Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Faturada düzeltme yapmak için izlenecek adımlar, faturanın türüne ve düzeltme gerektiren hataya göre değişiklik gösterebilir:
- e-Fatura Düzeltmesi:
- Temel Fatura Senaryosunda: 8 günlük itiraz süresi içinde Temel Fatura İptal Portalı üzerinden iptal talebinde bulunulabilir 1. Alıcı firma, portal üzerinden mali mühür ile itiraz edebilir, satıcı firma ise bu itirazı mali mühür ile onaylayabilir 1.
- Ticari Fatura Senaryosunda: e-Fatura Uygulaması üzerinden "red yanıtı" dönülebilir 1. Ayrıca, Türk Ticaret Kanunu'nun 18. maddesinde belirtilen harici yöntemlerle de itiraz edilebilir (noter, taahhütlü mektup, telgraf, güvenli elektronik imza ile kayıtlı elektronik posta) 1.
- Genel Düzeltme Yöntemleri:
- Fatura Düzenleme Sistemleri: Fatura düzenleme sistemlerinde, hatalı faturanın ters kaydı yapılır ve doğru tutarlı yeni fatura kayıtlara alınır 1. Düzeltme işlemini tevsik eden belgeler (iptal veya red belgesi) muhafaza edilir 1.
- Microsoft Dynamics 365 Project Operations: Onaylanan bir proje faturasında düzeltme yapmak için, faturayı açıp "Düzelt" seçeneği seçilir 4. Düzeltme için seçilen işlemler, yeni bir taslak faturaya eklenir veya fatura oluşturulur 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: