Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Uçağa biniş saatinin geçmesi durumunda yolcuların sahip olduğu bazı haklar şunlardır:
- Bilgilendirme: Gecikmenin 15. dakikasından itibaren alternatif ulaşım yolları da dâhil olmak üzere bilgilendirme amaçlı anons hizmeti verilmelidir 3.
- Rezervasyon/parkur değişikliği: 2 saat ve üzeri rötar olması durumunda, yolcunun ücretsiz olarak rezervasyon veya parkur değişikliği talep etme hakkı vardır 3.
- İkramlar: 2-3 saat arasındaki gecikmelerde sıcak ve soğuk içecek, 3-5 saat arasındaki gecikmelerde sıcak ve soğuk içeceklere ek olarak günün zamanına göre kahvaltı veya yemek ikramı yapılmalıdır 134.
- Konaklama: Gecikme nedeniyle bir sonraki gün veya daha ileri bir tarihe ertelenme durumunda, havayolu firması konaklama imkânı sağlamalıdır 135.
- Ulaşım: Havaalanı ile konaklama yeri arasındaki ulaşım hizmeti ücretsiz olarak verilmelidir 135.
- Bilet iadesi: 5 saat ve üzeri gecikmelerde bilet ücreti iade edilmelidir 14.
Bu haklar, Türkiye'de geçerli olan SHY YOLCU yönetmeliğine göre belirlenmiştir 1.
Yurt dışı uçuşlarda bu kurallar değişkenlik gösterebilir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: