Buradasın
Türkiye havaalanında bekletilen yolcular ne yapmalı?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Türkiye havaalanında bekletilen yolcular, aşağıdaki hakları ve yapabilecekleri işlemleri değerlendirebilirler:
- Hizmet Hakkı: 2-3 saat arası gecikmelerde sıcak-soğuk içecek, 3-5 saat arası gecikmelerde öğün zamanına göre kahvaltı veya yemek, 5 saat ve üzeri gecikmelerde ise ara öğün ve ana öğün hizmeti sunulmalıdır 14. Ayrıca, süre sınırı olmaksızın iki telefon görüşmesi, e-posta veya fax hizmeti de yolcunun hakkıdır 1.
- Geri Ödeme veya Güzergâh Değişimi: Uçağa kabul edilmeme, uçuş iptali ve 5 saat üzerindeki rötar durumlarında bilet ücreti iadesi yapılmalı veya güzergâh değişikliği teklif edilmelidir 13.
- Tazminat Hakkı: İç hat uçuşları için 100 Euro, dış hat uçuşlarında ise kilometreye göre belirlenen miktarlarda tazminat hakkı doğar 13.
- Konaklama: Gecikme nedeniyle bir gece veya daha fazla konaklama gerekiyorsa, otel veya tesisin ücretsiz ayarlanması ve havaalanı ile konaklama yeri arasındaki ulaşımın ücretsiz olarak sağlanması hava yolu firmasının sorumluluğundadır 14.
Yolcular, bu haklarını kullanmak için havayolu şirketine başvurabilir veya Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne şikayette bulunabilirler 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: