalıdır, örneğin, zarf ID ve XML dosyasının adının aynı olmaması durumunda bu isimler uyumlu hale getirilmelidir. Dosyayı yeniden göndermek: Yapılan düzenlemeler sonrası dosya, doğru formatta yeniden gönderilmelidir. Sistemsel sorunları beklemek: Zarfın durumu "Zarf Kuyruğa Eklendi" ise, sıranın gelmesini ve durumun güncellenmesini beklemek gerekebilir. GİB üzerinden kontrol etmek: Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) sistemi üzerinden fatura sorgusu yaparak ERP statüsünü öğrenmek faydalı olabilir. Eğer sorun devam ederse, özel entegratörlerden veya GİB'in "e-Fatura İptal/İtiraz Portalı" üzerinden destek alınabilir.

    7 gün içinde düzenlenmeyen fatura nasıl düzeltilir?

    7 gün içinde düzenlenmeyen faturanın nasıl düzeltileceği ile ilgili bilgi bulunamadı. Ancak, 7 günlük süre içerisinde düzenlenmeyen faturalar için yapılabilecekler şu şekildedir: Vergi dairesine bildirimde bulunmak. İzahat sunmak. Düzeltme beyanları yapmak. Vergi mevzuatına uygun hareket etmek için bir uzmandan veya muhasebeciden yardım almak önemlidir.

    Kodlu ölçü birimi bulunamadığından fatura gönderilemedi ne demek?

    "Kodlu ölçü birimi bulunamadığından fatura gönderilemedi" ifadesi, e-fatura gönderiminde kullanılan ölçü biriminin UBL-TR standartlarına uygun olmadığı anlamına gelir. UBL'de bulunmayan ölçü birimleri kullanılamaz. Ayrıca, fatura gönderiminde karşılaşılan diğer bazı hatalar ve çözümleri şu şekildedir: 1130 - Zip açılamadı. 1132 - XML dosyası değil. 1140 - Doküman ayrıştırılamadı.

    1210 hata kodu nedir?

    1210 hata kodu, e-fatura gönderiminde alıcının sistemine ulaşılamaması durumunda alınır. Bu hata kodu alındığında yapılması gerekenler: Fatura durum sorgulaması yapmak: Gönderilmiş faturalar menüsünde ilgili satır üzerinde sağ tıklayıp "fatura durum sorgula" işlemi uygulanır. Yeniden gönderim denemek: Durum kodu 1215 olarak değişirse, aynı işlem tekrarlanarak gönderim yapılabilir. Alıcıyı uyarmak: Hata ayrıntıları bildirilerek, alıcının sistemini düzeltmesi istenmelidir. 1210 hata kodu, 48 saatlik tekrar gönderim sürecinin ardından 1215 "Doküman gönderimi başarısız, tekrar gönderme sonlandı" durumuna dönüşür.
    A Turkish accountant in a tidy office frowns at a printed invoice while holding a red correction stamp, with a computer screen displaying an e-invoice system in the background.

    Faturada düzeltme nasıl yapılır?

    Faturada düzeltme yapmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Fatura iptali ve yeniden düzenleme. Alıcının ret yanıtı. Muhasebe programı kullanımı. GİB üzerinden bildirim. e-Arşiv faturalarda, "alıcı adı-soyadı/unvanı" ve "vergi kimlik numarası" bilgilerinin hatalı olması veya ürünün alıcıya ulaşmadan geri dönmesi durumunda, gerekli belgelerin sunulması şartıyla teknik olarak iptal işlemi yapılabilir. Faturada düzeltme yapılırken vergi mevzuatına uyulmalı ve gerekli cezai yaptırımlara dikkat edilmelidir.

    E-fatura gönderirken fatura tarihinden önceki bir tarihtedir hatası nedir?

    E-fatura gönderirken fatura tarihinden önceki bir tarih hatası, faturanın son gönderilen fatura tarihinden daha eski bir tarihe düzenlenmesi durumunda ortaya çıkar. Bu hata, Vergi Usul Kanunu'na göre malın teslimi veya hizmetin yapıldığı tarihten itibaren en fazla 7 gün içinde fatura düzenlenmesi gerektiği kuralının ihlal edilmesinden kaynaklanır.

    1215 hata kodu nasıl düzeltilir?

    1215 hata kodunu düzeltmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: Faturayı yeniden göndermek. Mükerrer gönderimden kaçınmak. 1215 hata kodu ve diğer e-fatura durum kodları, GİB portalı üzerinden veya entegrasyon çözümleri aracılığıyla takip edilebilir. Daha detaylı bilgi ve destek için bir uzmana veya ilgili kurum yetkililerine başvurulması önerilir.