Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Havayolu yolcu haklarının kaç gün içinde başvurulması gerektiğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, yolcuların sahip olduğu bazı haklar ve başvuru süreçleri şu şekildedir:
- Uçuş iptali veya tehiri durumunda: Yolcular, planlanan hareket zamanından en az iki hafta öncesinde iptalden haberdar edilmedikleri takdirde tazminat hakkına sahiptir 15.
- Uçuşa kabul edilmeme durumunda: Yolcular, geçerli bir bilete sahip olmalarına rağmen herhangi bir haklı sebep olmaksızın uçuşu gerçekleştiren hava taşıma işletmesi tarafından söz konusu uçuşa kabul edilmezlerse, şikayetlerini 10 gün içinde ilgili hava taşıma işletmesine iletmelidir 2.
Yolcular, hava taşıma işletmesi tarafından başvuruya 10 gün içerisinde cevap verilmemesi veya verilen cevabın yeterli olmaması durumunda, çevrimiçi form veya dilekçe ile Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne (SHGM) başvurabilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: